Vilken är den senaste uppdateringen på WG794E? 0.72? Eller har det släpps den 0.92F?
 
Martin84 skrev:
Vilken är den senaste uppdateringen på WG794E? 0.72? Eller har det släpps den 0.92F?
söker jag på mitt serienummer just nu så säger worx webbsida att 0.72 är senaste. Alltså för 2014 års modell av 794.
 
Körde också i 0.92F på min WG794E för 3 dagar sen. Jag håller med om vad Henke2 skriver. Den ser ut att gå så mycket mjukare nu. Vändningarna mot begränsningskabeln river så mycket mindre på gräsytan. Enda jag saknar nu är att den inte skall rulla fritt nerför slänten för att sedan tvärnita och börja rulla fritt igen. Hade ju vart bättre om den inte släppt loss helt utan rullat med lite motstånd som den gör när inte motorerna är stromsatta.
 
Hur får ni in 0.92F på WG794E!? Står ju på hemsidan att 0.72 är senaste...
 
Själv kör jag med den mjukvara som satt i när jag köpte min klippare förra året...0.50 tror jag den heter....funkar bra tycker jag.....inte haft några större problem....

Märkte vid några tillfällen att den stod i princip mitt på gräsmattan med "utanför arbetsområde" i displayen....
Granskade hemgången och såg att den då den skulle ta sig runt ett hörn fastnade med höger bakhjul i en sänka.....backade ur och gjorde en vänstersväng och sen var den vilse....
Fick fylla upp sänkan med jord och nu rullar den galant förbi...


Om man jämför 0.50 med 0.92...vad skiljer?

Jag är inte i behov av någon zonklippning, men kan nog tycka att en kantklippning i veckan skulle passa bra....men hur gör den runt "öar" när den kör sin automatiska kantklippning?
Mjukare svängar är ju bra också......

Anders
 
Redigerat:
Efter uppdatering av min wg795e ver2.0 till sw v0.72 går den inte ut efter laddning. den laddar till 100%, men slår inte om till grön. Öppnar jag sen luckan blir den grön efter 10 sec, sen går den ut om det är schematid. Efter den rundan stannar den i dockan igen. Tog en chansning och la in sw 0.92f. Då fungerade det, men stötte på andra problem med sensorerna, antagligen eftersom klippare wg794e är mindre. Det gick bra att nedgradera till sw v0.72 igen. Någon som har liknande problem, eller har sw v0.50 för wg795e som kan skicka ?
 
fester skrev:
En forummedlem har fått 0.92F direkt från supporten. Den är inte släppt officiellt ännu. Den finns att ladda ner här: [länk]
Nu har även jag precis lagt in 0.92 istället för 0.72. Det första Olle gjorde var att kantklippa på vägen in till laddstationen. Ska bli spännande att se vad, om någon, skillnaden blir.
 
Nicke Nyfiken
Rasmus Johansson skrev:
Efter uppdatering av min wg795e ver2.0 till sw v0.72 går den inte ut efter laddning. den laddar till 100%, men slår inte om till grön. Öppnar jag sen luckan blir den grön efter 10 sec, sen går den ut om det är schematid. Efter den rundan stannar den i dockan igen. Tog en chansning och la in sw 0.92f. Då fungerade det, men stötte på andra problem med sensorerna, antagligen eftersom klippare wg794e är mindre. Det gick bra att nedgradera till sw v0.72 igen. Någon som har liknande problem, eller har sw v0.50 för wg795e som kan skicka ?
Tror du har bättre lycka om du frågar i tråden för Landroid L.
Denna tråden är för Landroid 2.0 (WG794E)
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Funkar 0.92 med serienummer 2013 i början. Borde funka fint med alla WG794E?
 
peternicklas
Martin84 skrev:
Funkar 0.92 med serienummer 2013 i början. Borde funka fint med alla WG794E?
Alla 794E har samma mjukvara, om jag har fått rätt info. Dock så ÄR det inte samma som till 2015 års modeller.
 
Har också en 795. Fick samma problem som du med 0,72.
Efter en vecka med manuell start och diverse samtal med supporten fick jag blåskärm så nu är den inskickad.

Sista året med garanti. Skickat in den 3 eller 4 ggr på 3 säsonger. Fick till slut en helt ny maskin men fortsatt strul.
Krånglar den nästa år slänger jag den på tippen.
 
peternicklas skrev:
Alla 794E har samma mjukvara, om jag har fått rätt info. Dock så ÄR det inte samma som till 2015 års modeller.
Vet Du om och när v0.92F till WG 794E kan laddas ned från hemsidan?
 
Bordshare skrev:
Har också en 795. Fick samma problem som du med 0,72.
Efter en vecka med manuell start och diverse samtal med supporten fick jag blåskärm så nu är den inskickad.

Sista året med garanti. Skickat in den 3 eller 4 ggr på 3 säsonger. Fick till slut en helt ny maskin men fortsatt strul.
Krånglar den nästa år slänger jag den på tippen.
Antar att du inte fått tillbaka klipparen än, uppdatera gärna med hur det går.

Jag pratade med Hasse i Hässleholm, han vill att jag skickar in min med, men är inte så sugen. De hade tyvärr inte v0.50 som de kunde maila ut heller.
 
Rasmus Johansson skrev:
Antar att du inte fått tillbaka klipparen än, uppdatera gärna med hur det går.

Jag pratade med Hasse i Hässleholm, han vill att jag skickar in min med, men är inte så sugen. De hade tyvärr inte v0.50 som de kunde maila ut heller.
Skulle få den på fredag.
Enligt Hasse går det inte gå tillbaka i mjukvaruversion så jag vet inte riktigt vad dom ska göra med min
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.