Hej! Kalibrera den till noll på plan mark,lyft sedan vänster bakhjul så det står 1,2 på vänster sida,nollställ igen,släpp ner klipparen på plan mark. Då ska det stå 1.2 på vänster sida, så fick jag min att gå rakt.
 
  • Gilla
Nyfiken-41
  • Laddar…
Jag uppdaterade från 0.50 till 0.92F igår och idag inledde klipparen sin nya karriär med ett präktigt fiasko. Den började dagen med att kantklippa och lyckades köra utanför tråden nästan direkt i en kurva som visserligen är rätt snäv men som inte givit problem tidigare och inte heller verkar ge problem när jag manuellt startar en kantklippning.

Jag stängde av kantklippningen. Vi får se hur det går i fortsättningen...

(WG794E av 2014 års modell)
 
Hur går den nu?
 
Den gjorde bra ifrån sig igår och fick nya knivar som belöning. Idag latar den sig.
 
När jag uppdatera till 0.92 får jag bara datum och streck när jag ställt in manuellt schema.. Ska det vara så eller är det en bugg som vanligt?

Den går ut som den ska..
 
Martin84 skrev:
När jag uppdatera till 0.92 får jag bara datum och streck när jag ställt in manuellt schema.. Ska det vara så eller är det en bugg som vanligt?

Den går ut som den ska..
Är du säker på att det är manuellt ?i auto gör den så,tror jag
 
Martin84 skrev:
När jag uppdatera till 0.92 får jag bara datum och streck när jag ställt in manuellt schema.. Ska det vara så eller är det en bugg som vanligt?

Den går ut som den ska..
Så blev min också, dock visas alla dagar när den står och väntar på att sitt schema i laddaren. Går ut och in som den skall.
 
Min svängde vänster provade att ställa den plant det hjälpte inte då provade jag att hålla upp vänster sida lite och nollade.nu går den rakt !
 
peternicklas
Martin84 skrev:
När jag uppdatera till 0.92 får jag bara datum och streck när jag ställt in manuellt schema.. Ska det vara så eller är det en bugg som vanligt?

Den går ut som den ska..
Uppdaterade en klippare idag. Gjorde likadant tills det att den hade laddat en gång. Sedan är displayen rätt. Går helt på auto. Funkar den i övrigt, låt det vara.
 
Var får ni 0.92 ifrån? Jag har 0.72 i min WG794E 201311, tar ni alltså och väljer fel klippare på deras hemsida och laddar ner?
 
Martin84 skrev:
Tycker inte kalibrering hjälper ett skit!
Det märks om den är mycket fel tycker jag, och kör man den på en konstgjord slinga som är tex en plan betongplatta märks det skillnad. Men ute på min halvknögliga gräsmatta drar den till synes slumpmässigt åt vänster eller höger oavsett om jag kalibrerar 3, 0 eller -3 grader som 0.
 
peternicklas
martin43 skrev:
Var får ni 0.92 ifrån? Jag har 0.72 i min WG794E 201311, tar ni alltså och väljer fel klippare på deras hemsida och laddar ner?
Det går inte att ta uppdatering som är för en annan klippare. 0.92 ligger i formutet någon stans.
 
peternicklas
martin43 skrev:
Det märks om den är mycket fel tycker jag, och kör man den på en konstgjord slinga som är tex en plan betongplatta märks det skillnad. Men ute på min halvknögliga gräsmatta drar den till synes slumpmässigt åt vänster eller höger oavsett om jag kalibrerar 3, 0 eller -3 grader som 0.
Startade upp en ny 790E idag, den går spikrakt på en knölig gräsmatta. Min egen 794E går så där lite lagom vingligt.
 
peternicklas skrev:
Startade upp en ny 790E idag, den går spikrakt på en knölig gräsmatta. Min egen 794E går så där lite lagom vingligt.
Jaså!! La just in 0.92Fpå min WG794E, nollade sensorerna och den går slummässigt åt höger eller vänster, ibland lite sicksack... Undrar vad som är bättre på 790. Hade gärna betalat en peng om det när något som går att byta för att få det bättre. Och om man kan bli av med den ständiga urladdningen och uppladdningen av batteriet fast den bara "sover" i laddsastationen...
 
peternicklas
martin43 skrev:
Jaså!! La just in 0.92Fpå min WG794E, nollade sensorerna och den går slummässigt åt höger eller vänster, ibland lite sicksack... Undrar vad som är bättre på 790. Hade gärna betalat en peng om det när något som går att byta för att få det bättre. Och om man kan bli av med den ständiga urladdningen och uppladdningen av batteriet fast den bara "sover" i laddsastationen...
Går inte 790E har helt ny elektronik. Vissa saker har blivit sämre, t.ex. kanman inte längre avbryta en laddning. Nollställning görs genom att trycka på nollan inte på stop som tidigare. Luckan måste vara stängd innan den startar klippning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.