1 057 187 läst · 12 752 svar
1057k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 361 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 361 inlägg
Vet inte hur många gånger katterna varit min väckarklocka, runt 04:00 *hålögd* för att sen se ut som ovanstående sötnos när min egen väckarklocka ringer...Lill72 skrev:
Ja, jag blir gärna katt hos en djurvänlig familj i mitt nästa liv.
Känns igen, fyra gånger jagas man upp i natten. En gång för att släppa ut Thania, en gång för att släppa ut Ester och så två gånger till för att släppa in dem strax innan klockan ringer.Maria T skrev:
Låter helt galet när jag skriver det men ändå så gör man allt för dom
Medlem
· Västra Götaland
· 2 299 inlägg
...utom att sätta in kattlucka?Lill72 skrev:
Då skulle jag ALDRIG få sova.. tar alltid en timme att somna på kvällen och jag kan inte alltid somna om.. om jag vaknar på natten! (Gäller även om man måste upp o pinka lite snabbt.. ).Lill72 skrev:
Blir som ”småbarnsåldern” konstant trött o grinig haha
Då förstår jag att man har kattlucka eller låter katten vara ute/inne på natten för grinig vill man inte vara Själv har jag flera gånger funderat på hur Thania kommit in för jag inte minns att jag släppt in henne Har antagligen varit uppe i sömnen eller nåt så jag har kanske inte sån bra koll som jag trorSnigla skrev:
Detta är den andre som är Blackritz bror..
Han heter Kurre katt för han kurrar hela tiden och gör kurr ljud när han går när han springer när han hoppar ja konstant..
Räcker att man tittar på honom så börjar han kurra därför fick han namnet Kurre katt..
Dock väldigt busig och klättrar i gardiner och ibland hittar man honom sittandes uppe på gardinstången.. GRRRRRRRR
I bakgrunden kan ni se att gardinen är uppknyten för att försöka undvika detta.. Det funkar sådär
Medlem
· Västra Götaland
· 2 299 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och sist men absolut inte minst har vi vår 12åriga Sniffeluring. (katten)
Han är nog den snällaste och gosigaste katt jag någonsin stött på..
Under alla år har vi aldrig hört honom fräsa eller morra en enda gång han har aldrig rivit någon eller bitit inte ens för att markera att han inte vill eller får ont..
Om han någon gång inte gillar när han blir greppad eller kanske får ont osv så gör han istället små jamanden.
T om när de nya kissarna introducerades i familjen för 2 veckor sedan visade han några tecken på att vara sur. Han satt lugnt och tittade när de gick omkring och utforskade..
Han är en väldigt stor katt men den töntigaste som finns.
Han åker alltid på spö av andra katter här ute och brukar springa och gömma sig under någon av våra bilar eller springa till oss om han ser oss. Fastän de andra katterna runt här är mindre