S
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Ja?
Men @karkka argumenterade ju för en lösning som inte var enligt nuvarande regelverk.
Fick inte ihop riktigt vad han argumenterade för/emot helt ärligt 🙂
Inser att jag kom in i en pågående diskussion - men fick intrycket av att ditt svar:
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
På vilket vis är det bättre att bara folk med rätt utbildning och 10-30 års erfarenhet som ändå inte kan något och som du inte litar på får sätta upp kabelstegar och lägga rör?
Ifrågasatte dagens system. Men det var precis tvärtom. Sorry.

Ett par saker till:

* Delar åldras. Jag skulle hjälpa en kompis koppla in en antik taklampa, och lampan hade en "sockerbitsplint". Den plinten var så gammal och spröd att jag kunde pulvrisera den mellan tummen och pekfingret.

Har sett liknande när jag rivit gamla lysrörsarmaturer. Då var jag extra noga att tydligt förstöra dem, så att ingen skulle hitta dem i containern och tänka "De kan jag ha nytta av i garaget!".

* Tänk på hur du slänger saker. Säg tex att du klipper en sladd som skadats för att sätta en ny plugg på den. Släng då inte den klippta pluggen så att barn kan komma åt den, för om de sätter den i ett vägguttag så kan de komma åt strömförande delar vid klippet.

• Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.