Grå katt sover på en kattkorg fäst på en katts klösträd inomhus, med ett fönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Vad skönt när man kan få lite avlastning med urplockandet av diskmaskinen varje morgon.
Grå katt sitter inuti öppen diskmaskin med urplockade hyllor i kök.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Fråga:
Min lille katt har en tjock kattbädd som han brukar trampa runt i, alltså som att han "masserar" den, samtidigt som han spinner superhögt! Han kan hålla på så en stund och sen lägger han sig antingen ner i den eller så går han därifrån. Varför gör han så? :love:

Karlia
Mjölktramp. Så kan även vuxna kissar göra när de myser.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Karlia
När de gör det på min rygg brukar jag önska att jag hade tjockare kläder på mig. Enda tillfället jag kan få små rivmärken. Eller trampmärken snarare.

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Mjölktramp. Så kan även vuxna kissar göra när de myser.
Ja, jag var inne på om just den bädden påminner om mammans mage. Ser så gulligt ut, och ljudeffekten gör ju så man smälter. :love:

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Visst smälter jag, det är därför jag står ut med trampmärken på ryggen:) Svea gör det på plyshmorgonrocken eller en ullig filt :heart:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vet du om de tycker det är mysigt eller om de blir lite deppade att de faktiskt inte får nån mjölk? :oops:

Karlia
Det tycker att det är mysigt, annars skulle de inte njuta av det. Mjölk från mamma är de avvända från sedan länge.

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Min lille katt har en tjock kattbädd som han brukar trampa runt i, alltså som att han "masserar" den, samtidigt som han spinner superhögt!
Inte alls ovanligt kattbeteende och jag tolkar det som att kissen mår väldigt bra.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Dock bävar jag nu lite inför att återintroducera blötmaten
Jag är absolut ingen veterinär men mitt förslag är att strunta i blötmaten, åtminstone tills vidare. Jag har haft katter som enbart ätit torrfoder, enbart blötmat och de som glatt kombinerat bägge sorterna. Jag ser inte blötmat som något måste.

Vet att många säger att katter dricker dåligt och det kan jag hålla med om. På något sätt får de dock trots allt i sig vatten för mina torrfoderätande katter har både överlevt länge och pinkat bra. Någonstans tror jag att en katt ändå dricker det den behöver. Fattar inte hur de skulle klara sig annars. Men som sagt, jag är ingen veterinär.

Fadai
En söt tabbykatt som ligger ner och vilar på en grå kudde.
Skapa konto
Brorsan, alltid lika söt.

• Älska
  • Gilla
Etrompa och 13 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Brorsan, alltid lika söt.
Undrar om han är brorsa till min i #5271?

Karlia
Alfredo Alfredo skrev:
Jag är absolut ingen veterinär men mitt förslag är att strunta i blötmaten, åtminstone tills vidare. Jag har haft katter som enbart ätit torrfoder, enbart blötmat och de som glatt kombinerat bägge sorterna. Jag ser inte blötmat som något måste.

Vet att många säger att katter dricker dåligt och det kan jag hålla med om. På något sätt får de dock trots allt i sig vatten för mina torrfoderätande katter har både överlevt länge och pinkat bra. Någonstans tror jag att en katt ändå dricker det den behöver. Fattar inte hur de skulle klara sig annars. Men som sagt, jag är ingen veterinär.
Urinstenar hos hankatter är ett problem. Katters naturliga föda är smådjur där de får i sig vätska naturligt från djuret, de har inte i sig att de ska dricka nämvärt.

Å andra sidan finns det väl inte så där jättemycket naturligt i kaffe som jag inte kan leva utan..

Vägde precis in lilleman på 2030 gram. Veterinären säger 5-6 månader och minst 2 kg för att kastreras. Han är 4,5 månader. För- och nackdelar med att hänga på låset hos veterinären när han fyllt 5 månader? En grå kattunge väger sig i en blå skål på en våg, visar 2030 gram.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.