peternicklas skrev:
Nollställning görs genom att trycka på nollan inte på stop som tidigare.
So does 0.92F :)

Såg förövrigt en HK gå hem för laddning idag. Snacka om vingel! Värre än när man är bra full. Men det kan ju kvitta när gräset är klippt och fint :)


Inget illa menat, bara kul som referens när man tycker Worxen har trubbel att gå rakt.

[video=youtube;MMKtz0rN5Yw]https://www.youtube.com/watch?v=MMKtz0rN5Yw[/video]
 
Det såg lite vingligt ut ja. Men samtidigt är det inte optimalt att ha laddaren i ett hörn. Den verkar inte följa guiden hem på filmen heller. Har dom inte kopplat in den eller har dom dragit den mysko?
 
quick skrev:
Det såg lite vingligt ut ja. Men samtidigt är det inte optimalt att ha laddaren i ett hörn. Den verkar inte följa guiden hem på filmen heller. Har dom inte kopplat in den eller har dom dragit den mysko?
Har ingen aning. Är nästan helt säker på att en firma lagt kabeln. Men det kvittar, inte felsökning som var min mening med filmen. Bara en liten piff i Worx-vardagen :)
 
Ni hittar 0.92F till WG 794E på en tråd som heter:
Worx Landroid 2.0 Firmware mjukvara 0.61

på sidan 5 finns en fil ni kan ladda ner för att få den nya mjukvaran. Har själv testat fungerar bra.
 
Redigerat:
Hej på er.

Mitt svar finns garanterat bland dessa 303 sidor, men jag gör det lite lätt för mig och ställer frågan eventuellt igen.

Min tomt ser ut som bifogad bild, med 2 "zoner" dessa skiljs åt via en väg i grus. Fixar Worx klipparen att först klippa zon 1 och sedan gå ut på grusvägen, uppför den lilla backen som är, och fortsätta i zon 2? worx.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja det gör den. Hela tomten blir en zon om du tänker dig hur du lägger sladden. Ringa in allt. Sen anger du zon i mjukvaran.

Nu vet jag ju inte exakt hur din tomt ser ut, var klipparen kan passera osv men jag hade gjort ungefär så här:

worx.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Kollar igen här om någon vet om ny version kan hjälpa mot mitt problem med att gräsklipparen säger att den är Upp o Ner i vissa slänter.. det räcker med att köra igång den igen så klarar den av lutningen men det är lite drygt då den inte blir helt självgående i dom fallen.
 
Henke2 skrev:
Ja det gör den. Hela tomten blir en zon om du tänker dig hur du lägger sladden. Ringa in allt. Sen anger du zon i mjukvaran.

Nu vet jag ju inte exakt hur din tomt ser ut, var klipparen kan passera osv men jag hade gjort ungefär så här:

[bild]
Tack för ditt svar Henke.

Så hade jag också gjort om jag hade kunnat, det är dock en mur som delar zon 1 och 2. Därav min fundering om den kunde gå ut på grusuppfarten och in igen på zon 2 längre upp...
 
Det kan den men det måste finnas en slinga att följa som förbinder zonerna. Jag stensatten en gång mellan mina zoner då vi har löst grus som den inte klarar att köra i.
 
Snart dax för mig att installera min Landroid 2.0 på vår nylagda gräsmatta.
Dock har jag en fråga ang laddstationen.
Vi kommer ha ström ifrån carporten, och därifrån hade jag tänkt dra strömmen vidare till laddstationen till Worxen.
Funkar det att ställa laddstationen på stenläggningen och lägga slingan under stenarna? Hur tjocka får stenarna vara?
Stenläggningen är inte gjord innu, så det underlättar lite. Dock blir det ju så att gräsklipparen kommer gå en bit på stenläggningen, hur löser man det smidigast så att den har så minimalt med klipptid på stenläggningen så att den går snabbt ut på den riktiga gräsmattan?
Jag har gjort en snabb bild i paint, hoppas ni förstår...
Namnlfdsafdss.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kingcool skrev:
Snart dax för mig att installera min Landroid 2.0 på vår nylagda gräsmatta.
Dock har jag en fråga ang laddstationen.
Vi kommer ha ström ifrån carporten, och därifrån hade jag tänkt dra strömmen vidare till laddstationen till Worxen.
Funkar det att ställa laddstationen på stenläggningen och lägga slingan under stenarna? Hur tjocka får stenarna vara?
Stenläggningen är inte gjord innu, så det underlättar lite. Dock blir det ju så att gräsklipparen kommer gå en bit på stenläggningen, hur löser man det smidigast så att den har så minimalt med klipptid på stenläggningen så att den går snabbt ut på den riktiga gräsmattan?
Jag har gjort en snabb bild i paint, hoppas ni förstår...
[bild]
varför laddningsstationen i stensättningen går det inte att ha den på gräsmattan
 
ffdesign skrev:
Tack för ditt svar Henke.

Så hade jag också gjort om jag hade kunnat, det är dock en mur som delar zon 1 och 2. Därav min fundering om den kunde gå ut på grusuppfarten och in igen på zon 2 längre upp...
Javisst, min genomgång i exemplet går ju att flytta valfritt. om den rundar muren kvittar ju. ställ sen zoner i mjukvaran så den tutar längs slingan till zon 2 50% av gångerna så slipper den hitta gången/hålet själv.
 
Har installerat 0.92F men jag märker ingen skillnad i vändning mot 0.72, tycker den går lika mjukt. Har inte upptäckt några andra förbättringar än att det är rätt översatt i menyerna nu.

Jag blev lite besviken att den nollställer pinkoden vid uppdatering! Lätt att sno en worx och uppdatera den, sedan ändra till sin egen pinkod!
 
Toppen... Jag skulle faktiskt kunna göra enligt din skiss och skapa en passage genom muren. Underlättar det för den lille rackaren om man lägger stenplattor i "backen" där den ska gå upp? Isf om jag förstått det hela rätt så lägger man slingorna väldigt tätt under dessa plattor så klipper den inte där utan bara transporterar sig ovanpå?
 
Nicke Nyfiken
nissenhj skrev:
Jag blev lite besviken att den nollställer pinkoden vid uppdatering! Lätt att sno en worx och uppdatera den, sedan ändra till sin egen pinkod!
Det är riktigt uselt. Hur tänkte de nu? Det är ju påtalat x antal gånger.

Jag frågade tidigare i denna tråd om PIN-kodsproblematiken var fixad i de nya uppdateringarna och fick ett positivt svar. Det var alltså inte sant. TRIST!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.