peternicklas skrev:
Nja, jag tror att det är för att den ska släppa ön så att den inte fastnar på väg hem. Gjorde så på en av mina öar och det hjälpte.
Nja det kan vara så i enstaka fall men då är det nog ett annat fel som orsakar.men en del support som annars är (y) använder denna argumentation vid i stort all problem,vilker är missledande
 
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Nja, jag tror att det är för att den ska släppa ön så att den inte fastnar på väg hem. Gjorde så på en av mina öar och det hjälpte.
Nja, nu är det ju så att supporten har föreslagit att folk ska flytta isär slingorna till öar om de har problem med att klipparen "tappar" slingan på väg hem till laddstationen.

Och Henke2 som fått rådet att flytta isär slingorna har ju inte problem med att klipparen fastnar på öarna, eller har jag missförstått?
 
Nicke Nyfiken skrev:
Nja, nu är det ju så att supporten har föreslagit att folk ska flytta isär slingorna till öar om de har problem med att klipparen "tappar" slingan på väg hem till laddstationen.

Och Henke2 som fått rådet att flytta isär slingorna har ju inte problem med att klipparen fastnar på öarna, eller har jag missförstått?
jag hade oxå problem med att den tappade slingan på vägen då jag ringde Lars på supporten
så skickade han ett nytt kretskort till laddaren och sen var problemet löst det har inte med särade kablar att göra viket Lars oxå har bekräftat,det kan i vissa fall ha betydelse vid öarna
 
Elkludde skrev:
jag hade oxå problem med att den tappade slingan på vägen då jag ringde Lars på supporten
så skickade han ett nytt kretskort till laddaren och sen var problemet löst det har inte med särade kablar att göra viket Lars oxå har bekräftat,det kan i vissa fall ha betydelse vid öarna
Pär på supporten tjatar om överbliven tråd och slingor som korsar eller ligger nära. Jag fick i alla fall överbevisat honom då jag ju har en 794E och en 790E med seriekopplade laddstationer. Det visar sig att den nya stationen inte bara har svag signal utan FEL signal för om jag har båda inkopplade i serie går båda mina maskiner osäkert och hamnar ofta utanför slingan på väg hem. Använder jag bara den nya blir det samma beteende men om jag bara använder min gamla station fungerar båda klipparna utmärkt och klanderfritt.
När jag hade min gamla 795E laddplatta i serie med min 794E fungerade det också klanderfritt avseende dessa problem och min 794E gick fint. Att min 795E inte var pålitlig när den skulle haka på linan får lastas de första maskinernas mjuk- och hårdvara som inte var så bra jämfört med de som kom senare, det var därför jag också bytte ut den.
 
Någon som vet när vi med 794E kommer få den senaste mjukvaran?
Dvs. 0.92.

Är ju ganska längesedan den kom till vissa andra modeller nu.
 
depalma skrev:
Någon som vet när vi med 794E kommer få den senaste mjukvaran?
Dvs. 0.92.

Är ju ganska längesedan den kom till vissa andra modeller nu.
Det är väl samma som till 90 och 91 i så fall är den senaste V 0,94
 
peternicklas
Elkludde skrev:
Det är väl samma som till 90 och 91 i så fall är den senaste V 0,94
Är inte samma!
 
peternicklas skrev:
Jag har monterat dem och anser de fungerar bättre.
Var köpte Du dom? Kostade? Tror dom skulle passa perfekt till min berg och dalbana som jag kallar gräsmatta
 
peternicklas
Kapasu68 skrev:
Var köpte Du dom? Kostade? Tror dom skulle passa perfekt till min berg och dalbana som jag kallar gräsmatta
Ring supporten och beställ, runt 400:-/par.
 
peternicklas skrev:
Ring supporten och beställ, runt 400:-/par.
Det var ju överkomligt! Tack!
 
depalma skrev:
Någon som vet när vi med 794E kommer få den senaste mjukvaran?
Dvs. 0.92.

Är ju ganska längesedan den kom till vissa andra modeller nu.
0.92F för 794E finns väl för nedladdning lite tidigare i tråden (början av juni eller vad det var). Den har jag kört ett bra tag och enda problemet är att klipparen ibland fastnar på ett ställe där den tidigare inte brukade fastna med 0.50. Jag får väl lägga om tråden där.

Däremot är det senaste på webben fortfarande bara 0.72, så det verkar inte som att 0.92 har blivit officiellt frisläppt.
 
Kör också 0.92F nämligen. Men upplever precis som du några små fel som inte fanns tidigare.
Det var därför jag undrade om någon vet när det kommer en "officiell" version.
 
Nicke Nyfiken
svartöra skrev:
0.92F för 794E finns väl för nedladdning lite tidigare i tråden (början av juni eller vad det var). Den har jag kört ett bra tag och enda problemet är att klipparen ibland fastnar på ett ställe där den tidigare inte brukade fastna med 0.50. Jag får väl lägga om tråden där.

Däremot är det senaste på webben fortfarande bara 0.72, så det verkar inte som att 0.92 har blivit officiellt frisläppt.
Vad är det för skillnad mellan 0.72 och 0.92F?
 
peternicklas skrev:
Är inte samma!
Tack då vet jag
 
peternicklas
Elkludde skrev:
Tack då vet jag
Var lite snabb, ska vara, behöver inte vara samma. Jag har en lista och det beror lite på när de är tillverkade. Vet inte om senare modeller har nyare hårdvara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.