Ryssi skrev:
Den hade stannat, fångad enligt display.

Provade starta o låta den köra på foten. Stanna direkt med fångad som meddelande.

Nån givare verkar kass. Är så trött på skiten nu. Varit inne 2-3 ggr hos supporten tidigare.

Hur är de med reklamation alternativt kräva en ny maskin tror ni?
efter 2 åtgärdsförsök har du rätt att häva köpet alternativ få en ny maskin,efter 3 försök inget snack
men du får nog räkna med ett visst avdrag för nyttjandet,i gengäld har du haft mycket krångel brukar det kvittas mot varandra
 
Redigerat:
R
Ska se vad de säger på supporten på måndag. Tänker inte skicka ner den o vänta flera veckor på att få hem den.

Isåfall får dom skicka mig en ny klippare alternativt så häver vi hela köpet så köper jag en annan
 
Ang. IP klassificeringen så skall sista siffran vara 5 eller högre, för att man skall få spola vatten på den.
Landroiden är alltså inte spolsäker.

Krånglar den även när det är torrt och fint väder ute, får du nog ringa supporten igen.
Annars skulle jag stängt av den, ställt den någonstans där det är torrt och väntat in nya mjukvaran 092, innan jag ringt supporten. Mjukvaran bör komma när som helst, tror några fått den som fil från supporten redan, så den verkar existera.

Min WG794 2012, krånglade mycket första året med en massa omotiverade felmeddelanden. Till slut gav den upp helt och gick bara runt i cirklar. Efter att supporten bytt stora kretskortet i den, har den nu gått felfritt i ett och ett halvt år. När det är riktigt vått och kass ute, kan den få lite saker för sig ett par gånger om året, är det torrt fungerar den helt perfekt. Den verkar inte riktigt gilla att ha en massa vått gräs under slingsensorerna.
 
Redigerat:
Belzhadar skrev:
Ang. IP klassificeringen så skall sista siffran vara 5 eller högre, för att man skall få spola vatten på den.
Landroiden är alltså inte spolsäker.

Krånglar den även när det är torrt och fint väder ute, får du nog ringa supporten igen.
Annars skulle jag stängt av den, ställt den någonstans där det är torrt och väntat in nya mjukvaran 092, innan jag ringt supporten. Mjukvaran bör komma när som helst, tror några fått den som fil från supporten redan, så den verkar existera.

Min WG794 2012, krånglade mycket första året med en massa omotiverade felmeddelanden. Till slut gav den upp helt och gick bara runt i cirklar. Efter att supporten bytt stora kretskortet i den, har den nu gått felfritt i ett och ett halvt år. När det är riktigt vått och kass ute, kan den få lite saker för sig ett par gånger om året, är det torrt fungerar den helt perfekt. Den verkar inte riktigt gilla att ha en massa vått gräs under slingsensorerna.
0.92 finns juh redan för nedladdning på hemsidan, funkar klockrent för mig!

Glöm inte att registrera för att få 3 års garanti!

Har wg790e

https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update/check
 
Hmm, när jag skriver in mitt serienummer till min WG794 2012 står fortfarande:

Den senaste versionen tillgänglig för din Landroid är:
Hypericum 3.1 v0.72
 
R
Min har redan 0.92F mjukvaran och problemet dyker upp vare sig de är torrt eller blött i gräset
 
Ryssi skrev:
Min har redan 0.92F mjukvaran och problemet dyker upp vare sig de är torrt eller blött i gräset
Var har Du fått den ver i från?
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
R
Kolla i tråden "worx landroid mjukvara 0.61" här på forumet

Finns på sidan 5
 
Nån som kan bekräfta att wg790e har det sk "chocksensorsystemet"?
Enligt hemsidan verkar alla modeller ha detta, men den känner då inte av några hinder och svänger undan här inte👎
 
zobar skrev:
Nån som kan bekräfta att wg790e har det sk "chocksensorsystemet"?
Enligt hemsidan verkar alla modeller ha detta, men den känner då inte av några hinder och svänger undan här inte👎
Ja, det ska alla ha. Menar du att efter en "krock" så backar den inte och svänger undan? Gör den inte det så låter det som någon sensor är defekt. Ring supporten.
 
Nope den funkar som den ska. Jag menar som det står på hemsidan;

"chocksensorsystem- roboten känner av hinder och undviker dem"

Jag tolkar det som att den skall svänga bort/undvika ev. hinder ist för kollision.

Eller menar de att chocksensorsystemet är att först "krocka", för att sedan backa och ta ny mark?!
 
Ryssi skrev:
Kolla i tråden "worx landroid mjukvara 0.61" här på forumet

Finns på sidan 5
Ok! Någon som kan presicera vad som är förbättrat i förhållande till 0.72?
 
Nicke Nyfiken
zobar skrev:
0.92 finns juh redan för nedladdning på hemsidan, funkar klockrent för mig!

Glöm inte att registrera för att få 3 års garanti!

Har wg790e

[länk]
Den här typen av inlägg skapar enbart förvirring. :thumbdown:

Denna tråd är för Landroid 2.0 (WG794E) och för dessa maskiner är senaste versionen 0.72

Det finns en tråd för 2015 års modeller. Använd den istället. (y)
 
  • Gilla
Börje 51 och 5 till
  • Laddar…
R
0.92F för landroid 2.0 wg794 finns i den andra tråden " worx landroid mjukvara 0.61" sidan 5
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Sorry my bad ang årsmodeller...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.