Fredrik Jacobsson skrev:
Vad menar du med mobiliseringskod?
När man lyfter på den ska den stanna och för att få igång den igen ska man behöva mata in pin-koden.
 
Fröberg skrev:
Så ni menar att zoner, mobiliserings kod och alarm inte fungerar trots att det utlovas i manual och på hemsida? Är inte det falsk marknadsföring? Jag har mejlat suporten, får se vad dom säger.
Jag köpte också min worx pga zonklippning så visst, lite lurad blev man men supporten har lovat att fixa zonklippning i kommande mjukvara.

Angående när man lyfter upp den: Då stannar knivarna och du måste trycka på siffran "0" och sen "start" för att den ska köra igång igen.
 
Jag behöver bara trycka 0 så börjar den klippa igen, trots att jag har pin-kod. Då är det också en funktion som inte fungerar?
 
Corpes skrev:
Jag köpte också min worx pga zonklippning så visst, lite lurad blev man men supporten har lovat att fixa zonklippning i kommande mjukvara.

Angående när man lyfter upp den: Då stannar knivarna och du måste trycka på siffran "0" och sen "start" för att den ska köra igång igen.
Jag köpte också för zonernas skull. Om den inte låser sig så går det att sno den? Vad är då syftet med alarmet?
 
Jag tror att om du tar den utanför slingan så behöver du slå in pinkoden för att den skall fungera, prova det.

Fröberg, fått nått svar från supporten än?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Fröberg skrev:
När man lyfter på den ska den stanna och för att få igång den igen ska man behöva mata in pin-koden.
Det är en jäkla tur att det inte är så! Då hade jag varit vansinnig på min!
 
Corpes skrev:
Jag tror att om du tar den utanför slingan så behöver du slå in pinkoden för att den skall fungera, prova det.

Fröberg, fått nått svar från supporten än?
Skickade ett meddelande till dom igår kväll så jag hoppas att dom svarar under dagen.
 
En fråga. Nu på morgonen såg jag stt min klippare stod stilla på ett ställe på tråden (påväg tillbaka för stt ladda). Jag trode att batteriet hade tagit slut då displayen var släckt och eftersom den aldrig har fastnat på raksträckan tidigare. När jag ställde tillbaka den i laddningsstationen och slog på den igen var det 51% kvar. Någon annan som har råkat ut för detta? Det är andra gången för mig på två dagar nu.
 
Yterligare en fråga. Jag har förmig att jag har läst om detta någon annan stans (kommer inte ihåg om det var ett problem eller inte). På bilden finns sensorerna markerade med svarta prickar, två fram och två bak. På min robott är den högre främre vit. Vad betyder det?


Sorry för alla frågor.




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fröberg skrev:
En fråga. Nu på morgonen såg jag stt min klippare stod stilla på ett ställe på tråden (påväg tillbaka för stt ladda). Jag trode att batteriet hade tagit slut då displayen var släckt och eftersom den aldrig har fastnat på raksträckan tidigare. När jag ställde tillbaka den i laddningsstationen och slog på den igen var det 51% kvar. Någon annan som har råkat ut för detta? Det är andra gången för mig på två dagar nu.
Med 1.98 programvaran gjorde min sin, fick en 2.01 beta av supporten som löste det problemet
 
Fröberg skrev:
Yterligare en fråga. Jag har förmig att jag har läst om detta någon annan stans (kommer inte ihåg om det var ett problem eller inte). På bilden finns sensorerna markerade med svarta prickar, två fram och två bak. På min robott är den högre främre vit. Vad betyder det?


Sorry för alla frågor.




[bild]
Samma här på 1.98, 2.01 löste det för mig med, kan skicka den till dig om du vill, skicka PM med din mail i sådana fall.
 
Hejsan,
Idag när jag kom hem hade den fastnat och batteriet var helt slut. När jag placerar den i laddaren manuellt står det Emergency Charging 0% och lampan blinkar röd/grön om vartannat.

Är batteriet trasigt nu?
(791,1E) alldeles ny.
 
proosen skrev:
Hejsan,
Idag när jag kom hem hade den fastnat och batteriet var helt slut. När jag placerar den i laddaren manuellt står det Emergency Charging 0% och lampan blinkar röd/grön om vartannat.

Är batteriet trasigt nu?
(791,1E) alldeles ny.
Jag kom hem till exakt samma sak idag så jag undrar med vad man ska göra åt problemet???
Min är ca 1 månad gammal.
 
Vgdbimmer skrev:
Jag kom hem till exakt samma sak idag så jag undrar med vad man ska göra åt problemet???
Min är ca 1 månad gammal.

Jag har pratat med en kille på Clas Ohlson som testade några saker med mig över telefonen utan framgång. Hans servicekillar skulle kontakta mig imorgon för ett hembesök.
Hur kan ett batteri dö som är 2 månader gammalt? Verkar oroväckande för framtiden.
 
Ja det har ju inte varit direkt problemfritt med en worx... Mer tur om den hinner tillbaka till laddaren innan dem dör...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.