Flatte skrev:
Jag uppdaterade min 796E i dag den ändrade inte pinkod .
Nu handlar denna tråden om M 2.0 WG 794E och inte 796E!
 
  • Gilla
deetee och 1 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
Det är riktigt uselt. Hur tänkte de nu? Det är ju påtalat x antal gånger.

Jag frågade tidigare i denna tråd om PIN-kodsproblematiken var fixad i de nya uppdateringarna och fick ett positivt svar. Det var alltså inte sant. TRIST!
Det som är fixat är ju att det inte går att gå in och trycka stopp och sedan avaktivera pinkoden. Nu har jag inte provat men det gick inte med 0.72:an
 
Nicke Nyfiken skrev:
Det är riktigt uselt. Hur tänkte de nu? Det är ju påtalat x antal gånger.
Jag gissar att det är bootkoden som raderar alla inställningar när den skriver själva huvudprogrammet till flashminnet, och därmed hjälper inte en uppdatering ute hos kund, så länge som Worx inte försöker uppdatera även bootkoden ute hos kund och det kan jag ha viss förståelse för att man inte vill (eller kanske inte ens kan.)

För de nyare modellerna har de väl tänkt på detta från början.

Det är väl inte för inte som vi fortfarande har version noll punkt nånting :)
 
Efter vintervilan har min klippare börjat tappa tid och datuminställningar när den är avstängd. Har hänt samtliga gånger den stängts av i år. Hade aldrig något problem med det förra sommaren.
Någon som vet om det kan vara så att det finns ett litet batteri nånstans på kretskortet som håller koll på datum och tid, och som kan ha tröttnat under vintern? Själva huvudbatteriet har inte blivit urladdat dessa gånger så det kan ju inte ha någon påverkan.

Har version 0.50, har inte vågat uppdatera än..
 
A Haddock skrev:
Efter vintervilan har min klippare börjat tappa tid och datuminställningar när den är avstängd. Har hänt samtliga gånger den stängts av i år. Hade aldrig något problem med det förra sommaren.
Någon som vet om det kan vara så att det finns ett litet batteri nånstans på kretskortet som håller koll på datum och tid, och som kan ha tröttnat under vintern? Själva huvudbatteriet har inte blivit urladdat dessa gånger så det kan ju inte ha någon påverkan.

Har version 0.50, har inte vågat uppdatera än..
Och varför vågar du inte uppdatera? Inte för att det löser minnes problematiken (kan jag inte tänka mig) men du får en maskin som går mjukare samt automatisk kantklippning även om jag hade önskat kantklippningen mer än en gång i veckan.
 
Håller med..nollan pinkod vid uppdatering liknar ankskit 😞
 
  • Gilla
Nicke Nyfiken
  • Laddar…
Vad är anledningen till att 092 inte är tillgänglig på hemsidan?
 
Kanske så enkelt att den inte är till för Landroid 2.0. Eller inte färdigtestad.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nyfiken-41
  • Laddar…
Idag fick jag tillbaka min maskin efter 6 arbetsdagar ifrån HP Schou :) jag fick med en lapp om att dom hade bytt kretskort och lagt in ny mjukvara. Men det var 072 versionen och den hade jag innan, så dom har inte ens fått 092 versionen, så man får väl leva med att den inte har rätt översättning.

Så nu får man hoppas på att den ska fungera som den skall, så man slipper springa runt med handjagaren!
 
nissenhj skrev:
Och varför vågar du inte uppdatera? Inte för att det löser minnes problematiken (kan jag inte tänka mig) men du får en maskin som går mjukare samt automatisk kantklippning även om jag hade önskat kantklippningen mer än en gång i veckan.
0.72 (som ju än så länge är den senaste officiella) har flera här fått problem med som gjort att klipparen gått sämre och stängt av sig själv med jämna mellanrum. Det är inget jag är beredd att riskera.
0.92 finns ju inte på hemsidan än för oss, så antagligen är den inte färdigtestad eller så är den för en annan klippare. Den verkar iofs funka bra för dem som testat den, men jag vill avvakta så det inte dyker upp problem som i den tidigare uppdateringen. Hade 0.50 varit tillgänglig så man kunde nedgradera igen vore den en annan sak.

Jag vill egentligen bara ha bort klonket från drivningen (är det borta i 0.92, en del hade ju kvar det i 0.72?) och ha automatisk kantklippning. I övrigt är jag väldigt nöjd med min som den är.
 
  • Gilla
Nicke Nyfiken
  • Laddar…
Är ni säkra på att det inte går att nedgradera om man har den på USB? Jag är ganska säker på att det går! Varför skulle det inte gå!? Har för mig att någon provat med positiva svar
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag undrar hur det påverkar garantin, om man lägger in en mjukvara som inte är godkänd av worx till sin maskin?
 
Nicke Nyfiken
A Haddock skrev:
0.72 (som ju än så länge är den senaste officiella) har flera här fått problem med som gjort att klipparen gått sämre och stängt av sig själv med jämna mellanrum. Det är inget jag är beredd att riskera.
0.92 finns ju inte på hemsidan än för oss, så antagligen är den inte färdigtestad eller så är den för en annan klippare. Den verkar iofs funka bra för dem som testat den, men jag vill avvakta så det inte dyker upp problem som i den tidigare uppdateringen. Hade 0.50 varit tillgänglig så man kunde nedgradera igen vore den en annan sak.

Jag vill egentligen bara ha bort klonket från drivningen (är det borta i 0.92, en del hade ju kvar det i 0.72?) och ha automatisk kantklippning. I övrigt är jag väldigt nöjd med min som den är.
Håller med till 100%

Jag har en maskin som fungerar perfekt frånsett klonk och PIN-kodsproblematiken, men inget av det påverkar hur den presterar. Kantklippning gör jag minst 2 ggr i veckan och då kör jag även alla öarna. Så om den efter uppdatering kör automatisk kantklippning längs ytterslingan en gång i veckan, gör varken till eller från för mig, så det är ingen anledning för mig att uppgradera.

Man blir lite kluven, för man vet vad man har, men vet inte vad man får, med en uppdatering. :confused:
 
  • Gilla
A Haddock
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
Håller med till 100%

Jag har en maskin som fungerar perfekt frånsett klonk och PIN-kodsproblematiken, men inget av det påverkar hur den presterar. Kantklippning gör jag minst 2 ggr i veckan och då kör jag även alla öarna. Så om den efter uppdatering kör automatisk kantklippning längs ytterslingan en gång i veckan, gör varken till eller från för mig, så det är ingen anledning för mig att uppgradera.

Man blir lite kluven, för man vet vad man har, men vet inte vad man får, med en uppdatering. :confused:
Klonket försvan med 0.72. Jag misstänker att klonket kan medföra en del onödigt mekaniskt slitage
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Nyfiken-41 skrev:
Klonket försvan med 0.72. Jag misstänker att klonket kan medföra en del onödigt mekaniskt slitage
Klonket har inte försvunnit för alla som lagt in v0.72
Det är också lite märkligt att uppdateringarna får olika effekter på olika klippare. Att det funkar för någon är ingen garanti för att det funkar för alla. Som sagt : Man vet vad man har, men vet inte vad man får :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.