Fadai
Ja, brorsan gillar även att kontrollera att disken är ren. En katt som tittar fram mellan diskade köksredskap på en köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Etrompa och 6 till
  • Laddar…
Fadai
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vägde precis in lilleman på 2030 gram. Veterinären säger 5-6 månader och minst 2 kg för att kastreras. Han är 4,5 månader. För- och nackdelar med att hänga på låset hos veterinären när han fyllt 5 månader? [bild]
Fördelen är väl att det blir gjort innan han börjar skvätta urin på väggar o möbler. Gör i o f inte alla hanar, men många.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
WTTbFvMh.jpg

Lyckat foto
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 13 till
  • Laddar…
Annorlunda sovställning men huvudsaken att man får ligga i vägen.
Katt som ligger på ett pågående pussel på ett bord, vilket blockerar pusslandet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 14 till
  • Laddar…
Karlia
Jag ska låta kastrera Smilla på fredag, då är hon 7.5 månader. Ville göra det vid 6 månader men då gick det inte att boka tid överhuvudtaget, vänta en månad och försök boka när nya tider släpps fick jag höra.
 
  • Gilla
  • Ledsen
linneac och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Fråga:
Min lille katt har en tjock kattbädd som han brukar trampa runt i, alltså som att han "masserar" den, samtidigt som han spinner superhögt! Han kan hålla på så en stund och sen lägger han sig antingen ner i den eller så går han därifrån. Varför gör han så? :love:
Bärra brukar hoppa ner på fällen bredvid fruns säng och mjölktrampa och spinna så det hörs i hela sovrummet, men detta sker så klart efter att han varit upp i sängen och sagt godnatt, han buffar undan bok eller telefon så man kan gosa med han.:love:

Idag efter tonfisken.
Ljust långhårigt katt sitter i en liten kartong med ett klistermärke från Adlibris på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 9 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ok, nästa fråga nu när magen/bajsandet verkar vara under kontroll.
Ni med plattnosade katter som britter (även om det ju finns ännu plattare): ögon som rinner lite till och från, är det vanligt? Vår lille kille kisar ibland med ena ögat och det rinner lite gunk från framförallt det ögat han kisar på. Det är inte hela tiden, utan lite då och då, mer på kvällen än på morgonen.
Trånga tårkanaler? Kan/bör/måste man göra något? Han verkar ju inte påverkad av det direkt.
Passade en perser 1 vecka för ca 10 år sedan. Fick torka bort gunk från ögonen 2ggr om dagen( morgon& kväll) tror det var vanligt destillerat vatten som man dränkte in vanliga bomullskuddar med, sådana som används för att ta bort smink med. Vid behov torkades även nosen. Fråga vetrinären om du ändå ska dit och vaccinera
 
S Sona2012 skrev:
Passade en perser 1 vecka för ca 10 år sedan. Fick torka bort gunk från ögonen 2ggr om dagen( morgon& kväll) tror det var vanligt destillerat vatten som man dränkte in vanliga bomullskuddar med, sådana som används för att ta bort smink med. Vid behov torkades även nosen. Fråga vetrinären om du ändå ska dit och vaccinera
Tack för tipset! Jag tvättar ibland med en kompress med lite vanligt ljummet vatten. Vi frågade hos veterinären och hon sa att det förmodligen beror på att han har relativt kort nos och att man inte behöver göra nåt åt det så länge han inte verkar besvärad av det. :)
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
För- och nackdelar med att hänga på låset hos veterinären när han fyllt 5 månader?
Fem eller sex funkar nog normalt vilket som men se till att boka tid "direkt". Som det skrivs i tråden kan det ibland vara svår att få tider.
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
richardtenggren
Vit katt på ett högt fönsterbräde ovanför säng med svart hund och laptop på nattduksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skrållan har hittat ett nytt krypin i sovrummet, Harry håller sig till sängen :p
 
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 11 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Skrållan har hittat ett nytt krypin i sovrummet, Harry håller sig till sängen :p
Verkar vara hög risk att man får en katt nedhoppandes på bröstet mitt i natten…
 
  • Haha
dicliff
  • Laddar…
richardtenggren
B b8q skrev:
Verkar vara hög risk att man får en katt nedhoppandes på bröstet mitt i natten…
Jo, det sker redan ibland, fast från sänggaveln då :p
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Skrållan har hittat ett nytt krypin i sovrummet, Harry håller sig till sängen :p
Grymt söta djur, men jag undrar också om ni har rekord i antal kuddar... :thinking:;)
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Grymt söta djur, men jag undrar också om ni har rekord i antal kuddar... :thinking:;)
Haha eller hur! Det är fruns sida, men hon satt och pluggade så hon hade byggt upp lite bakom sig :) Men hon har många kuddar också så! :p
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Iris har flyttat in hos oss! 50/50 perser/sibirisk.
Man med grå T-shirt och blå tröja håller en fluffig grå kattunge, möjlig korsning mellan perser och sibirisk katt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Långhårig grå katt med perser och sibirisk härkomst står framför en mörk gardin och ser uppåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halv perser, halv sibirisk katt med fluffig päls och stora ögon tittar upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Sigge1960 och 28 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.