berne88 skrev:
ni som har den större modell den för 1500kvm


är ni nöjda eller ångar ni att ni inte köpte tex hq eller gardena. Varför köpte ni den här,
Du är nog i fel tråd och frågar, ställ den i tråden "Worx Landroid 1.0 första modellen" för där finns de som har den större modellen.
 
berne88 skrev:
ni som har den större modell den för 1500kvm


är ni nöjda eller ångar ni att ni inte köpte tex hq eller gardena. Varför köpte ni den här,
Var inne på HQ 315 eller Gardena R160 men de var bra mycket dyrare och hade samma funktioner.

Jag har iof ingen erfarenhet av något annat än Worx Landroid L 1500 sedan 2 veckor.
Det var ganska jobbigt att gräva ner kabeln ca 230 m som tog ca 1 dag.

Men sen har den fungerat enligt förväntan med att klippa gräset och hitta tillbaka till ladd stationen. Enkel programmering och den går riktigt tyst.

Så jag är än så länge nöjd att jag satsade på denna.
 
peternicklas
karlelei skrev:
Hej.
Är det nån som har köpt de nya hjulen med orange sidor och upplever att det blir bättre fäste?
Jag har monterat dem och anser de fungerar bättre.
 
Antar att det är idé endast för 2013 års modell? 2014 års modell har väl de hjulen som standard?
 
svartöra skrev:
Antar att det är idé endast för 2013 års modell? 2014 års modell har väl de hjulen som standard?
Det såldes lite blandat under början av 2014. Vissa robotar var mjukvaruuppdaterade 2013 års modell, medan andra var "riktiga" ÅM 2014 med den nya hårvaran såsom ny display, nya hjul, ny mjukvara mm. Fram i mars-april var det nog främst den nya modellen som såldes.
 
Behöver lite hjälp med min robot.

Har gjort precis som bilden nedan. Men nu uppstod ett problem. När roboten skall tillbaka och ladda och den träffar på yttre gränskabel först så följer den kabeln i all evighet utan att komma fram till laddaren.

Jag vill helst inte gränsa av på någon sida. Problemet är också att den får ibland färdas väldigt långt innan den kommer fram till laddaren.

TL,DR
1. Kan jag dra på annat sätta för att den skall hitta laddstationen utan att avgränsa mitt på tomten?
2. Kan göra så att den hittar laddstation på ett effektivare sätt?

WORX Rivvern.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rivvern skrev:
Behöver lite hjälp med min robot.

Har gjort precis som bilden nedan. Men nu uppstod ett problem. När roboten skall tillbaka och ladda och den träffar på yttre gränskabel först så följer den kabeln i all evighet utan att komma fram till laddaren.

Jag vill helst inte gränsa av på någon sida. Problemet är också att den får ibland färdas väldigt långt innan den kommer fram till laddaren.

TL,DR
1. Kan jag dra på annat sätta för att den skall hitta laddstationen utan att avgränsa mitt på tomten?
2. Kan göra så att den hittar laddstation på ett effektivare sätt?

[bild]
Du fär nog sätta laddaren tex mitt emot på ytterslingan,husets inramning gör att den blir vimsig
men du kan ha kvar slingan runt huset
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
Prova med att dela slingan med ett mellanrum på c:a 2 cm. på ytterslingan, de trådar som går mot huset mellan dina 2 träd. Gör även endiagonal med 45 graders vinkel från vänster sida. untitl1ed.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tråd som blir över, dubbel ut på gräsmattan och klamra den, likt när man drar till en ö.
 
  • Gilla
Rivvern
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Prova med att dela slingan med ett mellanrum på c:a 2 cm. på ytterslingan, de trådar som går mot huset mellan dina 2 träd. Gör även endiagonal med 45 graders vinkel från vänster sida.[bild] tråd som blir över, dubbel ut på gräsmattan och klamra den, likt när man drar till en ö.
Nej det verkar inte fungera. Roboten svänger av där trådarna möts och den går ut till yttre gräns igen.

Elkuddes lösning fungerar ju men det är inte optimalt för min del att ha laddstationen vid gränsen.
 
Rivvern skrev:
Nej det verkar inte fungera. Roboten svänger av där trådarna möts och den går ut till yttre gräns igen.

Elkuddes lösning fungerar ju men det är inte optimalt för min del att ha laddstationen vid gränsen.
är det inte möjligt att få strömkabel ut till laddaren om den står vid gränstråden,det är nog ett måste för att det skall funka

Hur har du kabel ut till öarna o huset en bit emellan eller dikt tillsammans?
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
Rivvern skrev:
Nej det verkar inte fungera. Roboten svänger av där trådarna möts och den går ut till yttre gräns igen.

Elkuddes lösning fungerar ju men det är inte optimalt för min del att ha laddstationen vid gränsen.
Det ska fungera, meningen är att den ska svänga av mot huset och sedan tappa slingan för att leta på nytt. Riktningen är mot huset och då träffar den den inre slingan igen. 2 cm. avstång på slingan mellan yttre och inre ska bara vara c:a 40 cm. in mot huset. Hur beter den sig nu om det inte fungerar?
 
Klipptallriken till den nya WG796E har fyra knivar.
Skulle det funka att köpa en sådan reservdel och sätta på den gamla WG791E??

Ett knivblad till som klipper eller blir det ingen skillnad??
 
peternicklas
gizmo007 skrev:
Klipptallriken till den nya WG796E har fyra knivar.
Skulle det funka att köpa en sådan reservdel och sätta på den gamla WG791E??

Ett knivblad till som klipper eller blir det ingen skillnad??
Den bör passa direkt, de brukar inte ändra på fäste mm. MEN till vilken nytta? Prova gärna om meddela oss skillnaden.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.