P
Peter1972: Hej! Köpte på vinst och förlust en Indego 1200 Connect som någon fått med vid ett fastighetsköp men inte fått att fungera för att den inte hittade hem. När jag stoppar in maskinen i laddstationen hörs det ett klick och displayen startas upp. Första meddelandet är att maskinen är lyft (101). När man kvitterar det meddelandet så skall man knappa in PIN. Tidigare ägare säger att den
0 svar · 314 läst
V
valpenius: Automower 450x från 2016 med nya främre sensorer; De gamla sensorerna likväl somde nya ger signalvärdet 0 (noll) på höger fram, då slingkänsligheten är satt till ”hög”. Detta sker på vissa platser i trädgården. I läget normal känslighet har alla fyra sensorer värden. Från 47 och uppåt. Är det värdet för lite? Från ca. 40 ska vara OK enligt en verkstadsbok. Mitt problem
0 svar · 274 läst
P
PerwasWurpa: [citat] Tusen tack! Varit en lång dag (vecka) så är väl lite extra tröga. Uppskattar din hjälp enormt. Trevlig helg!
5 svar · 444 läst
·
E
etompau: Undrar hur driftsäker cylinderklipparsystemet är. Minns när man körde med handjagaren, inte sällan blev det stopp pga grenar mellan kniv och cylinder. Det är ett mekaniskt avancerat klippsystem jmf med de roterande knivdiskarna. Avvakta några säsonger, blir det succé så lär det dyka upp åf som kränger klipparen.
2 svar · 680 läst
T
Tord Wennerblom: Låter bra! Tack!
2 svar · 457 läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Jag ser det främsta skälet till att ha överkapacitet är att man vill att klipparen inte ska jobba vissa tider/dagar. Har man små barn och inte vill att klipparen ska gå när de leker, eller större barn som strör mer eller mindre värdefulla kläder och andra saker på gräsmattan så kan det vara lämpligt att ha lite överkapacitet. Det finns även de som vill undvika klippning på
2 svar · 396 läst
jctheteacher
jctheteacher: [citat] Finns någon av laddstationerna kvar och vad vill du ha för en i så fall?
45 svar · 6,4k läst
H
hempularen: Jag hade ett liknande fel på vår robotdammsugare. En Roborock. Den backade ur laddstationen och försökte igen några ggr osv. Hittade en sida på nätet som beskrev felet, en kondensator i laddaren var för klen. Köpte en ny och mätte även upp den gamla. Trodde inte att det skulle hjälpa, den bef. låg 4uF för lågt. Vilket är inom toleransen. Den nya låg 2 uF över nominellt värde.
15 svar · 666 läst
·
K
Karinipsen: Har precis bytt batteri på min robotgräsklippare. När jag försöker sätta igång den, kommer symbolen LYFT upp. Den är fulladdad men vill inte starta. När jag Ställer den i laddstationen med starttid enligt förslag på displayen, startar den på angiven tid, går ut en liten sväng ur boet och stannar sedan igen, åter med felmeddelandet LYFT. Någon som har liknande erfarenhet?
0 svar · 282 läst
Alexander123
Alexander123: [citat] Jag har samma problem som han. Och jag har en lutning. elr en liten slänt. Vad ska jag göra?
10 svar · 645 läst
·
H
Harald Blåtumme: Är det bara magneten som felar så kan man sätta dit en ny neodymium-magnet. Vet ej om den behöver se exakt likadan ut som den tidigare (kvadratisk) men tror inte det spelar roll bara den är stark nog. Polariteten tror jag är viktig så sätt dit den provisoriskt först och se om det funkar, annars vänd på den. Magneten påverkar en sensor som sitter innanför höljet i den regionen.
30 svar · 8,2k läst
·
B
Bambi2: Hej, Min förlängskabel från manöverboxen till laddhuvudet har har gått sönder där kabeln stoppas i laddhuvudet. Det är en vit och en svart kabel som är gjuten i ett gummihuvud som man stoppar i laddhuvudet. Det är en hane som stoppas i laddhuvudet som har en vit och en svart kabel inne i gummkropoen som jag snittat upp. Är det någon som vet hur dessa två ska kopplas till
0 svar · 179 läst
GK100
GK100: [citat] Du verkar bo i ett utsatt läge tydligen. Vad är det för andra saker som skadats är det samma tillfälle hör det ju på något sätt troligtvis ihop? Det som kunde varit lite intressant att se är kablarna, det finns som Dilato skriver tidigare skillnader på dem som kan betyda mycket för långsiktig hållbarhet och även om de kommer utgöra svagpunkter där tex åsköverpänningar
40 svar · 1,4k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Med största sannolikhet behövs ingen kabel under plattorna, utan området kan göras som ett U. [bild] Om man sen drar guide enligt grön eller röd spelar nog ingen större roll.
13 svar · 662 läst
·
L
lionkingen: [citat] Hej! Tog en ny bild nu 1 meter från med nosen mot laddstation, verkar som signal bak är tillbaka iallafall. Gjorde nu oxå en fabriksåterställning, ny slingsignal i förebyggande syfte. Testade och köra home, gick lite konstigt ett par gånger men sista så dockade den, får se hur det har gått nu i auto ett par gånger. Klart den går på övertid tillverkad 2012 men skulle vara
22 svar · 10,2k läst
·
H
Håbbe01: Verkar finnas fler trådar https://www.byggahus.se/forum/threads/lyfco-e1200-hjaelp.491492/
1 svar · 306 läst
J
Jessica Bengtsson: Har en robotgräsklippare som har fungerat bra. Men idag så har den fått fnatt. Låter konstigt och brummar och kör framåt,bakåt snurrar. Verkar som om knivblads satsen inte snurrar och verkar som om den låst sig. Hjälp ny på det här. Den följde med huset vi köpt
0 svar · 319 läst
Ettgulthus
Ettgulthus: [citat] Jag får göra det. Tänkte att det kanske redan var någon som testat här på detta eminenta forum. Här är mycket som provats tänker jag.
4 svar · 453 läst
K
Kaffetobbe: [citat] Bröt bara isär den i skarven.
1,2k svar · 286,3k läst
·
J
jdaniels: Det där är ganska exakt det jag ska göra. Off limits är riktigt bra tillbehör.
1 svar · 968 läst
·
P
paralun: [citat] Samma strul i en gammal tråd. https://www.byggahus.se/forum/threads/display-haengt-sig-pa-gardena-r160.349980/ Eftersom det är hög luftfuktighet så är det svårtorkat men inomhus är det iaf torrare så ta in klipparen. Min display på min Worx börjar också "spöka" vid fuktig väderlek.
17 svar · 695 läst
·
S
sepani: [citat] Kan nog vara dax för en rengöring
2 svar · 233 läst
13th Marine
13th Marine: Jag har haft vår 330X utan guide i 8år. Den hade blivit gladare med guide nu när vi lyckas skapa fler och fler öar. Har inte märkt att den kan använda GPSen för att hitta hem. Däremot är där en sändare i laddstationen som den kan hitta några meter ut.
6 svar · 3,8k läst
·
M
meec tool 800: [citat] Tack för nyttig information. kommer säkert att vara nyttigt längre fram, men just nu är mitt problem att jag vet inte vad jag skriver in i appen dem olika namnen på kontona finns en film men i så dålig kvalitet Har du möjlighet att ta installationen steg för steg.....?
4 svar · 839 läst
R
Rahmad Noori: Hej! Jag köpte en powerworks p10 av en privatperson och när jag fick hem den och skulle installera den så var den tom på batteri men lyckades att ladda maskinen och installera den sen när jag skulle parkoppla gräsklipparen i min app så gick det inte har gjort många försök, blir tacksam om ni hjälper mig så jag får igång den 🙂 vill tillägga att maskinen går ut 1 meter från
0 svar · 325 läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Nu har jag iofs. inte längre någon Gardena jag sköter om (hjälpte tidigare en släkting med en) utan bara Husqvarna, men så dåliga minns jag inte krocksensorerna som så att klipparen stod och slirade, även om jag minns att backslirande var ett något större problem.
9 svar · 611 läst
·
D
delvis helt rätt: [citat] Uppdatering: På grund av sommarens väder så växer gräsmattan hejdlöst, jag köpte istället en ny Einhell och hade sedan ett j*kla sjå att med min gamla klippo comet jaga ner gräsmattan till sansad längd så att herr Einhell skulle ha en sportslig chans att ta sig an uppdraget. Den nya robotklipparn har hittills haft noll problem med min gamla signalkabeldragning, återstår att
1 svar · 372 läst
M
Martin Lundmark: [citat] Hej Läser man den gemensamma manualen för 3000, 5000 och 10000 verkar de vara identiska. Endast antal klippzoner och ytan de kan klippa varierar. Jag antar att med GPS och programvaran så begränsar man klippaytan och tar mer betalt för större yta. På en fråga, på nätet, till tillverkaren om det gick i framtiden gick att uppgradera till större klippyta så var svaret, inte
3 svar · 792 läst
K
kristofo: Är det denna? https://www.roboter-forum.com/resources/neuste-firmware-ab-2019.54/ Går det inte att ladda ner uppdateringar från worx? Jag har en landxscape som är en budgetkusin till worx, lyckades uppdatera den tack vare roboter-forum.
1 svar · 457 läst
J
JörgenJoh10: [citat] Härligt att se :-)
10 svar · 5,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.