Nu är min också uppdaterad! Lätt som en plätt :)
Någon som enkelt kan förklara hur jag ställer in zon-indelningen?
 
Kan man köra den här uppdateringen på L?
Har samma version som er (innan ni uppdaterade till 0.61).
 
Jaha, då har jag också försökt att uppdatera lille Ville. Går inte...

1. Tar ut batteriet.
2. Sätter in USB-minnet (4gb, fat32) med bin-filen i rooten och sätter i batteriet.
3. Håller in on/off knappen (två minuter som längst) efter några sekunder kommer "Ange pin" fram.
4. Släpper on /off knappen efter låååång stund, inget händer, "Ange pin" i displayen.
5. Slår in pinkod, Ville går igång som vanligt.
6. Håller in on/off knappen läääänge. Hej då på displayen. Ville slocknar.

Startar om och det är fortfarande 0.50 FW...

Ska man avaktivera pinkoden före uppdatering?
Måste Ville stå i laddaren när man uppdaterar???? Jag har byggt in laddstationen så det är j-ä bökigt i så fall.

Nu får det vara ett tag. Ska prova med ett annat USB-minne vid tillfälle.
 
R
Min gjorde likadant innan jag fatta att USB minnet inte var riktigt i ordentligt

Hade ett USB minne som man skjuter in usb delen in i stickan.

Gjorde min i garaget så de ska inte behövas vara vid laddaren.

Håll in on/off knappen tills text kommer fram på displayen
 
USB-minnet är intryckt till botten. Inga problem i datorn.
Får prova med ett annat...
 
Nu gick det!!!
Bytte USB-minne, Cruzer 4gb, och det funkade på direkten.

Tack, skall bli intressant till våren.
 
Eftersom gräset börjat växa nu, och den officiella uppdateringen som vi blivit "lovade", aldrig verkar komma, tänkte jag att jag testar med denna.

Använde ett gammalt 8GB usb2 minne.

Fungerade perfekt i första försöket, inga problem.
Tack!
 
Även jag skickade in denna uppdatering igår. Har tappat allt vad förtroende heter när det kommer till Worx. Funkade perfekt med installationen och zon klippningen verkar oxå funka fin fint!
 
Uppdaterade min nyss utan problem. PIN-koden stängdes av och blev 0000.

Som vanligt med WORX så finns det alltid buggar. Den första upptäckte jag 10 sek efter att ha startat klipparen....

Om man använder zonfunktionen och gräsklipparen krockar med något innan den har "kört runt" laddstationen övergår den direkt till gräsklippning, det är bara det att den inte startar klippmotorn.... Hrmpf...

"Invätar schematid" är inte heller korrekt svenska.
 
Hej.
Mitt första inlägg här på byggahus.
Jag har en landroid 2.0 wg794e sn börjar på 2013. Oranga hjulsidor.. Nu till saken. Jag försökte igår uppdatera min klippare. Tankade hem filen från worx hemsida. Formaterar ett usb minne. Med FAT 1a gången FAT32 2a gången FATex 3e gången NTFS 4e gången osv. Gör detta med 2olika usb stickor. Dock olika storlek på samma typ av minneskort. USB minnet heter u3 sandisk tror jag.
Hur som helst. 1a gången jag försökte ändras språket till Engelska. Däremot så ändras inte datumet som snabbt ploppar fram vid start, utan där står det 2014 nånting. Bredvid detta snabba datum ser jag inget versions information.
Någon zonindelning eller kantklippning finns inte i menyerna.

Jag ringde supporten idag. 42min i kö. Och fick prata med någon som inte hade "koll" om jag säger så.
Någon som har något förslag på lösning?
 
Redigerat:
Kolla noga på datumet. V0.72 har datum 2014-08-28.
Filen ska heta något med ändelsen .BIN.
 
Ok. Så om det står 2014-08-28 så har jag alltså uppdaterat min klippare till den senaste programvaran?
 
Med största sannolikhet - Ja. Det ska också gå att se versionsnumret, men jag kommer just nu inte ihåg när den visas på displayen.
 
När du slår på klipparen så ska det stå 0.72 nere i det högra hörnet på displayen,man får vara snabb att titta när man startat klipparen,syns bara i några sekunder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.