MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
men det verkar vara en lindrigare procedur för hanar än för honor?
Har bara "bollarna" trillat på plats är det normalt väldigt enkelt med en hane. Vår senaste var lite "yrslig" (halvgalen ärligt talat) timmarna efter ingreppet men från dagen efter var allt som vanligt.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har bara "bollarna" trillat på plats är det normalt väldigt enkelt med en hane. Vår senaste var lite "yrslig" (halvgalen ärligt talat) timmarna efter ingreppet men från dagen efter var allt som vanligt.
Ja, den där kollen håller vi på att dividera om hemma vem som ansvarar för. Jag tycker att mannen kan ta den, han håller inte med. :crysmile:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag tycker att mannen kan ta den, han håller inte med. :crysmile:
Jag är benägen att hålla med honom om att det handgreppet är ditt ansvar. :p Kommer ni inte överens sköter säkert veterinären det så det löser sig nog. :D
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag är benägen att hålla med honom om att det handgreppet är ditt ansvar. :p Kommer ni inte överens sköter säkert veterinären det så det löser sig nog. :D
Jaha... så ni gaddar ihop er nu.. Veterinären ville att vi kollade innan, antar att de inte opererar om inte testiklarna är på plats och då känns det ju dumt att avsätta tid för att åka dit med pälsklingen.
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jaha... så ni gaddar ihop er nu.
Självklart!

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
antar att de inte opererar om inte testiklarna är på plats
Vi har haft otur och har haft flera katter där de inte varit på plats och de då fått göre ett lite större ingrep för att "hitta" dem. Uppfattar det som om konvalescenstiden då blev jämförbar med den en hona får. Gick dock bra även om tratt behövdes några extra dagar.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Självklart!

Vi har haft otur och har haft flera katter där de inte varit på plats och de då fått göre ett lite större ingrep för att "hitta" dem. Uppfattar det som om konvalescenstiden då blev jämförbar med den en hona får. Gick dock bra även om tratt behövdes några extra dagar.
Varför är jag inte förvånad att männen har det enklare än kvinnorna även i kattvärlden. :thinking::p
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Karlia
Om ni tycker det är svårt kan säkert veterinären/assistent hjälpa till att känna. Själv tycker jag inte att det är något problem, däremot att borsta tänderna på kisse. Där ska jag ta mig samman och åtminstone försöka.
 
Karlia Karlia skrev:
Om ni tycker det är svårt kan säkert veterinären/assistent hjälpa till att känna. Själv tycker jag inte att det är något problem, däremot att borsta tänderna på kisse. Där ska jag ta mig samman och åtminstone försöka.
Det är säkert inte svårt, bara vi kommer fram till vem som ska göra det. :rofl: Har inte veterinären i samma stad så man vill helst inte åka mer än nödvändigt.
Tandborstning ja... jag har köpt ett kit med tandborste och tandkräm med ostsmak (för min näsa luktar den mest salva...) Gjort ett försök och det var ingen höjdare kan man säga. Min kisse äter ju för tillfället bara torrfoder, vet inte om det är bättre eller sämre ur karies- och tandstenssynpunkt...:thinking:
 
Karlia
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Det är säkert inte svårt, bara vi kommer fram till vem som ska göra det. :rofl: Har inte veterinären i samma stad så man vill helst inte åka mer än nödvändigt.
Tandborstning ja... jag har köpt ett kit med tandborste och tandkräm med ostsmak (för min näsa luktar den mest salva...) Gjort ett försök och det var ingen höjdare kan man säga. Min kisse äter ju för tillfället bara torrfoder, vet inte om det är bättre eller sämre ur karies- och tandstenssynpunkt...:thinking:
Det är samma med torrfoder. Jag har aldrig borstat tänder förut på katt trots att jag haft katt sedan jag flyttade hemifrån. Då sades det inget om det. Men nu görs det ju så jag bör försöka åtminstone.
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
J
Kastrera hankatt är ingen stor sak alls. Första katten var trött samma dag, fick ha tratt ett par dagar då vi ej kunde övervaka, fungerade skapligt. Andra katten kom hem superspeedad, lekte verkligen rövare, tratt fungerade inte alls så han fick va utan och vi fick inte ens instruktioner om att ha det.
 
J Jonobe skrev:
Kastrera hankatt är ingen stor sak alls. Första katten var trött samma dag, fick ha tratt ett par dagar då vi ej kunde övervaka, fungerade skapligt. Andra katten kom hem superspeedad, lekte verkligen rövare, tratt fungerade inte alls så han fick va utan och vi fick inte ens instruktioner om att ha det.
Låter lovande. Vi kommer få med en tratt hem, men bara för eventuellt behov, hoppas han slipper ha den på sig...
 
Svart katt som tittar fram från en kattkoja gjord av grått filtmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Katten i katthuset.
 
  • Älska
  • Gilla
Paulina123 och 11 till
  • Laddar…
När mamma leker fotograf och man är sådär intresserad. Fyra närbilder av en grå katt med olika uttryck framför en blå soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Paulina123 och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L
Bilderna är ju åtminstone hyggligt skarpa, det brukar man ju annars bara få på sovande katter. :rofl:
 
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Bilderna är ju åtminstone hyggligt skarpa, det brukar man ju annars bara få på sovande katter. :rofl:
Han har väl redan resignerat. Ungefär som barnen, som föds med en kamera i fejset och bara får gilla läget. :crysmile:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.