S
sepani: [citat] Kan nog vara dax för en rengöring
2 svar · 245 läst
13th Marine
13th Marine: Jag har haft vår 330X utan guide i 8år. Den hade blivit gladare med guide nu när vi lyckas skapa fler och fler öar. Har inte märkt att den kan använda GPSen för att hitta hem. Däremot är där en sändare i laddstationen som den kan hitta några meter ut.
6 svar · 3,8k läst
·
M
meec tool 800: [citat] Tack för nyttig information. kommer säkert att vara nyttigt längre fram, men just nu är mitt problem att jag vet inte vad jag skriver in i appen dem olika namnen på kontona finns en film men i så dålig kvalitet Har du möjlighet att ta installationen steg för steg.....?
4 svar · 916 läst
R
Rahmad Noori: Hej! Jag köpte en powerworks p10 av en privatperson och när jag fick hem den och skulle installera den så var den tom på batteri men lyckades att ladda maskinen och installera den sen när jag skulle parkoppla gräsklipparen i min app så gick det inte har gjort många försök, blir tacksam om ni hjälper mig så jag får igång den 🙂 vill tillägga att maskinen går ut 1 meter från
0 svar · 378 läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Nu har jag iofs. inte längre någon Gardena jag sköter om (hjälpte tidigare en släkting med en) utan bara Husqvarna, men så dåliga minns jag inte krocksensorerna som så att klipparen stod och slirade, även om jag minns att backslirande var ett något större problem.
9 svar · 666 läst
·
D
delvis helt rätt: [citat] Uppdatering: På grund av sommarens väder så växer gräsmattan hejdlöst, jag köpte istället en ny Einhell och hade sedan ett j*kla sjå att med min gamla klippo comet jaga ner gräsmattan till sansad längd så att herr Einhell skulle ha en sportslig chans att ta sig an uppdraget. Den nya robotklipparn har hittills haft noll problem med min gamla signalkabeldragning, återstår att
1 svar · 453 läst
M
Martin Lundmark: [citat] Hej Läser man den gemensamma manualen för 3000, 5000 och 10000 verkar de vara identiska. Endast antal klippzoner och ytan de kan klippa varierar. Jag antar att med GPS och programvaran så begränsar man klippaytan och tar mer betalt för större yta. På en fråga, på nätet, till tillverkaren om det gick i framtiden gick att uppgradera till större klippyta så var svaret, inte
3 svar · 1,1k läst
K
kristofo: Är det denna? https://www.roboter-forum.com/resources/neuste-firmware-ab-2019.54/ Går det inte att ladda ner uppdateringar från worx? Jag har en landxscape som är en budgetkusin till worx, lyckades uppdatera den tack vare roboter-forum.
1 svar · 570 läst
J
JörgenJoh10: [citat] Härligt att se :-)
10 svar · 5,2k läst
·
E
etompau: Kanske försent nu, men det finns en marknad för begagnade delar från klipparna, så de gamla motorerna hade du ev. kunnat sälja till någon hugad spekulant som sedan kunnat renovera växellådorna.
9 svar · 2,5k läst
·
E
etompau: [citat] Du ska ha resistansvärde runt 5-15 ohm ca., längdberoende. Laddstationen indikerar inte fel/avbrott på guiden då maskinen även kan gå hem via beg.kablen och då utan att en guidekabel installeras.. Kalibrering har ingen påverkan på detta fel.
6 svar · 483 läst
Å
Åsa EnkelV: [citat] Hej, vi har köpt en begagnad och kommit så långt att den ber om lösenord, den vägrar dock acceptera utan tjatar om fel pinkod. Har ingen manual och begriper inte hur man ska fabriksåterställa, kan du berätta hur man ska göra? [/QUOTE]
3 svar · 14,7k läst
K
Kjell Lewin: Jag har problem med Lyfco 1500 när jag startar går den runt runt begränsningskabeln men börjar inte klippa. + att emellanåt så backar den ut och börjar snurra runt. Men sitter inte igång att klippa.
0 svar · 336 läst
U
Urban Jansson2: Hur får jag tag i enSpräng skiss till works landroid wr142e ?
0 svar · 279 läst
J
jorwal: [citat] Den lät så från början Jag kommunicerade med Robotgarden som sköter service mm för Biltema. De trodde först att det skulle räcka att byta tallriken. Åkte förbi Tranås (Robotgardens verkstad) när vi körde norrut, superbemötande. Det var inte tallriken, slutade i att jag fick med en utbytesmaskin hem. Nu har maskinen gått perfekt två veckor :)
5 svar · 1,3k läst
Violina
Violina: REKLAMERA den, det kan de inte neka dig
4 svar · 496 läst
S
sepani: Jag har nu kollat ”allt” och inget verkar vara fel…nu (!) går även klipparen som den ska. Det kan alltså ha varit det fuktiga klimatet…nu har jag köpt ett extra batteri som antagligen kommer väl till pass när det blir dags…inte lönt skicka tillbaka det.
38 svar · 2,7k läst
·
F
Favek: Hej Hur har ni gjort för att få den uppkopplad till appen i telefonen? På roboten indikerar den inte till vare sig nätverk eller bluetooth, båda ikonerna är inte upplysta. Fast den står inom nätverksområdet
2 svar · 833 läst
·
M
Mikael_280: [citat] Testade dina tips men det hjälper tyvärr inte. Fixade också en liten ’testbana’ fmrn samma problem klipparen hittar inte laddstationen. Troligen är det ändå laddstationens kretskort som är delvis sönder då laddningen fungerar men ’antennfunktionen’ är sönder. Får kolla runt om det finns något tips ännu före jag beställer ett nytt kort
3 svar · 720 läst
·
A
Anders Schröder: [citat] Har bytt det så det är nytt Men verkar som det var skit bakom spakarna verkar som om man haft den programmerad tidigare den dagen så nollställer den sig inte trots att man bryter strömmen När jag programmerar den en gång per dag jobbar den som den skall lite dumt då det hade varit bra om man kunde köra klippa kant linjerna gång på gång och även hem tills man rättat till
3 svar · 468 läst
R
RichardAlm: [citat] Har skickat pm till dig
11 svar · 13,0k läst
·
crilleolsen
crilleolsen: [citat] Hej. Ursäkta Sent svar, jag har haft exakt samma problem som dig, plus att den nu å då inte tyckte om batteriet (okänt batteri eller nåt liknande) trots oem-grejor. Skickade på reparation, fick ut en ny. Passade på att flytta stationen till en mer optimal placering, nu klipper denna på samma områden, har en bättre frekvens på kantklippningen, men hittar istället inte hem,
1 svar · 3,0k läst
O
Ogglas: [citat] Pratade med Gardena idag. Det som skiljer en smart från icke smart är ett "smartkort". Detta går att köpa till en icke smart och om det installeras i klipparen blir den smart. Kostade runt 2000:- men det kostade även en slant att installera så mycket billigare att köpa en smart från början. Gick inte att köpa en smart utan gateway utan den ingår alltid. Flera andra som frågat
2 svar · 739 läst
·
J
Jockvonmock: Hej! Försöker skruva av bakre drivhjul på min Automower 430x. Problemet är att muttern sitter som berget och brickan tillsammans med motorns axel snurrar istället för att muttern lossnar. Jag håller emot i hjulet, men axeln snurrar ändå. Låter som en otrolig felkonstruktion, så jag antar det är något jag missat? Kollar man instruktionsvideos så är det bara att hålla i hjulet och
0 svar · 343 läst
E
etompau: [citat] [citat] Till Life och City-modellerna ska det gå att montera in ett tredjeparts-kort som ger kontroll över maskinen och det går att välja längre klipptider. Den påtvingande vilotiden försvinner då. Kostar ca 2000 kr. Kortet funkar ej till Minimo-modellen. Man kan utgå från att gardena har gjort vad dom kan för att undvika "hackande" av klippare. https://www.robonect-shop.de/
5 svar · 737 läst
S
spendera: Tack för tipset om var jag skulle börja felsöka. Här kommer en kort redogörelse som någon annan kanske kan ta hjälp av. Kollade som sagt kabeln, men den såg ok ut. Märkte när jag var där o skruvade att ena laddbläcket var varmt. Misstänkte glappkontakt så var lös med detta för rengöring. Väl tillbaka i laddaren så ville den fortfarande inte ladda ordentligt. Hör ett tyst
7 svar · 4,1k läst
·
Drivisen
Drivisen: Hej jag har en Automower från 2018 som uppför sig underligt, den går bra i 1 till 10 minuter, sen börjar den böka vid begränsningskabeln som om den inte kommer ut. Den stannar visar "Krock-problem, bak". Det är bara att starta den igen och så går den som vanligt i 1 till 10 minuter och visar samma meddelande. Det kan hända var som helst på gräsmattan och uppstår även om den inte
0 svar · 542 läst
Arvida
Arvida: Hej, hur gick det till slut med din laddstation? Hittade du någon lösning? Har mämii Li ngen exakt samma erfarenhet med svart och blinkande rött lampa på min laddstation.
3 svar · 3,6k läst
H
Henrikjosse: Har pustat upp blecken. Så troligtvis är det batteriet som är kasst. Tack för svaret
2 svar · 432 läst
·
L
Lundsan: C4h
5 svar · 7,5k läst
·
L
5 svar · 7,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.