Illustrerar problem med slinga länga en slänt. Maskinen glider ofta ned för kanten av ena eller andra anledningen. Filmen visar hur det borde gå till och bilden var jag hittade rackaren idag. Den säger utanför arbetsområdet. Frågan är om det är en "grannsmitning"

[video=youtube;BSidBxc5Cqc]https://www.youtube.com/watch?v=BSidBxc5Cqc[/video]

7zy24.jpg
 
Hur fixar klipparen om man har en 230 volts ledning till lite trädgårdsbelysning nedgrävd 15-20 cm?
 
peternicklas
gnuttisch skrev:
Har ett litet bekymmer med min Ld, den fightas med flaggstången nån gång då och då och förlorar alltid. Då står den och kör rakt fram och gräver små hål med däcken. Jag fattar inte varför den inte vänder om när den stöter emot flaggstången?
Ring supporten verkar som krocksensorn är lite trög.
 
peternicklas skrev:
Ring supporten verkar som krocksensorn är lite trög.



men den studsar mot allt annat? Träd, gungställning osv. Det måste ha med en speciell vinkel att göra? Att den kanske kilar ner sig under fästet och inte riktigt får någon stöt?
 
fotogen skrev:
Hur fixar klipparen om man har en 230 volts ledning till lite trädgårdsbelysning nedgrävd 15-20 cm?



min kör över 220 utan problem, även slingan går över denna på två ställen.
 
  • Gilla
fotogen
  • Laddar…
Måste bara få säga att sällan har man längtat efter regn som nu, och nu kommer det! Underbart! Då växer gräsmattan och jag kan titta på när den klipps!!😀😀
 
Och jag fick konstaterat att regnsensorn funkar som den ska. Robban stod snällt kvar i morse och väntade på bättre väder. Någon som vet om den klipper när det blir torrt igen, eller struntar den i det helt eftersom klippintervallet är slut för idag?
 
MrMad skrev:
Och jag fick konstaterat att regnsensorn funkar som den ska. Robban stod snällt kvar i morse och väntade på bättre väder. Någon som vet om den klipper när det blir torrt igen, eller struntar den i det helt eftersom klippintervallet är slut för idag?
Du kan ställa in hur lång tid den skall vänta tills den går ut och klipper efter den har registrerat regn. Ex vis 180min👍
 
Tollarn skrev:
Du kan ställa in hur lång tid den skall vänta tills den går ut och klipper efter den har registrerat regn. Ex vis 180min👍
Men den går väl inte ut om det slutat regna efter schemalagd klipptid?
 
milu02 skrev:
Men den går väl inte ut om det slutat regna efter schemalagd klipptid?
Näpp
 
peter_sm skrev:
3 ? var hittar du det priset ?

Sen vet jag inte om den är så pålitlig, köper jag en så kanske jag måste köpa en ny nästa år?!

Eller är det ett bra köp ? ni som har en svarar givetvis JA ;;-)


Man får vad man betalar för, heter det ju.. vill ju att det skall fungera. .

//Peter
Ja, jag har haft HQ AM 220 av årsmodell 2008. Fick byta hjulmotor (garanti pga fabrikationsfel), kretskort i laddstation efter blixtnedslag (otur) framhjulen gick sönder och lagren till dem fick bytas flera gånger. Vippströmbrytaren gick av, plastgängorna till skruvanordningen som höjer/sänker klipphöjden blev sliten med åren, skivtallriken blev väldigt ojämn efter ett tag och började låta väldigt mycket, behövde bytas. Kontaktdonen till slingkabeln och även till laddstationens trafo var av dålig kvalitet och behövde bytas, sladden till transformatorn torkade (låg i solen) efter 3 år. Fick byta batteri 2 gånger på fyra år. All servíve hanterades av min lokala återförsäljare som i och för sig var snabba, men inte billiga och gärna bytte både det ena och det andra. Man var dessutom tvungen att lämna in för att få programvaruuppdatering, vilket worx i år har gjort gratis....ingen aning om de fortsätter med detta.

Jag har två worx idag, och jo, du får tre klippare till priset av en HQ. Jag kan utifrån mina erfarenheter hittills säga att Worx har inte sämre kvalitet. Jag vet vad jag skulle välja idag =)
 
  • Gilla
lazy rick och 2 till
  • Laddar…
D
Två dagar i rad har den nu stått still när jag kommit hem, på displayen står drivmotorfel. Har ett fotbollsmål men det är ju en ganska enkel ram (som ett U) och det borde den ju klara.

Fel på manicken?
 
djac skrev:
Två dagar i rad har den nu stått still när jag kommit hem, på displayen står drivmotorfel. Har ett fotbollsmål men det är ju en ganska enkel ram (som ett U) och det borde den ju klara.

Fel på manicken?
Bäst svar får du av att ringa supporten... Annars blir det gissningar, tex. Var i/vid målet har den stannat?
 
milu02 skrev:
Men den går väl inte ut om det slutat regna efter schemalagd klipptid?
Det måste du väl begripa. Efter schemalagd arbetstid tillkommer det ersättning för obekväm arbetstid om det skall bli något klippande.

/m
 
  • Gilla
Mickebus
  • Laddar…
Macce skrev:
Det måste du väl begripa. Efter schemalagd arbetstid tillkommer det ersättning för obekväm arbetstid om det skall bli något klippande.

/m
Fido får gotta sig med lite extra ström efter utfört arbete ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.