Nicke Nyfiken skrev:
Klonket har inte försvunnit för alla som lagt in v0.72
Det är också lite märkligt att uppdateringarna får olika effekter på olika klippare. Att det funkar för någon är ingen garanti för att det funkar för alla. Som sagt : Man vet vad man har, men vet inte vad man får :confused:
"Det är skönare lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge"
Verner von Heidenstam
 
  • Gilla
VauxhallViva och 1 till
  • Laddar…
Martin84 skrev:
Är ni säkra på att det inte går att nedgradera om man har den på USB? Jag är ganska säker på att det går! Varför skulle det inte gå!? Har för mig att någon provat med positiva svar
Jo jag tror nån hade gjort det från 0.92 till 0.72, frågan är om det var på en 794E eller någon annan modell, det blandades ju rätt friskt i den här tråden för någon månad sen.

Om jag ska nedgradera vill jag dock göra det till 0.50 igen, finns den på fil någonstans? Annars får man väl maila Worx och böna och be om att få den om man är missnöjd med senaste mjukvaran...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Min klippare har blivit rymningsbenägen efter uppdatering till 0.92F. Den går utanför tråden och tycker att hjulen är blockade, har stängt av sig själv i laddaren..ska se om det går att få tillbaka 0.72...återkommer med hur det gick.
 
  • Gilla
Martin84
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
Klonket har inte försvunnit för alla som lagt in v0.72
Det är också lite märkligt att uppdateringarna får olika effekter på olika klippare. Att det funkar för någon är ingen garanti för att det funkar för alla. Som sagt : Man vet vad man har, men vet inte vad man får :confused:
Hur vågade du ta steget till en robotklippare? :)
 
Nicke Nyfiken
nissenhj skrev:
Hur vågade du ta steget till en robotklippare? :)
Det var det största, svåraste och mest ångestframkallande beslut jag tagit i livet ;)
 
Nicke Nyfiken
Redfan skrev:
Min klippare har blivit rymningsbenägen efter uppdatering till 0.92F. Den går utanför tråden och tycker att hjulen är blockade, har stängt av sig själv i laddaren..ska se om det går att få tillbaka 0.72...återkommer med hur det gick.
Hoppla hoppla...

Vad säger alla ni uppdateringsfanatiker om detta?
Gräset är visst inte alltid grönare på andra sidan ;)
 
  • Gilla
Redfan
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
Hoppla hoppla...

Vad säger alla ni uppdateringsfanatiker om detta?
Gräset är visst inte alltid grönare på andra sidan ;)
Min har blivit bättre på ett antal punkter!
Inga försämringar.
Jag tror inte detta har med programvaran att göra utan antagligen är trafon kass eller styrkortet i laddaren, är jag inte helt senil så var det dem som behövde byta styrkort i laddaren även förraåret, samt någon som byta trafo.
 
Styrkortet är ett återkommande problem. men det hjälper att byta (i dom flesta fall)
 
Nicke Nyfiken skrev:
Hoppla hoppla...

Vad säger alla ni uppdateringsfanatiker om detta?
Gräset är visst inte alltid grönare på andra sidan ;)
Att uppdatera från 0.72 till diffusa 0.92F anser jag betydligt mer riskfyllt än att uppdatera från 0.50 till 0.72 från hemsidan.
 
Redigerat:
Redfan skrev:
Min klippare har blivit rymningsbenägen efter uppdatering till 0.92F. Den går utanför tråden och tycker att hjulen är blockade, har stängt av sig själv i laddaren..ska se om det går att få tillbaka 0.72...återkommer med hur det gick.
Hur gick det?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Provade själv att nedgradera från 0.92 till 0.72 på en WG794E nyss. Gick alldeles utmärkt! När jag jämför igen är det ingen skillnad i vändningar. Den backar inte lika långt vid krock på 0.72 och det är bra! Tycker även volymen är lägre på 0.72
 
När jag kört både 0.72 och 0,92 några veckor och jämfört tycker jag 0.72 känns bättre. Tar krockar bättre, går lite rakare, tystare och man slipper återställa med 0an..
 
Martin84 skrev:
När jag kört både 0.72 och 0,92 några veckor och jämfört tycker jag 0.72 känns bättre. Tar krockar bättre, går lite rakare, tystare och man slipper återställa med 0an..
0:an är väldigt irriterande!
Det tänkte jag inte på förrän du har skrev det :)
 
Batteritiden är ca 10 min längre med 0.72 en 0.92 hur kan det komma sig?! Jag är helt säker på det.
 
Har efter en månad snart med felfri (791) funktion råkat ut för följande: "Rotor disc blocked". Pratade med supporten, den måste skickas in... Nu lovade firman där jag köpte den att de skulle ordna en ny men tråkigt ändå. Är det någon annan som råkat ut för detta? Maskinen stannar direkt då den går ut från laddaren och knivtallriken inte kan starta. Allt löper lätt o fint och om jag tvångsstartar den o samtidigt petar till tallriken med en pinne så hoppar den igång, som om det vore en gammaldags borstmotor med slitna kol.
Skulle det inte komma en uppdatering efter 0.92 även till 791an?
mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.