1 057 187 läst · 12 752 svar
1057k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Det är som med den dyra fina plåten ni gör, man måste ta ut ett prov per macka för provning, likt plåten så styckehärdas ju även mackorna! (Man tar i för sig ut tre prover, ett testas, ett skickas till kund och ett sparas)FredrikR skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Vi köpte en katt av ”golvmodell”, sas det, men vår är så klart och klättrar i våra 8kkr gardiner den… gaaaah…
Hon har förstört ett Lexingtonpåslakan också…
Men det är kul med katt
Hon har förstört ett Lexingtonpåslakan också…
Men det är kul med katt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag, en dedikerad hundmänniska, fick helt plötsligt sug efter en katt (maken är kattmänniska och har alltid velat ha katt) och sagt och gjort så fick vi för 2 veckor sen hem vår lille brittisk korthår-kille. Han är nu 16 veckor och jättemysig!
Vi köpte av en privatperson med vana att föda upp katter och enligt henne var han rumsren och duktig på att gå på lådan. Nu har vi som sagt haft honom i 2 veckor och jag sliter mitt hår! Han bajsar och kissar lite överallt hela dagen. Soffan, mattor, kläder på golvet osv osv. Några enstaka gånger har han gått självmant på lådan men oftast inte. Lådan står i tvättstugan och stänger man in sig där med honom så går han oftast på lådan.
Vad gör vi för fel?! Han vet vart lådan är, han äter, dricker, sover och leker som man kan förvänta sig av en katt som mår bra.
Jag vet att uppfödaren hade parfymerad kattsand men vi fick tips att köpa en s.k. Peewee med träpellets. Kan det vara det som stör honom?
Hjälp en desperat människa som inte vill ha hela huset nerbajsat.
Trist! Jag skulle absolut börja med att använda samma sand som uppköparen haft. Går säkert att byta ut "på sikt" men i detta läget känns det värt att prova med samma. Skulle mycket väl kunna vara att (den hemska) parfymdoften har blivit starkt associerad med kattlådan och att det inte riktigt funkar om doften (stanken) inte finns.MariaiÖstergötland skrev:
Och ja, jag hatar lavendelstanken från vissa sorters kattsand.
Håller med om sanden, använd samma första tiden. Jag tror det är största problemet. För en liten Katt är det bra att ha låda nära också, inte undanstoppad o tvättstuga. Gärna en på varje plan också.
Svea var inte rumsren när hon kom, använde lådan ibland och ibland inte. Vi provade att sätta in en låda till, då blev hon rumsren. Hon var uppvuxen med flera lådor, kissa och bajsa gjorde hon inte på ett ställe.
Jag har två brittisk korthår, trevliga och sociala katter! Ni kommer få bukt med det här ska du se!
Svea var inte rumsren när hon kom, använde lådan ibland och ibland inte. Vi provade att sätta in en låda till, då blev hon rumsren. Hon var uppvuxen med flera lådor, kissa och bajsa gjorde hon inte på ett ställe.
Jag har två brittisk korthår, trevliga och sociala katter! Ni kommer få bukt med det här ska du se!