5 319 läst · 32 svar
5k läst
32 svar
Har någon testat en Hitachi DS 14DL - 3,0Ah Li-ion??
Är mycket intresserad av en DS 14DL
Frågan är om det är värt några hundringar till för att få en DS 18DL ?
Den har 12Nm mer i max vridmoment, men väger å andra sidan 0.1 Kg mer.
Klarar man sig på max 52Nm för att skruva stora träskruv i reglar?
För övrigt kan de båda beställas från danmark för 2460 respektive 2705Kr (+265kr i frakt).
Frågan är om det är värt några hundringar till för att få en DS 18DL ?
Den har 12Nm mer i max vridmoment, men väger å andra sidan 0.1 Kg mer.
Klarar man sig på max 52Nm för att skruva stora träskruv i reglar?
För övrigt kan de båda beställas från danmark för 2460 respektive 2705Kr (+265kr i frakt).
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv
Träskruvar är speciellt designade för att användas i trämaterial och har ofta en självborrande effekt som minskar risken för sprickor i träet under infästning. Denna självborrande funktion innebär att skruven skär genom träet när den
Läs mer
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har en DS18 DMR, alltså en NiMh-variant, eller rätt och slätt en äldre variant. Den är väldigt bra, väldigt stark, men den är rätt tung. Har skruvat takplåt med farmarskruv en och en halv dag med den innan jag behövde byta batteri. Men det är inte så roligt att göra med en så tung maskin. Jag tror iofs att Litiumvarianten är lättare, men hur mycket vet jag inte. En fantastisk maskin är det hursomhelst.
Fundera alltså på vikten där. Jag funderar på att komplettera med en liten Bosch GSR 10,8 V för arbeten i trånga och svåra utrymmen, t.ex. uppåt osv. för att spara på axlar och armbågar.
Fundera alltså på vikten där. Jag funderar på att komplettera med en liten Bosch GSR 10,8 V för arbeten i trånga och svåra utrymmen, t.ex. uppåt osv. för att spara på axlar och armbågar.
jag har en DS 14DL och du behöver inte oroa dig för att att skruva träskruv i reglar... det klarar den utmärkt! den andra är ju starkare men men Nihm batterier...sen är ju som sagt DS 14DL lättare med... Men valet är ditt!
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Någon som testat Skil 1320AA Kap & Gersåg
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Någon som testat denna helmask från Biltema?
Biltema 18V Borrhammare - någon som testat?
Någon som testat hitachis sken adapter?
Hitachi DS 14DL (eller ds 18dl) någon som testat?
Verktyg, Maskiner & Fordon