Hej!
Tänkte eventuellt ta och köpa en 796E.1 imorgon. Är trött på att klippa gräset då det växer som attan, måste klippa minst 2 gånger i veckan. Har ca 800 kvm gräs och en slät tomt. Ena tomtgränsen är en hästhage... Hur är det med skenande klippare, bör jag vara orolig?

Hur lång gränstråd kan man koppla in?
 
Har själv nyss köpt en 796E.1 och är mycket nöjd. Den ska inte kunna skena, eftersom den märker att den är utanför slingan. Begränsningskabeln bör i vart fall kunna vara 250-300 meter, och ofta funkar uppemot 500 meter.
 
Redigerat:
term skrev:
Har själv nyss köpt en 796E.1 och är mycket nöjd. Den ska inte kunna skena, eftersom den märker att den är utanför slingan. Begränsningskabeln bör i vart fall kunna vara 250-300 meter, och ofta funkar uppemot 500 meter.
Jag lär behöva runt 300 meter i alla fall. Bifogar ritnkng över tomten. Rätt mycket att "studsa" mot...


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
De allra flesta buskar på vår tomt gick bra utan att göra öar runt dem, men några krävde att jag fyllde upp marken under dem där det sjunkit med sand. Studsmekanismen är känsligare än jag trodde, det är bara när grenar lägger sig på gräsmattan det blir problem.
 
Min laddstation blinkade rött/grönt om vartannat när batteriet i klipparen laddat ur sig helt.
Prova att stänga av klipparen med powerknappen och kör in den i laddstationen.
Då dyker det upp en text "Emergency charge".
Vänta några minuter tills batteriet börjat hämta sig, sedan kan du slå på klipparen igen.
 
Lars Jonasson skrev:
Någon som vet varför min laddare gör som på filmen?

[länk]
Min gjorde något liknande, men inte riktigt samma.
Fick batteritorsk på väg till laddaren. Lyfte dit den, den började ladda (röd lampa), klipparen startade, men drog antagligen för mycket ström o så slocknade den och grön lampa gick på.
Inskick till service och fick enligt returlappen nytt kretskort i klipparen. Efter det har den fungerat utan problem.

/P
 
Jag har en rulle med 150 meter gränskabel över om någon vill köpa (Worx egna), skicka ett PM i sådana fall.
 
Min Worx vill inte mäta avstånd (villd dela in mattan i zoner). Jag får inte upp avståndet i botten på menybilden. Vad gör jag för fel?
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sad_ant
  • Laddar…
Zondelning fungerar inte så bra, kolla längre bak i tråden så har vi diskuterat detta ganska mycket. Vi väntar på en ny mjukvara som ska släppas snart enligt supporten där detta problem förhoppningsvis ska ha åtgärdas.
 
S
Jag har precis samma problem, skrev in 45 meter manuellt, då gick den lite drygt 90m innan den började klippa, ändrade till 15 meter, då gick den 90m+ innan jag avbröt och undrade vad fan den höll på med :/
 
sad_ant skrev:
Jag har precis samma problem, skrev in 45 meter manuellt, då gick den lite drygt 90m innan den började klippa, ändrade till 15 meter, då gick den 90m+ innan jag avbröt och undrade vad fan den höll på med :/
Ok . Då vet jag. Får kolla lite längre upp bland inläggen vad det skrivs.

Ytterligare en fråga. När aktiveras alarmet på robotten? Jag har aktiverat det i menyn men lyckas inte få robotten att låta? Ska den inte pipa när den lyfts?
 
sad_ant skrev:
Jag har precis samma problem, skrev in 45 meter manuellt, då gick den lite drygt 90m innan den började klippa, ändrade till 15 meter, då gick den 90m+ innan jag avbröt och undrade vad fan den höll på med :/
Skicka och meddela supporten så dom får in fler användare med detta problem så, förhoppningsvis, löser dom det.
 
Så ni menar att zoner, mobiliserings kod och alarm inte fungerar trots att det utlovas i manual och på hemsida? Är inte det falsk marknadsföring? Jag har mejlat suporten, får se vad dom säger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.