Microkatten
Trampade på en njure idag. Den låg på mattan. Undrar vem som lagt den där...? :thinking:
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Fadai och 5 till
  • Laddar…
Mina kissar brukar vara "däckade" ca 1h efter besöket, sen - envisa som dom är, börjar dom jullra runt och ska ut/ha mat/göra-allt-annat-än-vila, och är snudd på helt återställda till kvällen. Ut får dom givetvis inte gå, men det verkar vara en fördel om dom får röra lite på sig för att piggna till.
Några av mina katter har spytt några gånger, men dom flesta har "bara varit trötta".

Krage har jag provat typ en gång på en katt, men det gick inge bra och tyckte bara synd om henne. Sen dess gör jag så att jag helt enkelt "svansar efter" dom och ser till att dom inte slickar sig :) Inte direkt populärt hos kissen, men det får dom ta :p
 
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Jag svansar efter för fullt! Och fortsätter avvakta och se, kräkandet är pga det smärtstillande, Svea klarar det inte heller. Men det är skönt att höra andras erfarenheter!
 
Nu försvann Katten igen. Jag letade och ropade och blev till slut en anings förtvivlad.
Svart katt gömmer sig i en trådback med regnkläder i en mörk tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon hade lämnat dörren till tvättstugan öppen.

Jag fick faktiskt en ledtråd av hundarna men den förstod jag inte på en gång. De satt i hallen och tittade mot tvättstugan. I vanliga fall letar de också men nu visste de var han var och tyckte tydligen inte att det var någon idé att gå runt och leta.:D

Jag har aldrig märkt att Katten legat i den där trådbacken förut. Vi förvarar regn- och överdragskläder där.
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 9 till
  • Laddar…
Z
Fågelskådaren Celsian :D
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Z Zilenser skrev:
Fågelskådaren Celsian [bild] :D
Kul att se att ni har samma typ av inhägnad som vi.
 
När klösträdet OCH fönsterbrädan inte räcker till så benen får dingla ner emellan. :crysmile: Grå katt som sover på klösträd med benen hängande ner mot fönsterbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 16 till
  • Laddar…
Z
Jiji Jiji skrev:
Kul att se att ni har samma typ av inhägnad som vi.
Ja, jag kan villigt erkänna att jag hämtat inspiration från dina bilder :D
 
  • Älska
Jiji
  • Laddar…
Z Zilenser skrev:
Ja, jag kan villigt erkänna att jag hämtat inspiration från dina bilder :D
Vad roligt att höra. :heart:
 
Karlia
I går kväll piggnade hon till, idag är hon som vanligt. Såret fortfarande rent och fint. Så nu försöker jag sluta att vara orolig..

En katt sitter i en cykelkorg och ser frisk och alert ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 14 till
  • Laddar…
Lillen fick komma ut i höstljuset igår. Allt är väldigt spännande utomhus. Ska bli kul att få släppa ut honom på riktigt till våren..
 
  • Kattunge i sele sitter utomhus omgiven av höstlöv och växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 15 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
I går kväll piggnade hon till, idag är hon som vanligt. Såret fortfarande rent och fint. Så nu försöker jag sluta att vara orolig..

[bild]
Hon ser orolig ut, kan det vara över om du ska cykla i vardagsrummet?! ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Jonobe och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Jag ställde mig i vägen, gjorde så hon inte kunde se Svea längre. Klart hon blir orolig!

Cykeln tog jag in för att ladda, pakethållaren ger tydligen en bra överblick, nytt favoritställe :heart: Så länge hon är konvalescent så får väl cykeln stå där.
 
  • Gilla
  • Älska
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
S StevieGee skrev:
Lillen fick komma ut i höstljuset igår. Allt är väldigt spännande utomhus. Ska bli kul att få släppa ut honom på riktigt till våren..
Ståtlig misse! :love:
 
  • Gilla
StevieGee
  • Laddar…
Har nu bokat tid till min lille kattkille för kastration. De ska titta på hans rinnande ögon samtidigt. Hoppas allt går bra och att han återhämtar sig snabbt, men det verkar vara en lindrigare procedur för hanar än för honor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.