Vgdbimmer skrev:
Ja det har ju inte varit direkt problemfritt med en worx... Mer tur om den hinner tillbaka till laddaren innan dem dör...
Hör av dig om du kommer på någon lösning :)
 
proosen skrev:
Hör av dig om du kommer på någon lösning :)
Absolut! :) hojta till om du får svar från Clas Olsson!
 
De skickade ut lithium ersättningsbatterier till v1 av Landroid. Om spänningen sjönk för lågt då behövde batteriet en liten startboost med en 24v laddare för att få upp spänningen till en nivå där Landroid laddaren klarar att börja ladda.
 
Hej jag har precis laddat in mjukvaran 2.01 fått zonklippningen att fungera genom att ställa in 4 zoner. Den går stabilare längs gräbstråden när den går hem. Dock krockar den mkt hårdare än tidigare. Är det ngn mer som har 2.01 som lagtmärke till det? Eller är det nåt galet med min hårdvara?
 
Vgdbimmer skrev:
Absolut! :) hojta till om du får svar från Clas Olsson!

Nu några timmar senare när frugan var ute och rucklade lite och fipplade hoppade den igång på 26% och laddar vidare, så den verkar ha återhämtat sig. Kanske värmen?
 
Jag har lite liknande problem att roboten stänger av sig.
I mitt fall inträffar det när roboten åkt tillbaka för att ladda. När den parkerat i laddstationen så börjar den inte ladda utan stänger av sig.
För att fixa det behöver jag bara ta ur roboten ur laddstationen, starta den och trycka hem.
Någon mer som råkat ut för detta?
 
Sand_man skrev:
Hej jag har precis laddat in mjukvaran 2.01 fått zonklippningen att fungera genom att ställa in 4 zoner. Den går stabilare längs gräbstråden när den går hem. Dock krockar den mkt hårdare än tidigare. Är det ngn mer som har 2.01 som lagtmärke till det? Eller är det nåt galet med min hårdvara?
Jag hade 1.91 i min från fabrik. Med 2.01 som jag kört en tid är det som du säger. Den kör mycket stadigare längs slingan (ser inte längre ut som den e på fyllan). Jag tycker att min kör lite fortare men framförallt vänder mycket kvickare. Krockarna upplever jag som lika hårda/mjuka som innan.
 
Jag gav upp och hävde köpet på min wg791e.1, har testat ett gäng olika versioner och kör 2.01 men får inte zonklippningen, regnsensor eller kantklippningen att fungera stabilt.

Clas Ohlson där jag köpt den tog tillbaka den efter att ha varit i kontakt med HP schau som inte har kunnat svara på när det kommer någon ny mjukvara, det hade pratats om någon version som dragits tillbaka pga att den felat i testerna.

Så nu rullar det en Husqvarna 420 här istället, 2.5x priset men man slipper kanske att ha gräsklipparen som en hobby, vilket iofs inte är den sämsta hobbyn. :) Synd att de är så dåliga på mjukvaran när klipparen mekaniskt verkar vara riktigt bra!
 
Det är verkligen tråkigt att dom inte kan få ordning på mjukvaran det var samma problem på 2015 års modell
därför kör jag ett annat märke som som framgår
 
Elkludde skrev:
Det är verkligen tråkigt att dom inte kan få ordning på mjukvaran det var samma problem på 2015 års modell
därför kör jag ett annat märke som som framgår
Hur lång tid tog det då för dom att fixa mjuvaran så den fungerade tillfredsställande?
 
Sand_man skrev:
Hej jag har precis laddat in mjukvaran 2.01 fått zonklippningen att fungera genom att ställa in 4 zoner. Den går stabilare längs gräbstråden när den går hem. Dock krockar den mkt hårdare än tidigare. Är det ngn mer som har 2.01 som lagtmärke till det? Eller är det nåt galet med min hårdvara?
När jag ställde in så med fyra zoner så fungerade det i ungefär en vecka, sedan började den att bara köra ut till zon 4. Så vårt att hålla koll på det om samma sak skulle inträffa för dig
 
Corpes skrev:
Hur lång tid tog det då för dom att fixa mjuvaran så den fungerade tillfredsställande?
Det blev aldrig fixat .Någon som tyckte sig vara expert o support uttalade sig om att det var fel på min gräsmatta

och att det kommer en uppdatering senare !!
 
Elkludde skrev:
Det blev aldrig fixat .Någon som tyckte sig vara expert o support uttalade sig om att det var fel på min gräsmatta

och att det kommer en uppdatering senare !!
Jodå !! Vist blev det fixat. Har en 791 från förra året. Men senaste uppdateringen som släpptes förra året fungerar den klockrent 😀
Kom hem i måndags efter en vecka i Grekland till en nyklippt gräsmatta. Inga stopp eller konstigheter under veckan. Som vanligt alltså 😀
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Preben Bogeballe skrev:
Jodå !! Vist blev det fixat. Har en 791 från förra året. Men senaste uppdateringen som släpptes förra året fungerar den klockrent 😀
Kom hem i måndags efter en vecka i Grekland till en nyklippt gräsmatta. Inga stopp eller konstigheter under veckan. Som vanligt alltså 😀
Du menar alltså att zonerna fungerar korrekt för dig? Och du behöver inte lägga in extra zoner för att "lura" den att köra till de du tänkt? I så fall verkar din klippare smått unik efter vad som framgår i tråden sedan tidigare, eller?
 
MartinP666 skrev:
Du menar alltså att zonerna fungerar korrekt för dig? Och du behöver inte lägga in extra zoner för att "lura" den att köra till de du tänkt? I så fall verkar din klippare smått unik efter vad som framgår i tråden sedan tidigare, eller?
Ja. Inga problem med zoner. Har två zoner på 1 meter och 25 meter. Men jag har förra årets modell av 791E. Tror att det bara är årets som heter 791E.1 som har zon problemen. Så unik är den nog inte...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.