På Worx hemsida.
 
Anders Nils Nilsson skrev:
Hej! Var hittar ni programmet med version 0.72?
På worxlandroid.com
 
Tänkte kolla med er på forumet hur jag "nollställer" min Worx Landroid WG791E.

Såg att det fanns en uppdatering till programvaran. Jag laddade hem programvaran och lade den på ett nyformaterat 4gb usb minne. Tog ut batteriet och stoppade in USB minnet. Lade tillbaka batteriet och försökte starta upp maskinen genom att klicka på "on" knappen.

Skärmen blinkar bara till och slocknar, ingen text kommer fram. Provade göra om proceduren och samma sak hela tiden. Jag har nu även provat ta bort USB minnet men gräsklipparen startar inte. Skärmen lyser så länge jag håller in knappen men så fort jag släpper så slocknar den. Kommer inte upp något text heller.

(provat hålla upp till 60sek).


Några tips?
 
Prova med ett annat USB-minne. Såg att vissa haft problem men att det löst sig när man bytt USB-minnet.

/Anders
 
Det löste sig när jag formatera med annan filallokeringstabell. Mitt tips är: använd fat16 när ni formaterar usb minnet.
 
Den här filen har jag fått av supporten ver 0.91 till en WG794E, VIKTIGT Formatera USB stickan med FAT32. Pinkoden kommer att vara 0000 efter uppgraderingen.
 
peternicklas
Det är V0.92 och borde vara den som rättar till felen som 2015 års modell hade.
 
Vad är det för nyheter i version 0,91 som inte 0,72 har? Min WG 794E från 2014 funkar kanon med 0,72...det lär dröja innan jag börjar bråka med en fungerande klippare. En annan sak: hjälpte grannen att installera en WG 790E..la in nyaste mjukvaran 0,92 innan vi körde igång den, verkar som den tuffar och går...kunde inte låta bli att lyfta in min, såg rätt kul ut med 2st Landroider som åkte runt och klippte,krocka m,m.

Trevlig helg på er där ute och gör inga "klipp"
Det får våra "gräskatter" ta hand om.
 
Redigerat:
peternicklas
Redfan skrev:
Vad är det för nyheter i version 0,91 som inte 0,72 har? Min WG 794E från 2014 funkar kanon med 0,72...det lär dröja innan jag börjar bråka med en fungerande klippare.
Även jag kommer att behålla 0.72.
 
Fel av mej det är v0,92F fungerar fint!
 
  • Gilla
Suvad Kevac
  • Laddar…
R
Tack så mycket! Uppdaterat nu verkar fungera bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.