Nicke Nyfiken
Ryssi skrev:
0.92F för landroid 2.0 wg794 finns i den andra tråden " worx landroid mjukvara 0.61" sidan 5
Inlägget jag citerade gjorde gällande att v0.92 till WG794E finns för nedladdning på Worx hemsida.

Men det är en bra hänvisning till den andra tråden för de som vill ha v0.92F till sin 794.(y)

Vad står F för i versionsnumret? Eller heter alla så?
 
zobar skrev:
Nope den funkar som den ska. Jag menar som det står på hemsidan;

"chocksensorsystem- roboten känner av hinder och undviker dem"

Jag tolkar det som att den skall svänga bort/undvika ev. hinder ist för kollision.

Eller menar de att chocksensorsystemet är att först "krocka", för att sedan backa och ta ny mark?!
Ja, det är lite tvetydigt formulerat att den "undviker" hinder. Men de menar alltså att den känner av att den har stött emot ett hinder och svänger sedan undan. Då har den undvikit hindret. :)
 
zobar skrev:
Sorry my bad ang årsmodeller...
Och modellbeteckningning!
 
Min worx stod idag mitt på gräsmattan "utanför område" satte den i laddaren och tryckte på den, startade normalt och gick iväg men sen "utanför område" så fort den är 2m från kabeln så står det "utanför område"? Har kollat kabeln verkar hel 6 ohm ca 350m kabel.
 
joelfro skrev:
Min worx stod idag mitt på gräsmattan "utanför område" satte den i laddaren och tryckte på den, startade normalt och gick iväg men sen "utanför område" så fort den är 2m från kabeln så står det "utanför område"? Har kollat kabeln verkar hel 6 ohm ca 350m kabel.
Begär nytt kretskort till laddaren!
 
tack för snabbt svar, antar att det är ett vanligt fel? Men om man mäter på transformator så visar det 18v? Men det är kanske inte ett problem?
 
Nicke Nyfiken skrev:
Men det är en bra hänvisning till den andra tråden för de som vill ha v0.92F till sin 794.(y)
Vad står F för i versionsnumret? Eller heter alla så?
Jag gissar att det är en enbokstavskod för modellen. I binärfilen står det nämligen "V0.92%c 07-05-15" och %c betyder att det är ett tecken som läggs till av firmvaran när den startar.
 
Nicke Nyfiken
joelfro skrev:
Min worx stod idag mitt på gräsmattan "utanför område" satte den i laddaren och tryckte på den, startade normalt och gick iväg men sen "utanför område" så fort den är 2m från kabeln så står det "utanför område"? Har kollat kabeln verkar hel 6 ohm ca 350m kabel.
350 meter slinga är ganska mycket mer än de 200 meter som är max enligt manualen. Men det har funkat bra tidigare antar jag. Hur länge har du kört med 350 meter slinga?
 
Fungerar mycket bra. Utom nu
 
Nicke Nyfiken
joelfro skrev:
tack för snabbt svar, antar att det är ett vanligt fel? Men om man mäter på transformator så visar det 18v? Men det är kanske inte ett problem?
Jag tror det är trafon som är ditt problem. Min trafo ger 32V obelastad, och mäter man på pinnarna på laddstationen så ger de 31,5V.
 
R
Pratat med supporten angående min klippare. Troligtvis bumpsensorn.

Skulle vända mig till ÅF angående återköp alternativt byte. Varit inne 2 eller 3 gånger innan hos supporten
 
Sådär 0.92F i min W794E. Nu nu nu! För första gången ser jag nyheter i programmet. (bortsett från någon extra meny för border cut)

Man återställer "upp och ner" med Nollan inte STOP som tidigare. Sen tutade den lille rackaren ut och nu jäklar vänder den smuttare vid snöret. Den ger bakåt på ena hjulet först sen fram/back för att snurra på stället. En klar förbättring mot att snurra på stället direkt anser jag. Ser mer genomtänkt ut, mjukare ut och ja bättre.

spännande att se hur resten funkar nu.
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Tittat på gynnaren ett tag nu. Riktigt trevligt när den vänder mot innan :-D
 
Henke2 skrev:
Tittat på gynnaren ett tag nu. Riktigt trevligt när den vänder mot innan :-D
Vilken version hade du innan?
 
nissenhj skrev:
Vilken version hade du innan?
0.72 och jag har inte noterat detta innan. Kan ta gift på att den inte gjorde så med 0.72.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.