pacman42
pacman42: Försök hitta en defekt 308 på nätet. Den har garanterat ett annat fel och det är rätt billigt att ha en reservdelsmaskin...
18 svar · 631 läst
·
AJ82
AJ82: Jag kör en Automower 415x med vädertimer på ca 700 kvm komplex gräsmatta. Under gårdagen pausades klippningen mellan ca 20:40 och midnatt, då vädertimern ansåg att det var färdigklippt för stunden. Sedan återupptas klippandet vid midnatt, men pausas vid 05:35 pga "extern" orsak. Detta förekommer frekvent under dagarna. Någon idé om vad det betyder? Appen ger inga ledtrådar utan
0 svar · 172 läst
·
Mac9
Mac9: [citat] Sant! Skulle varit tydligare… Dem jag nämnde är exempel där jag satt min gräns i appen eller där man skulle grävt slinga om man har en modell som kräver det. Rtk och liknande system har mycket enklare att manövera runt buskar träd mm då man bara lägger in en ”no go zon” som klippparen enkelt kör förbi. Men då är det dyrare system tyvärr.
11 svar · 807 läst
F
Fredrik Olsson4727: [citat] Hej!! Du säger laddaren? Men är det laddatationen eller tranfomator delen du menar när du säger att det finns en glassäkring där. Jag kolla kretskortet på laddstationen, men där finns ingen säkring?
4 svar · 12,0k läst
ata_drée
ata_drée: [citat] Skulle jag säga! Den är inte perfekt, kör fast och får bladen blockerade någon gång ibland, speciellt nu när äppelträden börjat släppa frukt på gräsmattan. Men den kostar ju också mindre än typ en Husqvarna.
5 svar · 6,3k läst
O
O: Fast nu har vi vittnesuppgifter på att älgen "bara stampade omkring den". Hm Tack för filmen menar jag! Super-Björns superkrafter gjorde naturligtvis att älgen missade trots flera försök.
3 svar · 4,8k läst
·
G
GordonE: Resistansmät kabeln mellan laddbleck och in i chassi. Det är avbrott i dem ibland. Här en 330X från 2014 där en kabel hade för högt motstånd. Det bör vara under 1ohm. Mvh Gordon
3 svar · 773 läst
·
rampante
rampante: Jag har två olika arbetsområden, dvs helt separata slingor som jag manuellt byter emellan (stiften på laddstationen). Tror det bara är den ena slingan som stökar medans den andra funkar. Ska dubbelkolla det - isåfall är det ju nåt med dragningen av den slingan det är fel på, men om det är samma på båda så är det nån inställning istället ju
11 svar · 571 läst
·
Richard_F
Richard_F: Såg att ett nytt huvudkort måste programmeras/konfigureras av serviceverkstad för att fungera (enligt GPL-shop https://www.gplshop.se/sv/kretskort-main-board). Lutar starkt år att lämna in hela maskinen i befintligt skick och be dem felsöka.
35 svar · 14,6k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Ja, så är det ju. Den går alltid på vänster sida om guiden sett mot laddstationen. Mycket man kan behöva ha koll på.
4 svar · 580 läst
·
E
etompau: Vad händer när klipparen kör över "tofsarna" försvinner dom eller blir kvar? Det är inte så att du har fått in någon annan grässort som bildar tuvor i mattan? Dessa kan vara svåra att ta med en klippare. Kanske ta och räfsa över mattan så att gräset reser sig, det ser lite nertrampat ut.
5 svar · 1,0k läst
·
F
fsn: [citat] Är det andra delar och annan mjukvara så är det helt olika utvecklingsorganisationer och ägarskapet är då bara en ägare och säger inget om kvaliten relaterat till Worx.
58 svar · 5,8k läst
·
S
Shebulba: Tack för svaren och tips om packningen. Min klippare ger inget felmeddelande alls, men stannar bara ändå. Beställer ett batteri och testar 👍
5 svar · 449 läst
L
Larzon85: [citat] Ja de är hela och rena, dock inte bytt kretskorten i dem
2 svar · 270 läst
M
Magnolia69: Hej igen. Har försökt ringa supporten men kommer aldrig fram så nu har jag börjat en mailväxling med dom. Har filmat när klipparen går hem efter att jag lagt vatten på regnsensorn. Har också tagit tiden på klippningen . Den klipper 3h och 15min. Är detta normalt om 4h total klipptid är vald? Att köra hela slingan o kantklippa tar 8min. Men när den går hem för laddning så dör den
4 svar · 923 läst
lilytwig
lilytwig: [citat] Det kan nog tänkas att det inte är helt kompatibelt med kantklipp och GPS. Även om precisionen är några cm så kan det vid något tillfälle kanske spåra ur. GPS är super för mig, då jag ändrar i trädgården emellanåt. Mycket enklare att justera gränsen i appen jämfört med att tråda om. Gillar även kameran. Nu kan jag ha trädgårdsmöbler på gräset utan problem. En
6,2k svar · 1162,2k läst
·
lilytwig
lilytwig: Jag har skaffat en Navimow i105. Klarar 500m2. (Det finns även i108 som fixar 800 m2). Maskinen har ett vettigt pris tycker jag. Skillnaden på i och H serien är väl i praktiken klipphöjden där H kan ställas högre. Men det är knappast aktuellt för en vanlig villa-trädgård. Tror att höjden är motorstyrd på H, men är litet osäker. Annars är det i praktiken samma maskiner, även om
83 svar · 14,9k läst
·
J
JohanLun: Mina föräldrar hade en enklare husqvarna som började strula efter lång och trogen tjänst. Men innan detta hade nätagget gått ett par gånger pga åska. Vill minnas att den då och då inte hittade slingan, vilket kunde bero på flera saker. Den var så gammal att det inte var värt att lämna in på felsökning då en LandXcape kostade mindre än felsökning. För att enklare felsöka
57 svar · 34,2k läst
·
B
Bockstensmannen: [citat] Började när jag drog ut sladden till laddaren. (Var lat och ville inte gå ut och stänga av den) sedan stod den där några dagar. Den har vaknat till vid ett par tillfällen, då med felmeddelande låg strömstyrka. Det brukar ju lösa sig om man laddar iofs…
4 svar · 335 läst
·
B
bergs: [citat] Tack! Testar.
914 svar · 274,4k läst
·
B
914 svar · 274,4k läst
·
K
kallekill: [citat] Jag försökte registrera maskinen i appen och det lyckades, men sen skulle jag få en verifieringskod på min mail, men den fick jag aldrig så jag kunde gå vidare i appen. Så då ringde jag supporten i Malmö, o då fick dom regga maskinen åt mig. Så nu funkar det.
3 svar · 293 läst
E
etompau: [citat] Har ej sett att batterinivån för hemgång går att ändra. Det är en vanlig fråga, ofta vill man göra tvärtom och klämma ut mer från batteriet innan hemgång påbörjas.
21 svar · 6,6k läst
·
R
Ramak.S: [citat] Hej. Lyckades du lösa problemet?
1 svar · 1,1k läst
T
Tommy0520: [citat] Jag har samma problem. Jag trodde att jag hade löst det. Jag misstänker att fukt har kommit in i elektroniken. Har du hittat någon lösning?
15 svar · 8,4k läst
rampante
rampante: 10 år gammal tråd - men fick du ordning på det sen?
14 svar · 18,1k läst
P
PiggenGävle: [citat] Aha synd 😊
652 svar · 328,7k läst
·
P
652 svar · 328,7k läst
·
E
etompau: Avancerad lösning! Klipparen kör nära kanten, hoppas att den håller sig på rätt sida😉
23 svar · 4,3k läst
·
Roga1337
Roga1337: Efter manuell klippning och Laddbehov, så ställer vi våran Automover 308 på guideslingan och ändrar till Auto, för att slippa bära den ända till Laddstationen👍
4 svar · 497 läst
·
13th Marine
13th Marine: Här kommer ännu en tråd om laddsystemproblem. Har en HQ 330X av årsmodell 2015 uppdaterad till 430X-mjukvara för några år sedan (330X blev 430X när de döpte om maskinerna). Nu har jag under året fått allt mer "laddsystemproblem" när maskinen står i laddstationen och den vägrar hitta ut. Vad jag kan hitta så kan det vara följande fel: 1. Batterierna, de bytte jag igår och felet
0 svar · 218 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.