Bordshare skrev:
Skulle få den på fredag.
Enligt Hasse går det inte gå tillbaka i mjukvaruversion så jag vet inte riktigt vad dom ska göra med min
Nej precis, Hasse sa det till mig med, men jag lyckades nedgradera från v0.92f till v0.72. någon mer som har nedgraderat, eller lyckats bricka landroiden pga felaktig mjukvara ?
 
Nicke Nyfiken
  • Gilla
deetee och 3 till
  • Laddar…
Hej! Har ett litet problem som säkert någon kan svara på. Har själv en 794E 2014 , min granne har införskaffat årets modell, nu till saken. Imellan oss har vi ett område allmän mark som vi tänkte kabla in från hans nylagda kabel. Hur långt från min avgränsning kan man lägga ner hans kabel, så inte min klippare får spelet och går över till honom? Blir bra sen...bara att lyfta över klipparen och låta den köra...är det någon som vet?
 
Redfan skrev:
Hej! Har ett litet problem som säkert någon kan svara på. Har själv en 794E 2014 , min granne har införskaffat årets modell, nu till saken. Imellan oss har vi ett område allmän mark som vi tänkte kabla in från hans nylagda kabel. Hur långt från min avgränsning kan man lägga ner hans kabel, så inte min klippare får spelet och går över till honom? Blir bra sen...bara att lyfta över klipparen och låta den köra...är det någon som vet?
Innan jak köpte säger CO 2 m Supporten säger kortare !!
 
  • Gilla
Nyfiken-41
  • Laddar…
Så nu har man lagt in 0.92 istället för 0.72 på en WG794E.. En fröjd att se den jobbar. Går tystare,smidigare och har rättstavat i menyn. Lätt värt att lägga in den
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Redfan skrev:
Hej! Har ett litet problem som säkert någon kan svara på. Har själv en 794E 2014 , min granne har införskaffat årets modell, nu till saken. Imellan oss har vi ett område allmän mark som vi tänkte kabla in från hans nylagda kabel. Hur långt från min avgränsning kan man lägga ner hans kabel, så inte min klippare får spelet och går över till honom? Blir bra sen...bara att lyfta över klipparen och låta den köra...är det någon som vet?
Enligt detta test så räcker det med 30-40cm. Men det var två WG794E från 2013.

https://m.youtube.com/watch?v=TKGttiXirlg
 
Martin84 skrev:
Så nu har man lagt in 0.92 istället för 0.72 på en WG794E.. En fröjd att se den jobbar. Går tystare,smidigare och har rättstavat i menyn. Lätt värt att lägga in den
Man undrar varför man inte kan ladda ner filen från hemsidan?
 
Kan man uppdatera från 0.50 till 0.92 direkt?

Ganska nöjd med 0.50 och vill inte ha allt det strul som vissa verkar ha, därav är jag lite tveksam.....
men nåt måste de ju ha förbättrat....

Anders
 
  • Gilla
Nicke Nyfiken
  • Laddar…
Nyfiken-41 skrev:
Man undrar varför man inte kan ladda ner filen från hemsidan?
jo men det är väl samma fil som jag har till min 791E den har jag hämtat på hemsidan,har du fått din på usb hem ?
 
Elkludde skrev:
jo men det är väl samma fil som jag har till min 791E den har jag hämtat på hemsidan,har du fått din på usb hem ?
Din klippare är årsmodell 2015. Enligt tidigare inlägg är det inte samma mjukvara i min som är årsmodell 2014.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
Redfan skrev:
Hej! Har ett litet problem som säkert någon kan svara på. Har själv en 794E 2014 , min granne har införskaffat årets modell, nu till saken. Imellan oss har vi ett område allmän mark som vi tänkte kabla in från hans nylagda kabel. Hur långt från min avgränsning kan man lägga ner hans kabel, så inte min klippare får spelet och går över till honom? Blir bra sen...bara att lyfta över klipparen och låta den köra...är det någon som vet?
Din klippare kommer inte att gå över till honom. Den kommer att stanna en bit från slingan och bara vara förvirrad. Lägg slingorna med ett avstånd på 20 cm. men lägg slingorna så ni lätt kan flytta på dem. Justera sedan avståndet till det att den utan problem kan följa slingan hem. Jag skulle tro att detär din granna som kommer att få problem med sin 2015, verkar som den signalen har blivit svagare än vad 2013-2014 års modeller är.
 
Redigerat:
  • Gilla
Redfan
  • Laddar…
Martin84 skrev:
Så nu har man lagt in 0.92 istället för 0.72 på en WG794E.. En fröjd att se den jobbar. Går tystare,smidigare och har rättstavat i menyn. Lätt värt att lägga in den

Nu har min gått ett par dagar och jag har stött på klipparen ute på uppdrag på mornarna, kul överraskning istället för att hämta upp "skiten" från en fastkörning och trycka igång den igen. Den fungerar alltså MYCKET bättre med 0.92F mot samtliga tidigare versioner. 0.5->0.61->0.72 "same same" :thumbdown: men 0.92F is the shit! (y)

Håller med föregående om att den fortfarande kan hantera nedförsbackar smidigare. Tror detta kan programeras bort med mjukare broms och då kan man nog fasen vända i lutning också vilket man INTE kan idag på ett driftsäkert sätt.
 
  • Gilla
Dollar
  • Laddar…
Min wg790 drar snett, gick det inte att kalibrera på något sätt?
 
peternicklas
skoog84 skrev:
Min wg790 drar snett, gick det inte att kalibrera på något sätt?
Ställ den helt plant, mär gärna med ett vattenpass. Meny, tryck 2 och håll sedan inne 5 tills det att siffrorna till vänster i menyn blir 0.
 
Tycker inte kalibrering hjälper ett skit!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.