L
LUDDET: Min fräs löper på två stänger och ligger med sin tyngd stadigt på domkraften. Efter fininställningen (domkraften har ju hög utväxling) så trycker jag på en spak som låser fräsen i läget. Har inte märkt några problem med vibrationer. Lycka till!
26 svar · 12,4k läst
·
G
Gimbal: oh så fin, antar att du helst vill väsa "My preciousss.... " om någon obehörig kommer den nya leksaken för nära. :)
12 svar · 2,5k läst
·
G
glenning: KSU400, 2495:- på Bauhaus ink.moms.
14 svar · 10,3k läst
·
P-plats
P-plats: Tråkigt att höra... http://www.hjm.se/
2 svar · 2,4k läst
E
eggstreetno6: Pinglade Sjöbergs idag. Pratade med en trevlig herre som sade att följande ställen säkert tar hem eller har hemma något av deras sortiment. Bromma Järn affär Fredells Sedan så fanns Bauhaus och Coop Forum med i vad han kunde komma ihåg som sålt deras utbud. Även Jula trodde han kunde ha något kvar i sina lager. Det verkar luta åt ett besök hos Fredells till helgen, alltid värt en
3 svar · 6,6k läst
M
matshermansson: Så, då var prylarna hemma. Jag körde med grejorna i helgen. Sågen är hur bra som helst. Dock är längdanslaget lite rippligt som ACME sa. Inte mycket, på sin höjd en halv mm om jag trycker. Nu satte jag den lilla tvingen till skenan som stöd. Då rör den sig inte. Nu fräste jag endast kanter på furustycken, men till den fungerade fräsmodulen fint. Dock var det mycket större grejor
8 svar · 6,2k läst
·
P-plats
P-plats: Håller med föreg. talare... En mycket bra msakin för en hemmapulare! ;)
2 svar · 3,7k läst
Linus_E
Linus_E: ännu en gång så sluta pikan o funka som den ska... denna gång åker "hammarstiftet" inte in igen efter att man skutit. trötsamt detta alltså. blir o lämna tillbaka o köpa en biltema istället för den här verkar totalt vädelös... / Linus
16 svar · 11,8k läst
Linus_E
Linus_E: fått ont i armen igen (haft tennisarmbåge förut) så fått dra fram spikpistolen. de ä'r de ända som hjälper. :(
10 svar · 5,6k läst
snickarfrasse
snickarfrasse: Behövs inga delux jiggar går alldeles utmärkt att lägga ett 45 graders hörn med dyksåg kexmaskin och två ihopdragnings beslag går nog fortare och går att anpassa precis efter väggarna om de inte är i 90 graders vinkel.
5 svar · 5,3k läst
·
vojma
vojma: På jobbet smörjer vi med hydraulolja. Rätt eller fel vet jag inte men det funkar... /V
4 svar · 2,2k läst
hecke
hecke: Det går i alla fall att köra med Stacked Dado Blade på den äldre DW744. Jag har ett Dado inköpt på Woodcraft som funkar på min 744:a. Det är 5/8 tum; (15,875 mm) Centrumbult även på svensksålda DW744, vilket är standard i USA. Det enda som behövs för att kunna utnyttja hela bredden på Dado klingan är en lite tunnare distanshylsa (den till vänster om klingan) och en passande
6 svar · 3,1k läst
Drakir
Drakir: http://www.krigsvoll.se Det här kan bli dyrt. mvh//R..
0 svar · 4,1k läst
G
Ginflyer: Prova någon av nedlen för att rengöra ugnar. Funkar kanon.
3 svar · 4,8k läst
Kemi
Kemi: Jag hade stora förhoppningar när de drog igång från början, men nu känns det tyvärr oseriöst, verkar ta flera år i deras takt att komma igång för fullt. Om man ska ha billiga verktyg som DW är det nog lika att imoprtera själv, jag är visserligen inte modig nog att göra det, men det verkar vara lätt.
7 svar · 4,4k läst
joflopp
joflopp: Har haft samma problem när jag slipat båtinredning. Helt omöjligt att maskinslipa utan att lacken smälte fast i klumpar. Tryckte troligen ned maskinen och lät den vara kvar på samma ställe för länge. Handslipning med kloss gav aldrig detta problem.
8 svar · 10,5k läst
hecke
hecke: http://www.woodcraft.com Har whiteside och jag har beställt ett flertal gånger från dem utan problem. Om du inte absolut måste ha Whiteside så har http://www.mlcswoodworking.com/ ett väldigt stort sortiment av frässtål till bra priser.
2 svar · 2,8k läst
G
gluecifer: Hej! Nej vi sansade oss ett tag till :(
50 svar · 67,3k läst
Drakir
Drakir: Najs, då ska det beställas. Kan ju passa på att tipsa om att de även börjat sälja festool. Fintandad klinga till 55an, ca.350 kr. Mvh//R..
14 svar · 5,3k läst
wagis
wagis: [citat] Jag lyckades till slut få loss paketet för 5000:- inkl. moms av en verktygssäljare som jag känner sedan innan. Det blev så "billigt" eftersom bosch hade kampanjpris till sina ÅF just då. Men jag tror du kan pressa ner den till 6000 idag med lite tur och en massa tjat;) Lycka till!
7 svar · 1,8k läst
E
ejwbegysv: tackar! ,
5 svar · 6,6k läst
K
kerran: gbg....kapellservice på åskvädergatan 1....www.kapellservice.se
4 svar · 6,7k läst
E
esox71: [citat] Säg det när du står där och har käkat klart och inser att sladden till laddaren inte sitter i ;).
5 svar · 3,1k läst
snickarboden
snickarboden: Testa att såga så lär du se skillnaden. /Kent
1 svar · 2,3k läst
·
J
JPM: Jag är extremt nöjd med min. Det finns nog ingen maskin med den kapaciteten som väger så lite. Att det sedan anges att man kan borra 65 mm i trä är ju inte så illa. Har inte innan varit så glad för Makita, men nu är jag frälst!
5 svar · 4,3k läst
Skuvnisse
Skuvnisse: okej.. då är det ju lungt... men jag tänkte främst på hållbarheten i längden... det är inte så bra på biltemas produkter
20 svar · 8,5k läst
·
G
gluecifer: Tack! Ibland tänker man inte längre än näsan är lång :)
5 svar · 8,0k läst
snickarboden
snickarboden: Vad är pyttesmå differenser för dig? Pratar vi om tiondels millimeter eller millimetrar? Går det att röra delarna i lådan när den är delad men inte när den ihopsatt? Då borde ju svaret vara att försöka plana den om det rör sig om hundradelar upp till tiondels millimeter i skevhet, även om tiondelar är mycket! /Kent
3 svar · 7,0k läst
·
M
matshermansson: [citat] Ajdå, blev kanske lurad. Det är kanske större marginaler på Festool än på Bosch.
18 svar · 7,3k läst
rsjowa
rsjowa: Börja med att kolla vad http://www.ramirent.se/ ska ha, tror dom har vad du söker.
1 svar · 9,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.