Det prasslar i köket.
 
  • En röd katt som står på bakbenen med uppmärksam blick mot kameran, omgiven av bilder på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 19 till
  • Laddar…
Fadai
Som omväxling till söta kattungar får jag väl lägga ut en bild på gamla, luggslitna Jacob. Ser alltid lite sur ut, men är en skicklig mattjuv. Äldre svartvit katt med luggslitet utseende sitter på en stol och ser in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Charlotta J och 16 till
  • Laddar…
Karlia
N Nyikåk skrev:
Ser ut som våra och de har hällor för halsband.
Tyvärr inga hällor här, kompisen som kom med plastratt tittade också.


Maria T Maria T skrev:
Erkänner att jag inte läst alla inlägg sen bilden du postade av Fröken Fin vars namn jag glömt, inlägg #5544
men jag tror, spontant, efter ett antal kissemissar med tratt (kastrering, skador och andra skäl) att så länge katten äter och dricker, hur miserabel hon än ser ut, så är det bättre än en tratt.
Du kanske redan fått flera utomordentligt bra svar, så bortse från detta halvbra då.

Hoppas allt löser sig till det bästa, en kastrering innebär ett mellanlångt snitt och brukar läka fint och snabbt på en ung katta. Då jag lät kastrera mina kattor så var jag såklart orolig matte, men tänkte ändå att de får väl yla/sjunga, och kinka några dagar, för så länge de får vatten och mat så är det faktiskt inte synd om dem.
Och när dräkten är borta så är allt som förut.
Problemet är litegrann att hon kinkar, jag är en mes. Men framförallt att hon tog sig ur dräkten halvvägs.. Annars är den smidig..
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Maria T
Karlia Karlia skrev:
Tyvärr inga hällor här, kompisen som kom med plastratt tittade också.



Problemet är litegrann att hon kinkar, jag är en mes. Men framförallt att hon tog sig ur dräkten halvvägs.. Annars är den smidig..
Jag är en mes också, så jag förstår din oro; att hon krånglar sig halvvägs ur. Inga tips är 100-procentiga, det finns alltid nån/nåt som faller utanför ramarna.
Vet att jag skulle inte släppt kissen ur synfältet lång stund, oron finns där, och sömnen blir lite eller ingen under flera nätter framöver.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Han porträtterar inte fredagsfeeling i denna bilden. Snarare söndags-ångest. :crysmile: Grå katt med nedstämd blick som sitter bredvid en vägg och en jeansklädd ben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 12 till
  • Laddar…
Mikael_L
Den första katten jag hade (för mååånga år sen) blev sydd med någon slags ståltråd efter att hon blev kastrerad. Veterinären menade att då sticker det i tungan så slickandet upphör/minskar.
Det gick rätt bra såvitt jag minns.
 
  • Wow
Karlia
  • Laddar…
Igår fastnade Katten med ena framtassen i en stol när han skulle klättra upp. Han skrek i högansky för han blev hängande i tassen. Som tur var stod jag väldigt nära och när jag förstod vad som hänt kunde jag kasta mig fram och lyfta upp honom.

Allt gick bra, men jag får lite ångest när jag tänker på det.
 
  • Wow
  • Ledsen
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Igår fastnade Katten med ena framtassen i en stol när han skulle klättra upp. Han skrek i högansky för han blev hängande i tassen. Som tur var stod jag väldigt nära och när jag förstod vad som hänt kunde jag kasta mig fram och lyfta upp honom.

Allt gick bra, men jag får lite ångest när jag tänker på det.
När jag läser sånt här så får det mig att inse att man skrivit upp sig på 15 års noja, utöver den man redan kommer ha för sina barn. :oops::rolleyes:
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
När jag läser sånt här så får det mig att inse att man skrivit upp sig på 15 års noja, utöver den man redan kommer ha för sina barn. :oops::rolleyes:
Japp, visst är det så. Men oroa sig för någon, det gör man hela livet. När jag var ung jobbade jag ett antal år i hemtjänsten, fast det var rätt olikt dagens hemtjänst. Jag var nästan hela dagarna hos en farbror som var 97 när jag lärde känna honom. Hans yngsta barn gick i pension det året och han oroade sig för att hon inte skulle trivas som pensionär. :love:
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 6 till
  • Laddar…
Kollar lite bara....:whistle:
Katt undersöker en tallrik med ost och smörkniv på ett köksbord, bredvid ett glas juice.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Haha, jag hittade den, smörkniven låg under ostbrickan! :love:
En katt sniffar på en ostbricka där en smörkniv ligger under en bit ost, bredvid ett glas juice.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:oops:
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 13 till
  • Laddar…
Lite vardagsbilder på Sally och Rocco.

Två katter som ligger och myser på en gungstol i solskenet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tabbykatt med randigt mönster tittar upp, sitter i soligt rum med blankt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Randig katt ligger på ett bord med blå duk i ett soligt uterum, omringad av fjärrkontroll och spelkort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svartvit katt med tass framsträckt ligger i en kattkorg vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 14 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
ett spännband runt halsen också, nja, dra åt runt midjan ok, men kanske inte halsen..
Ja spännband kanske låter brutalt men den enkla sanningen är att bandet som håller tratten ska vara stumt, alltså "helt" oelastiskt och med så liten diameter att det stannar på plats. Naturligtvis får man inte "dra åt", "spänna" eller klämma och försvåra andningen men ska det fungera måste det helt enkelt vara robust nog för att inte gå att ta av.

Jag brukar se till att ett finger enkelt kommer emellan hals och band men inte mycket slackare än så. Och framförallt inget som går att tänja ut för då funkar det inte många minuter på normalkatten.

Gillar man inte "spännband" skulle jag tro att ett stumt läderhalsband eller liknande avsett för mindre hund skulle fungera utmärkt. Då slipper man även den överdrivna och klumpiga låsanordningen som ett spännband kan ha.
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Keiko ville titta i poolen.
Bengalkatt i sele tittar nyfiket ner i en klarblå pool från kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Snigla och 13 till
  • Laddar…
En katt som gömmer sig halvvägs inne i en kartong med en bit riven kartong bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Snigla och 16 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Keiko ville titta i poolen.
[bild]
Jag har känt till att det finns katter som har typ nästan leopard-ish-liknande fläckar, men du har ju en mini-leopard på riktigt?! :surprised:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.