H
hazzemanz: [citat] Rättelse: Kakelkapen kom från Clas Ohlson och inte ifrån Jula.
7 svar · 8,2k läst
GoForIt
GoForIt: Tack för alla svar, Vi har testat limmade handtag tidigare, men de har lossnat hela tiden. Kanske har vi använt fel lim (glaslim)..
11 svar · 3,7k läst
gadeberg
gadeberg: Jajjamen en 646. Det är grymt nödvändigt med en
12 svar · 2,5k läst
·
Snailman
Snailman: http://forum.byggahus.se/ventilation/48859-rengoering-av-kanaler.html fixade till ett sådant bild finns i tråden dels av proffsgrejor (pdf dokument) och dels av en jag satte ihop själv.
0 svar · 1,7k läst
S
SaabAero: Ett tips är att knacka lite lätt på sidan av klingan så att fräscha diamanter kommer fram - då skär den bättre. Har inte lyckats slita ut min Ö&B-skiva än :)
9 svar · 7,9k läst
A
AndersS: Har haft problem ibland med att min sticksåg skevat med bladet vid sågning och i somras så upptäckte jag orsaken. Stödrullen var någon tiodels mm för smal så att merparten av bladen (kollade med Bosch original) bottnade inte utan låg utanför spåret och vid större belastning så skevade de och kunde ge sneda spår. Sågen var inköpt förra sommaren och för 3 veckor sedan lämnades
0 svar · 1,4k läst
C
Chinaski: Jag har ett par svarta Diadora Utility sedan ett halvår: http://www1.utilitydiadora.it/webapp.diadorautility/webapp.prodotti/fe/scheda.do?vid=322&lang=en&nomecat=shoes Styvt tusenlappen i inköp, och jag är grymt nöjd, säkra, snygga och sköna!
35 svar · 17,6k läst
krillek
krillek: Taunton har också en fantastisk uppsättning böcker på ämnet möbelsnickeri jag varmt kan rekommendera!
6 svar · 2,0k läst
GoForIt
GoForIt: Vi har en liten Appliance för strax under tusenlappen i tvättstugan. Uträttar underverk.
2 svar · 1,8k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: För den som inte vill bygga ett eget sågbord, som det står om tidigare här, finns det ju färdiga bord med klingskydd och anhåll. Elu gjorde i alla fall ett sånt tidigare, som jag har. Det fungerar också till handöverfräsen, och väger nästan ingenting. Däremot behöver man nästan en cirkelsåg till, för det går inte att hålla på och montera av och på sågen, det tar för lång
23 svar · 13,7k läst
·
phl
phl: Jag har en Steinel-värsting med elektronisk tempreglering och display. Den är helt underbar till det MESTA, framför allt krympslang och liknande där tempen spelar roll. Vad den däremot inte är så bra till är att skrapa bort färg! Visst, där är flås och värme men den pistolen, liksom de flesta andra pistoler på marknaden, är så stor och klumpig. Till fönstrena funkar farsans
3 svar · 3,6k läst
Wigert
Wigert: [citat] Tack för denna onödiga information...... Störande hög marginal för Jula på den varan. när det gäller takpanelen blir det spännande efter era synpunkter om dimensioner på dyckert. Panelen är 15x60 så det blir mycket spik, samt att den bara är 190 cm längder med 4 reglar. Fortsättning följer.
10 svar · 10,9k läst
G
Gualof: har provat med sådan avdragare men man drar remskivan skev med sådan.Undrar om man inte ska gänga in nån,för först är det någon större dimension gängor och längre in gängat med mindre dimension.
4 svar · 5,4k läst
FemTummar
FemTummar: Eftersom Real Player har växt till en rejält stor klump att installera så använder jag numera Real Alternative istället för att titta på sånt här. Gratis, funkar utmärkt och segar inte ned datorn. Kan hämtas t ex på http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm
3 svar · 1,7k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Min erfarenhet av bandsågar - även dyrare modeller - är att om de inte är riktigt stora med breda blad, så är de inte värst bra att klyva med. Är det alltså klyvning det handlar om, skaffa en klyvsåg. Det finns flera trådar om klyvar på forumet. Var går smärtgränsen för pris?
5 svar · 18,4k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Hur går det med snickarbodsplanerna? Det var ett roligt ämne.
8 svar · 6,0k läst
R
RagDollar: Hittade en hel del bra instruktioner. Tack för bra tips ! Anders
4 svar · 5,1k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Finns det ingen som gjort en egen systainer? Alltså en låda som är kompatibel med de "äkta" systainrarna? Vore kul att se bilder. Funderar själv på att göra en, men jag vet inte hur. Sysports gör många, men de är ju bara en sorts rack, så det är knappast så knepigt. Det som är svårt är väl att få låsanordningarna att hänga ihop!
11 svar · 7,3k läst
·
mattiasp
mattiasp: Festool Vs. Protool: I stort sett samma stil på maskinerna, men Tooltechnic har delat upp olika marknadssegment på olika varumärken. Festool=möbelsnickeri och inredningssnickeri; Protool= byggnadssnickeri, timring och sanering.
8 svar · 13,4k läst
·
Kemi
Kemi: Tackar! Mailade till roswi, får se vad de säger. Mvh Tobbe
2 svar · 3,0k läst
Totte_S
Totte_S: Verktygsboden verkar tom ha fri frakt på bänken för tillfället, så vill man slippa släpa hem den från Jula så sparar man dessutom 200 spänn
9 svar · 7,2k läst
H
Haagbard: Diffen gick sönder på en Park jag brukade köra när jag var 12-13 år, lutade det emot så orkade jag inte alls styra den.........hade jag orkat så var nog styrvajerns dagar räknade ;)
7 svar · 4,7k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Ja, det är misstänkt likt reklam, faktiskt. Men vem skulle vilja jämföra sig med B&D? Har visserligen sedan många år ett par borrmaskiner från desamma och har inget att klaga på, men jag skulle ju inte köpa dem igen...
7 svar · 5,0k läst
7
79:an: Annars så fäster man bladet fram och använder trepunktslyften till att lyfta bladet med, lite mer invecklat så bygger du med vajrar under traktorn från lyft till fram och lyfter med dom, finns väl inte så många hydrauluttag på en gammal major?? Man använde vajrar förr på mindre traktorer som saknade hydrauluttag, dom borde till och med gå att dra i bommen till plogen fram. Annars är
7 svar · 8,5k läst
·
G
Ginflyer: Välkommen i träsket och grattis till i mitt tycke bra val. Härifrån går det bara neråt, och den är hal, den gröna sörjan. ;)
10 svar · 3,1k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Hahahaaa, ja det slår mig iaf, jag har inte ens köpt en liter mjölk... :D Ser seriös ut, gummigrepp är bra !!! :cool:
2 svar · 1,5k läst
·
W
woodrat: Den drar inte så myckt luft så jag klarar mig med en 2 hästars "ekonomikompressor".
3 svar · 1,7k läst
·
Mr Handyman
Mr Handyman: Har kört både blå och gröna Bosch ett tag. De gröna som jag kört är ett par år, och alltså inte LI-dragare, men den blå 12V, som inte heller är en LI-ON, är i en helt annan klass. Fick tag i den med tre batterier, och det är bra. De gröna skulle jag iofs välja före B&D varje dag hela året, men det är mycket bättre med den blå. Jag har sett de där tre-batteripacken på några
6 svar · 20,0k läst
P
pleqtiz: [citat] även jag skulle köpt en sån såg före m7.. vi har haft våran i några år nu och de funkar fint.. men på tok för långsam! tar flera timmar att såga en 60cm stock :D planer finns att bygga en stor såg med en diselmotor eller nåt liknande men det ligger långt fram i tiden
14 svar · 16,6k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: tack , "glömde" kolla med gyproc , saknar även en av plast hjulen
2 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.