Det har jag också funderat på.
Meddela här i tråden när du har provat
 
Tack för alla tips! Ha dock inte hunnit testa mer utan har mest justerat befintlig tråd. Just nu kör jag avdelat på framsidan så den hittar tillbaka till basen. Vem vet. Det kanske fungerar så med.
 
ett sätt bör funkar med att dela på trådarna som går mellan ytterslingan och huset kanske en meter
då bör den hitta till laddaren, och sen ut till slingan igen,nackdelen är det blir ej klippt mellan trådarna men det kanske du kan stå ut med :rolleyes:
 
Jo det är ju så jag har gjort nu och det fungerar. Tycker bara att det är synd att den inte får gå över gången. Men som sagt så kanske det spelar mindre roll så länge den tar sig runt till andra sidan...
 
nissenhj skrev:
Någon som är intresserade av billigare knivar?
[länk]
Har för mig att hålstorleken är olika på HQ och Worx men är inte säker. Om den är det undrar man ju vad som menas med passar.
 
Nicke Nyfiken
nissenhj skrev:
Någon som är intresserade av billigare knivar?
[länk]
De kanske är billigare i inköp än originalet, men Worx knivar är 50 % tjockare i godset. Så frågan är hur länge de billiga knivarna håller?

Man kan anta att just tjockleken är anledningen till att myten om "knivsplitter" i gräsmattan är okänd för Landroidägare som använder originalknivar. Däremot verkar många Automowerägare ha råkat ut för det någon gång.

Alla ser vi olika på saker och ting, men 179 kronor för 3 uppsättningar originalknivar får väl ändå anses prisvärt med tanke på att en uppsättning klarar en hel säsong. Så med en årskostnad på 60 kronor för originalknivar finns det inte någon större anledning att "köpa billigt" om det är på bekostnad av kvaliteten.

Och handen på hjärtat; inte vill man bestycka sin Landroid med fulknivar för Automower ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
MBygga och 5 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Nu har grannen köpt en Robomow som han ska installera om några dagar. Under tiden hinner jag köpa öronproppar :(

Han har utsett en plats för laddstationen som bara ligger ca. 2 meter från min slinga.
Våra slingor kommer i övrigt inte att ligga närmare än 2 meter någon stans längs tomtgränsen. Och min laddstation ligger ca. 15 meter från hans laddstation.

Kan hans placering av laddstationen innebära några problem för min Landroid?
Jag vänder mig till er som har erfarenhet av Robomow som granne. Spekulera kan jag själv göra. ;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Nu har grannen köpt en Robomow som han ska installera om några dagar. Under tiden hinner jag köpa öronproppar :(

Han har utsett en plats för laddstationen som bara ligger ca. 2 meter från min slinga.
Våra slingor kommer i övrigt inte att ligga närmare än 2 meter någon stans längs tomtgränsen. Och min laddstation ligger ca. 15 meter från hans laddstation.

Kan hans placering av laddstationen innebära några problem för min Landroid?
Jag vänder mig till er som har erfarenhet av Robomow som granne. Spekulera kan jag själv göra. ;)
Kombinationen av Robomow och Landroid är nog inte så många. Tror det är Bosch som rekommenderar minst 15 m. mellan laddstationerna. Kan du få honom att flytta på den så är det nog lämpligt.
 
Elkludde skrev:
Hjälper det inte med ny kabel skulle jag sätta en slant på styrdonet i laddaren, som ger för svag signal,nu när det funkar med en kortare slinga (längre slinga kräver starkare signal)
Detta är ett fel som alla vet om(dom som orkar söka i tråden), för svag signal i slingan, supporten skickar ny nätdel till laddstationen gratis om du ringer å frågar.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Klipparen jobbar på bra och problemfritt efter senaste uppdateringen. Så den fick ett nytt tak över sig.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
svartöra
  • Laddar…
emilny84 skrev:
Detta är ett fel som alla vet om(dom som orkar söka i tråden), för svag signal i slingan, supporten skickar ny nätdel till laddstationen gratis om du ringer å frågar.
Har fått samma problem, dock efter att maskinen var på service. Supporten var bara intresserad av att jag skulle justera slingan. ingen överskottstråd vid laddbasen, inga korsade kablar vid en Ö, de skall ligga med 1cm mellanrum osv...

Att kablarna måste ligga delade vid en ö var nytt för mig, är det verkligen så eller hittade de bara på för att slippa skicka delar?

________________________________________________________

Signalen gick inte att justera upp i styrka sa supporten. Aaaa tänkte jag, det går ju visst bara man vet hur signalen ser ut. Förmodligen bara genom att byta någon komponent. Vet någon var signalen görs och ev vad som behövs för att öka styrkan?

Jag har kört min klipparem ed annan nätdel så det borde vara i laddbasen som signalen görs, om det nu inte bara är en spänning som ligger ut.

Mer spänning in låter för enkelt.
 
Henke2 skrev:
Har fått samma problem, dock efter att maskinen var på service. Supporten var bara intresserad av att jag skulle justera slingan. ingen överskottstråd vid laddbasen, inga korsade kablar vid en Ö, de skall ligga med 1cm mellanrum osv...

Att kablarna måste ligga delade vid en ö var nytt för mig, är det verkligen så eller hittade de bara på för att slippa skicka delar?

________________________________________________________

Signalen gick inte att justera upp i styrka sa supporten. Aaaa tänkte jag, det går ju visst bara man vet hur signalen ser ut. Förmodligen bara genom att byta någon komponent. Vet någon var signalen görs och ev vad som behövs för att öka styrkan?

Jag har kört min klipparem ed annan nätdel så det borde vara i laddbasen som signalen görs, om det nu inte bara är en spänning som ligger ut.

Mer spänning in låter för enkelt.
Det är i laddbasen nätdelen sitter som styr slingans signal det finns olika supportrar det där med korsade kablar o och mm hit o dit har inte med saken att göra din åker väl utanför slingan ? ring och be att få prata med Lars eller Hasse
 
Nicke Nyfiken
Henke2 skrev:
Att kablarna måste ligga delade vid en ö var nytt för mig, är det verkligen så eller hittade de bara på
Följer man installationsmanualen så ska man lägga slingorna tillsammans och fästa i samma plastpinne. Då blir det inte något avstånd mellan slingorna och så har vi väl alla gjort som har WG794E. Det har ju fungerat fint hittills.

Jag tror att det här med avstånd mellan slingorna vid öar är något nytt de hittat på när det plötsligt kom ut en massa defekta/felaktiga laddstationer som gav för svag signal. I vissa fall lär det ha hjälp att lägga isär slingorna, men grundorsaken till problemet finns kvar eftersom laddstationen ger för svag signal. Man har bara lyckats gå runt problemet i vissa fall.
 
Nicke Nyfiken skrev:
Följer man installationsmanualen så ska man lägga slingorna tillsammans och fästa i samma plastpinne. Då blir det inte något avstånd mellan slingorna och så har vi väl alla gjort som har WG794E. Det har ju fungerat fint hittills.

Jag tror att det här med avstånd mellan slingorna vid öar är något nytt de hittat på när det plötsligt kom ut en massa defekta/felaktiga laddstationer som gav för svag signal. I vissa fall lär det ha hjälp att lägga isär slingorna, men grundorsaken till problemet finns kvar eftersom laddstationen ger för svag signal. Man har bara lyckats gå runt problemet i vissa fall.
Där slog du huvudet på spiket (y)
 
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Jag tror att det här med avstånd mellan slingorna vid öar är något nytt de hittat på när det plötsligt kom ut en massa defekta/felaktiga laddstationer som gav för svag signal. I vissa fall lär det ha hjälp att lägga isär slingorna, men grundorsaken till problemet finns kvar eftersom laddstationen ger för svag signal. Man har bara lyckats gå runt problemet i vissa fall.
Nja, jag tror att det är för att den ska släppa ön så att den inte fastnar på väg hem. Gjorde så på en av mina öar och det hjälpte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.