Ja, dom är ju så nära man kan komma orginalen. Dom är Bengaler, brorsor.
Bengalkatt i sele står på två ben, sträcker sig upp längs stammen på ett träd utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två Bengal-katter ligger tillsammans på en blå filt och ser i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
egenvrå och 17 till
  • Laddar…
Maria T
Mikael_L Mikael_L skrev:
Den första katten jag hade (för mååånga år sen) blev sydd med någon slags ståltråd efter att hon blev kastrerad. Veterinären menade att då sticker det i tungan så slickandet upphör/minskar.
Det gick rätt bra såvitt jag minns.
Samma med min första katt som flyttade till mig 1985 och kastrerades några månader senare, syddes med ståltråd. Undrar när de kom på att det inte var särskilt lyckat?
 
Hur bra funkar det att ha en katt på kattpensionat om man ska resa bort en vecka och inte har någon som kan bo med katten?
 
Maria T
J JohanLun skrev:
Hur bra funkar det att ha en katt på kattpensionat om man ska resa bort en vecka och inte har någon som kan bo med katten?
Det beror såklart på hur katten är, är det en individ som har problem med anpassning (som en flytt till sommarhuset) eller blir orolig när andra människor än matte/husse kommer, så kan det såklart bli problem.
De erfarenheter jag har av att lämna katt på pensionat har mestadels varit goda, men då har jag också två fantastiska pensionat i min närhet - testat båda men ett har blivit en favorit.
Om du bor i söderförort så kan jag tipsa och skicka foton i PM.
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Hur bra funkar det att ha en katt på kattpensionat om man ska resa bort en vecka och inte har någon som kan bo med katten?
Det är nog omöjligt att svara på då både pensionat och katter är olika. Våra katter får flytta till en kattvakt när vi är bortresta och det funkar bra för oss men då ska man naturligtvis ha turen att känna någon som ställer upp på att ha katter inneboende.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Kollage av en katt i samma position med text som skämtsamt anger hundkommandon som "Sitt", "Ligg", "Hämta".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Från "arga bibliotekstanten" på facebook ...
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 14 till
  • Laddar…
Tack för svar, han har inte problem att bo på landet med mina föräldrar, de orkar dock inte vara på landet på vintern länge och i stan är risken han smiter ut och då orkar de inte få fatt på honom. Vet inte om jag vill lägga på dem att göra detta, det är en viss press bara veta att man ska vara kattvakt. Vi bor i Norrort. Att åka nån halvtimme är inget större problem, om man bara vet katten får det bra. Det är sportlovet vi funderar på. Kanske måste man boka detta redan nu?
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]

Från "arga bibliotekstanten" på facebook ...
Gillar katter. Identifierar mig i någon mån med dem.:giggle::devilish:
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Tack för svar, han har inte problem att bo på landet med mina föräldrar, de orkar dock inte vara på landet på vintern länge och i stan är risken han smiter ut och då orkar de inte få fatt på honom. Vet inte om jag vill lägga på dem att göra detta, det är en viss press bara veta att man ska vara kattvakt. Vi bor i Norrort. Att åka nån halvtimme är inget större problem, om man bara vet katten får det bra. Det är sportlovet vi funderar på. Kanske måste man boka detta redan nu?
Vi har lämnat katten en gång på Solgläntans kattpensionat i västra Vallentuna (på gränsen mot Upplands-Väsby, typ). Det gick fint, de har utegårdar så katterna kan spana på fåglar och annat.
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag har känt till att det finns katter som har typ nästan leopard-ish-liknande fläckar, men du har ju en mini-leopard på riktigt?! :surprised:
Bengaler är härliga, det finns lite olika teckning men enligt mig är spotted finast.

Här är vår lilla spotted

En bengalkatt med spotted teckning sitter vid ett fönster med en växt och tittar på kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Fadai
Karlia Karlia skrev:
Tyvärr inga hällor här, kompisen som kom med plastratt tittade också.



Problemet är litegrann att hon kinkar, jag är en mes. Men framförallt att hon tog sig ur dräkten halvvägs.. Annars är den smidig..
De gånger mina katter fått plasttratt efter vet.besök har tratten suttit på max en dag, sen har jag tyckt synd om kattskrället o tagit av den. Aldrig blivit problem.
 
  • Gilla
Lucif3r och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Jag har gett upp tratt/dräkt. Hon blev för panikslagen av tratten och trots stumt band där ett finger med nöd och näppe fick plats under så lyckades hon tvinga av den. Metacam har hon fått men började kräkas i omgångar i går så jag har bytt till onsior som Svea tålde bättre. Inget kräk idag, såret ser rent och fint ut.

Inte haft samma problem med de andra kissarna, jag upplever henne påverkad.

Grå katt som ser trött eller sjuk ut, ligger på en röd filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
Annelie Hultberg och 4 till
  • Laddar…
Karlia
Periodvis skuttar hon ganska vilt omkring.. Katter är bra på att dölja att de har ont, som litet rovdjur vore det oklokt att visa sig svag. Kanske bara att Smilla inte döljer smärtan? Feberfri är hon.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Det är ju klart individuellt både hur länge biverkningar av narkosen sitter i och hur hon mår efter operationen men om hon ff är påverkad i morgon tycker jag att du ska samråda med veterinären. För säkerhets skull.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Jo, det kommer jag göra. Alltid svårt med någon som inte kan berätta hur den mår.
 
  • Gilla
Lucif3r och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.