F
Funkishus_-36: Jag hyrde lackfräs på den lokala golvbutiken, även färgaffären kan ha. Cramo hade inte. Jag hade en hel del märken i trappan som kanske var 1mm djupa och till det var lackfräsen mycket bra. Jag körde med värmepistol och skrapa först sen med lackfräs och till sist paddan med olika slippapper. /Funkis
3 svar · 10,4k läst
M
Mattias Jönsson: Det är ingen skillnad på inställningsmöjligheterna mellan en vanlig sugmatad och en tryckmatad spruta, utan det är mer beroende på fabrikat. Det enda som skiljer är att färgen i det ena fallet transporteras upp till sprutan via en slang. Jag köpte mitt Jula tryckfat för 2 1/2 år sedan så jag vet inte om det har ändrats, men sprutan som följde med funkar helt OK. Dock använder jag
3 svar · 9,2k läst
Skuvnisse
Skuvnisse: jag har en DS 14DL och du behöver inte oroa dig för att att skruva träskruv i reglar... det klarar den utmärkt! den andra är ju starkare men men Nihm batterier...sen är ju som sagt DS 14DL lättare med... Men valet är ditt!
32 svar · 5,3k läst
·
Skuvnisse
Skuvnisse: [citat] Hitachis maskiner står nästan jämt i mjukt förband... Men din flex står nog i hårt förband... Nm i hårt förband är lite mindre än det dubbla mjuka så den maskinen du tittar på har kanske 100 Nm i hårt förband...
8 svar · 7,5k läst
Kemi
Kemi: Absolut sämsta bitsen jag provat var från ÖB, Value Tools. Deras vanliga spårbits knäcktes i bitar som glas en efter en. Home Work är också rent skit, till att börja med så var inte ens bitshållaren rak ! Jag köper inte billiga bits igen !
17 svar · 4,6k läst
·
H
hempularen: Det man kanske skall ha i åtanke när det gäller likviditeten för ditt bolag är att momsen vid import förfaller till betalning direkt eller i vissa fall efter 10 dagar. Men den kostnaden får inte redovosas i din momsdeklaration förrän i momsdeklarationen för månaden efter din import. Dvs du kan i värsta fall vara tvungen att ligga ute med kostnaden i 60 dagar. Detta trots att du kanske
3 svar · 4,1k läst
J
josa100: Någon som provat denna, erfarenheter?
0 svar · 1,8k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: ACME, håller med om att det känns konstigt att såga med sänksåg i skräp. Plattan under känns inte som gjord för det precis. Funderar på att komplettera med en Hitatchi C9CU för det ändamålet, de känns mer som byggsågar för sånt. (Fast jag vet inte hur AP-sågarna är, har aldrig sett någon i verkligheten.)
6 svar · 2,6k läst
·
Pingler
Pingler: ATF 55 har inte fjädrande kniv.
22 svar · 5,7k läst
K
kjelli: Jeg bruker LXT600 kittet. Er meget fornøyd. Har brukt alt i settet og det har ikke sviktet meg enda. Slagskrue maskinen er verdt sin vekt i gull, jeg har skrudd inn 1000vis av skruer med denne og blir enda overasket over kraften i denne. Sirkelsagen har jeg brukt og mye, og denne er også meget bra. Lett, velbalansert og sager 2" tykkelse som smør. Vinkelsliperen sluker strøm, men det hjalp
2 svar · 3,4k läst
P
P-e-t-e-r: ah, tack för tipsen. Ska kolla vidare på ovan märken. Angående formatsågar, är inte dom väldigt stora? Jet ( http://www.jettools.com/ alt. http://www.wmhtoolgroup.ch/en/ ) finns ju att köpas i sverige och dom verkar ha exakt en sån såg jag är ute efter. Men är förstås nyfiken på annat också! Vad jag har sett och hört så verkar bra begagnade sågar vara svåra att hitta. Dom
3 svar · 7,1k läst
Kemi
Kemi: Hålsågar kan det bli problem med om du bara har 10mm chuck.
13 svar · 4,7k läst
T
traktor05: Tack, det är alldeles korrekt. M'et försvann någonstans....
13 svar · 18,4k läst
A
Anhyan: Hej, är det någon som vet hur dessa verktyg är? Skulle vara shysst att köpa ett helt kit, eller...? Säljs på tex länk http://www.lindarn.se/layout.asp?ID=324 Ni behöver inte svara förresten, hittade en tråd som redan diskuterade saken....
0 svar · 2,8k läst
Fein
Fein: Det var värt ett försök i alla fall
6 svar · 4,4k läst
G
Gimbal: Aha, har också funderat på vad som menas. Men det betyder att mjuka förband är dragarens egentliga styrka medans hårda förband är vad det blir när dragaren går med full fart tills det slår plötsligt stopp. Tack vare masströgheten i motor och växellåda så blir det ett högre moment än vad motorn egentligen är kapabel till.
2 svar · 4,9k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: Oj! är det tisdag? "vaknar med tre bulor i huvudet på hobbyrumsgolvet" :D
4 svar · 4,0k läst
J
johan124: Då behöver jag en trögare säkring för att sågen skall funka. Kommer att lämna tillbaka sågen för att det inte går att slajda den som det ska. Tack så mycket för alla svar. MVH Johan
10 svar · 8,4k läst
R
Reppo: Beroende på hur mycket spik man skall skjuta kan det vara värt att kolla på någon pistol som det finns delar till då det behöver bytas oringssats förr eller senare... eller slagstift. Senco,Basso (Hitachi), DeWalt är vanliga proffspistoler som det finns delar till.
38 svar · 22,9k läst
·
C
coss: Hemmakatten... jag bastade i går kväll och rakade mig. nu är det dagen efter och ca 16 tim senare. lite småsträvt är det men jag har snabbväxande och tjocka strån. Det var samma när jag körde rakmaskin och giletts hyvlar. Dock är den största skillnaden att bladen värkligen skär av stråna, visst gör gilette det med men bara de första gångerna, enligt min uppfattning. Sen så
32 svar · 4,9k läst
·
mattiasp
mattiasp: 316 står troligen för att materialet är AISI 316 (American Iron and Steel Institute) Det är ett austenitiskt, rostfritt stål som motsvaras av Svenska SS2347 eller SS2348. Föremålet är troligen tillverkat runt och sedan stukat. Om det är stukat vid tillverkningen eller senare kan jag inte svara på. Det finns tekniker för att tillverka en oval gänga. Det går till så att man först
5 svar · 1,5k läst
Dr_Jerkyll
Dr_Jerkyll: Jag köpte en efter tipset från den tråden, har inte hunnit köra så mycket men den funkar hittills mycket bra bordsmonterad. Kan således inte säga något om höjdinställning och liknande, men motorn är rejält kraftfull utan att den tappar i varvtal trots att man använder större fräsar. Upplever den stabil i utförandet, inga direkta glapp ochså. Lite klumpig kan jag tycka också, om
2 svar · 2,7k läst
thesurfer
thesurfer: GREAT!!! Thanks for the help guys...
4 svar · 4,2k läst
7
79:an: Använder faktiskt yxa en hel del när jag snickrar, men jag gillar inte att spika med den, funderade på om en combo kanske skulle funka. Blir nog att införskaffa en bra hammare och fortsähtta att använda yxan som vanligt. Har man en massa gamla lador och annat skit som skall lagas lite då och då så är yxan ett ganska bra verktyg, likaså motorsågen, för vem har lyxen att alltid ha
19 svar · 3,5k läst
M
matshermansson: Attans! Och svärfar som är biodlare.
17 svar · 2,9k läst
phl
phl: Sedan är ju frågan hur hårt det hålls på det "förbudet". Leatherman gjorde något liknande för en tid sedan. De stora butikerna svarade nej på förfrågningar om utländska ordrar men det gick att få tag på mindre butiker som sålde till Sverige. Testa även Ebay, det finns ju "butiker" i amerikanska Ebay där säljare säljer ett stort utbud av nya produkter. Kan tänka mig att de
4 svar · 2,5k läst
P-plats
P-plats: [citat] Två exempel: Vinkelslip WSE 9 -125 MX http://www.aeg-pt.se/Internet/AEG_PT.NSF/2003wwwSEAllToolWPG/408EFD6FC4650DB5C1256A1E00308215?OpenDocument Borrmaskin ERGOMAX http://www.aeg-pt.se/Internet/AEG_PT.NSF/2003wwwSEAllToolWPG/F1A526A8D3C3B721C1256DB1003CFDC9?OpenDocument
6 svar · 6,8k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Tror inte heller det är en bra idé. Eller: det går inte. Om man väljer cirkelsågsalternativet, som jag tycker är lättare att få precist resultat med än bandsågen, underlättas om man gör en släde till cirkelsågen att använda. Man får såga igenom släden första gången. Helst har man en på fram- och en på baksidan av biten så den står precis rätt hela tiden. Som två "L" som
2 svar · 3,3k läst
Mikael_L
Mikael_L: Nu förstår ni varför man ska låsa lådorna när man går för dagen ! :D :D :D
3 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.