286 216 läst · 1 235 svar
286k läst
1,2k svar
Worx Landroid 2016
Å andra sidan så finns det dom som klipper ca1500m2 med en klippare som är specad för 1000m2 och kör 12h/dygn.Elkludde skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=nca2o24W57E
Jag köpte en för 1000kvm till min 400-500kvm gräsmatta. Anledningen är att jag vill klara hela utan att köra in för laddning. Klippningen går fortare och jag slipper extra slitage på inkörningsslingan. Nu klipper den under 2h varje dag med perfekt resultat.h00matis skrev:
Man kan vända på resonemanget också, en klippare specad för 600 kommer utan vidare klara en yta på över 1000 om gräset inte växer så fort.
Alltså är gräsmattans komplexitet och tillväxt viktigare faktorer än dess storlek.
Alltså är gräsmattans komplexitet och tillväxt viktigare faktorer än dess storlek.
Redigerat:
Det är ju hela grunden till om du kan ha en mindre eller större maskin är ju om tomten är kvadratisk och utan hinder.legion skrev:
Det jag tycker är konstigt är varför man inte går upp i klippbredden som Stiga och Robomow gör. Worx har 22cm på sina "stora" och likaså Honda. 520 som jag kör med har bara 22cm klippbredd men klarar 3000kvm. Det är nog enbart batterierna som gör att den fixar det. Med mina inställningar som jag har nu börjar den kl 6 på morgonen och klipper till 22 på kvällen.
Varför ökar man generellt inte klippbredden är min fundering?
Har modifierat huset till Lemmy lite idag.
Gjort en dörr av ett par gamla bilmattor.
Har även gjort en dörr på baksidan för att lätt kunna koppla ut begränsningskabeln vid åska (med tanke på min tidigare dåliga erfarenhet av detta).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjort en dörr av ett par gamla bilmattor.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även gjort en dörr på baksidan för att lätt kunna koppla ut begränsningskabeln vid åska (med tanke på min tidigare dåliga erfarenhet av detta).
Jag får inte heller upp bilderna, väntat flera minuter och även laddat om sidan.
Klickar jag på en bild står det.
"Du angav ett ogiltigt Bifogad fil. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta administratören."
Klickar jag på en bild står det.
"Du angav ett ogiltigt Bifogad fil. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta administratören."
Nu funkar de.