Maria T
Lill72 Lill72 skrev:
Vet inte hur många gånger jag önskat att jag var en katt då väckarklockan ringer.
[bild]
Vet inte hur många gånger katterna varit min väckarklocka, runt 04:00 *hålögd* för att sen se ut som ovanstående sötnos när min egen väckarklocka ringer...
Ja, jag blir gärna katt hos en djurvänlig familj i mitt nästa liv.(y)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fadai och 9 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Vet inte hur många gånger katterna varit min väckarklocka, runt 04:00 *hålögd* för att sen se ut som ovanstående sötnos när min egen väckarklocka ringer...
Ja, jag blir gärna katt hos en djurvänlig familj i mitt nästa liv.(y)
Känns igen, fyra gånger jagas man upp i natten. En gång för att släppa ut Thania, en gång för att släppa ut Ester och så två gånger till för att släppa in dem strax innan klockan ringer.
Låter helt galet när jag skriver det men ändå så gör man allt för dom :rofl:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Sona2012 och 6 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Känns igen, fyra gånger jagas man upp i natten. En gång för att släppa ut Thania, en gång för att släppa ut Ester och så två gånger till för att släppa in dem strax innan klockan ringer.
...utom att sätta in kattlucka? :)

• Haha
Lucif3r och 1 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
...utom att sätta in kattlucka? :)
Skyller på att jag inte har nåt bra ställe att sätta en kattlucka på men sanningen är att jag vill ha koll på när de går in och ut :D

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Då skulle jag ALDRIG få sova.. :oops: tar alltid en timme att somna på kvällen och jag kan inte alltid somna om.. om jag vaknar på natten! (Gäller även om man måste upp o pinka lite snabbt.. ).

Blir som ”småbarnsåldern” konstant trött o grinig haha

• Wow
dicliff
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Då skulle jag ALDRIG få sova.. :oops: tar alltid en timme att somna på kvällen och jag kan inte alltid somna om.. om jag vaknar på natten! (Gäller även om man måste upp o pinka lite snabbt.. ).

Blir som ”småbarnsåldern” konstant trött o grinig haha
Då förstår jag att man har kattlucka eller låter katten vara ute/inne på natten för grinig vill man inte vara :heart: Själv har jag flera gånger funderat på hur Thania kommit in för jag inte minns att jag släppt in henne :thinking: Har antagligen varit uppe i sömnen eller nåt så jag har kanske inte sån bra koll som jag tror :rofl:

• Haha
Snigla
  • Laddar…
Tvätta händerna får du göra någon annanstans. Här är det upptaget. :mad:

En katt ligger i ett badrumshandfat bredvid en tvålpump och en tandkrämstub.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och husse konstaterar att det funkar att tvätta händerna i köket...

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fadai och 19 till
  • Laddar…
Microkatten
Du får ha en behållare med mjukost eller nåt bredvid tvålen. Om vasken är upptagen så använder du bara mjukost istället för tvål, och händerna kommer att bli noggrant tvättade...

• Haha
Fadai och 5 till
  • Laddar…
Myrstacken
Svartvit kattunge med tungan ute sittandes på golv.
Skapa konto

Här är den ena av våra nya kissar vi skaffat..
14veckor gammal är hon och heter Blackritz

• Älska
  • Gilla
Kakelugnen566 och 21 till
  • Laddar…
Myrstacken
GetAttachmentThumbnail

Detta är den andre som är Blackritz bror..
Han heter Kurre katt för han kurrar hela tiden och gör kurr ljud när han går när han springer när han hoppar ja konstant..
Räcker att man tittar på honom så börjar han kurra därför fick han namnet Kurre katt..
Dock väldigt busig och klättrar i gardiner och ibland hittar man honom sittandes uppe på gardinstången.. GRRRRRRRR
I bakgrunden kan ni se att gardinen är uppknyten för att försöka undvika detta.. Det funkar sådär :rofl:

• Älska
  • Gilla
Krokben och 18 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tvätta händerna får du göra någon annanstans. Här är det upptaget. :mad:

[bild]

Och husse konstaterar att det funkar att tvätta händerna i köket...
Passar perfekt säger Tuffa.

• En randig katt sover bekvämt i ett handfat bredvid en tvålpump och en tandborste.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Marlen Eskilsson och 15 till
  • Laddar…
Myrstacken
En ung pojke i gult linne håller en stor grå-vit katt som ser avslappnad och nöjd ut.
Skapa konto

Och sist men absolut inte minst har vi vår 12åriga Sniffeluring. (katten)
Han är nog den snällaste och gosigaste katt jag någonsin stött på..
Under alla år har vi aldrig hört honom fräsa eller morra en enda gång han har aldrig rivit någon eller bitit inte ens för att markera att han inte vill eller får ont..
Om han någon gång inte gillar när han blir greppad eller kanske får ont osv så gör han istället små jamanden.
T om när de nya kissarna introducerades i familjen för 2 veckor sedan visade han några tecken på att vara sur. Han satt lugnt och tittade när de gick omkring och utforskade..
Han är en väldigt stor katt men den töntigaste som finns.
Han åker alltid på spö av andra katter här ute och brukar springa och gömma sig under någon av våra bilar eller springa till oss om han ser oss. Fastän de andra katterna runt här är mindre :D

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Marlen Eskilsson och 15 till
  • Laddar…
J
Inte helt lätt att få till :)
Två söta katter poserar bredvid en gul ros på ett bord, en med flaska och ljus i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
topsiekret och 19 till
  • Laddar…
Karlia
Skickligt, jag är imponerad! Söta kissar!

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Kontrollera så att jobbmackan görs på ett korrekt sätt är viktigt.
En orange katt som tittar på mackor med ost på ett köksbord, nära ett fönster med blommor.
Skapa konto

-Ok då, om du envisas kan jag även verifiera att nya osten är ok, vill ju inte att du blir dålig husse!
-Tigger...? Nä nä, hjälper till! :heart:

• Gilla
  • Älska
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.