Henke2 skrev:
Enkelt vet i tusan, att göra den tyngre blir inte självklart bättre då det är mera vikt som vill kasa nedåt och mera vikt att släpa runt på = kortare batteritider. Hjul med mindre dubbar(spetsigare sådana) ger högre yttryck vilket borde bli samma sak fast med bibehållen vikt.

Istället för att mäta så använder jag ett hjälpmedel, [länk]
hej, jag har hängt på ca 0,6kg bak på min samt dubbat däcken, detta har förbättrat avsevärt, har på många ställen min lina placerad i lutning.
 
  • Gilla
subaru95 och 2 till
  • Laddar…
Skulle regga mig på Worx för längre garanti. De vill ha "serial number" ? Var hittar jag den, finns inget som jag hittar som börjar med SN xxxxxxxxxxxx.
 
dibb skrev:
Skulle regga mig på Worx för längre garanti. De vill ha "serial number" ? Var hittar jag den, finns inget som jag hittar som börjar med SN xxxxxxxxxxxx.
Står på klipparen, baktill...
 
gees skrev:
hej, jag har hängt på ca 0,6kg bak på min samt dubbat däcken, detta har förbättrat avsevärt, har på många ställen min lina placerad i lutning.
Jag tror nya hjul är nyckeln och i ditt fall dubbarna :)
 
gees skrev:
hej, jag har hängt på ca 0,6kg bak på min samt dubbat däcken, detta har förbättrat avsevärt, har på många ställen min lina placerad i lutning.
tja!
vad använde du till att dubba med, och hur gick du tillväga?
/r
 
Hawkai skrev:
Hur lyhörda är Worx på förslag från sina användare? Andra robotar har nåt de väl kallar memory point där roboten följer slingan en viss sträcka från laddstationen innan den släpper den o börjar klippa. Det vore smutt på Landroid oxå. Känns som det bara är en mjukvarugrej så borde ju va möjligt rent tekniskt att uppdatera en befintlig maskin ...
Tycker de känns lyhörda. Mailade dem två gånger förra året om kantklippning samt att den backade ur laddstationen om strömmen bröts. Kantklippningen är ju definitivt fixad och efter ett par tester så verkar även urbackningen vara borta, dock inte helt säker på sista punkten. Klart du ska höra av dig till dem.
 
  • Gilla
Kris89
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Jag tror nya hjul är nyckeln och i ditt fall dubbarna :)
För mig räckte inte bara dubbar. Inte bara tyngd. Provat var för sig. Å
 
Urbackningen kan ju ha sin poäng då vissa laddare drar ur batterierna när de är inkoppade utan nätspänning. Så även de lite ballare laddarna så som Ctec.

Den kunde ju dock vevat igång igen när strömmen kommer tillbaka(om den inte redan gör det), den bör ju känna det via slingen som blir spänningssatt igen då.
 
Henke2 skrev:
Sorgkanterna kommer ju bli stora som på en Sony Ericsson om man flyttar in tråden mera, och inte kan det vara meningen att min lutning är för stor här?

[video=youtube;BSidBxc5Cqc]https://www.youtube.com/watch?v=BSidBxc5Cqc[/video]

Vi måste ju ha rimliga förväntningar på maskinens prestanda och som det ser ut nu så kan inte tråden ligga utmed en slänt alls.

[bild]

Jag funderar på att konstruera och printa ut nya hjul helt enkelt. Lösning, inget plåster :)
Om man läser vidare i manualen står det att i nedförsbacke mot gränslina klarar den bara 15 graders lutning, troligen pga slirrisken. Har du provat med lite extra tyngd bak som en del föreslår.
 
  • Gilla
Davil
  • Laddar…
Såg nu att det där med tyngder redan var avhandlat mer än väl, Sorry.
 
lazy rick skrev:
tja!
vad använde du till att dubba med, och hur gick du tillväga?
/r
Se bild
 
Äntligen är beslutsångesten över, det blev en landroid 2 från NetOnNet!

Hoppas den gör mig nöjd nu bara.

//Peter
 
MBygga skrev:
Om man läser vidare i manualen står det att i nedförsbacke mot gränslina klarar den bara 15 graders lutning, troligen pga slirrisken. Har du provat med lite extra tyngd bak som en del föreslår.
Jag ligger på ca 22 graders lutning med slingan :(.

Jag får helt enkelt flytta slingan. Synd men men...

Ska överväga att montera en vikt, det som talar emot är att garantin antagligen blir väck efter ett sådant ingrepp (?).
 
Det är det ingen som vet. Montera så det inte syns när du plockat bort deb
 
  • Gilla
Davil
  • Laddar…
peternicklas
Jonas Hedberg skrev:
Det är det ingen som vet. Montera så det inte syns när du plockat bort deb
Och sedan är det samma motorer som på L så de klarar den högre belastningen.
 
  • Gilla
Davil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.