1 072 469 läst · 12 907 svar
1072k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vi har tur tror jag. Har inte behövt något alls vare sig till Katten eller hundarna. När Katten blivit kastrerad hade han allt fokus på att klå upp hundarna så han hade verkligen inte tid att slicka på några sår.
Jag vill minnas att jag sköljde sårytorna ett par ggr per dag med koksalt och då kliar det inte särskilt mycket. Jag brukar göra det på djurens och mina egna sår, det var ett knep jag lärde mig för länge sedan.
Jag vill minnas att jag sköljde sårytorna ett par ggr per dag med koksalt och då kliar det inte särskilt mycket. Jag brukar göra det på djurens och mina egna sår, det var ett knep jag lärde mig för länge sedan.
Med lite tur är det bara första dagen hon tycker att allt är jobbigt. I morgon kanske allt är lättare. Direkt efter narkos kan både människor och djur tycka att allt är hemskt.
Dutta såret tort med en ren kompress eller liknande efter att du skölj, annars kan det kännas otäckt för att det är blött också.
Dutta såret tort med en ren kompress eller liknande efter att du skölj, annars kan det kännas otäckt för att det är blött också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag är jag hemma hela kvällen för att övervaka, imorgon ska jag ge mig ut. Med tanke på att förlamningen släppte såpass efter ett tag att hon lyckades dra ut frambenen känns den inte som en bra lösning. Då hade jag ändå googlat för att se att jag satte på den åt rätt håll.
Vilken kass lösning! Det kanske går att sy typ "bälteshyskor" (vet inte vad det heter men såna som sitter runt midjan på ett par jeans som man trär bältet igenom) runt om "kudden" och dra ett "spännband" igenom? Om du nu vill försöka få "kudden" att stanna på plats. Alltså typ ett band åt det här hållet:Karlia skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller bara knyta ett lämpligt band om ovanstående känns väl klumpigt.
Vilken nätt dam.Karlia skrev:
Än så länge verkar hon inte slicka såret utan håret vid kanterna. Men jag håller med, jag kan inte lämna henne själv om jag inte vet att det funkar.
Kragen är ganska tung och klumpig, ett spännband runt halsen också, nja, dra åt runt midjan ok, men kanske inte halsen..
Fanken, med tidigare kissar har inte det här varit något problem - förutom möjligen rådet att kisse ska försöka hålla sig stilla, inte leka för livligt..
Det är inga livsnödvändigheter jag hade planerat för imorgon, ny svampskog med kompis, middagsbjudning på kvällen. Jag har granne som kan titta till under dagen.. Som det är nu måste jag ju ställa in.
Kragen är ganska tung och klumpig, ett spännband runt halsen också, nja, dra åt runt midjan ok, men kanske inte halsen..
Fanken, med tidigare kissar har inte det här varit något problem - förutom möjligen rådet att kisse ska försöka hålla sig stilla, inte leka för livligt..
Det är inga livsnödvändigheter jag hade planerat för imorgon, ny svampskog med kompis, middagsbjudning på kvällen. Jag har granne som kan titta till under dagen.. Som det är nu måste jag ju ställa in.
Redigerat:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 441 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 441 inlägg
Erkänner att jag inte läst alla inlägg sen bilden du postade av Fröken Fin vars namn jag glömt, inlägg #5544Karlia skrev:Än så länge verkar hon inte slicka såret utan håret vid kanterna. Men jag håller med, jag kan inte lämna henne själv om jag inte vet att det funkar.
men jag tror, spontant, efter ett antal kissemissar med tratt (kastrering, skador och andra skäl) att så länge katten äter och dricker, hur miserabel hon än ser ut, så är det bättre än en tratt.
Du kanske redan fått flera utomordentligt bra svar, så bortse från detta halvbra då.
Hoppas allt löser sig till det bästa, en kastrering innebär ett mellanlångt snitt och brukar läka fint och snabbt på en ung katta. Då jag lät kastrera mina kattor så var jag såklart orolig matte, men tänkte ändå att de får väl yla/sjunga, och kinka några dagar, för så länge de får vatten och mat så är det faktiskt inte synd om dem.
Och när dräkten är borta så är allt som förut.