Min robot som varit lite morgontrött innan uppdateringen verkar må väldigt bra nu!

Har som sagt en 790E(800m2) 2015 års. Med den nya mjukvaran 3.1 (v0.92).

Håller er uppdaterade imorgon, om "måndags-åket" blir bra ;)
 
peternicklas
Deas_82 skrev:
Ja dom har även lagt en grön söklina under fibern. Får väl försöka hitta hur man kollar upp sensorerna då.
Meny, tryck på 2. Sensorerna ser du på bilden.
Dra klipparen över slingan så ska de ändra utseende, OBS 2 st. sensorer.
 
peternicklas min worx-guru!

Du som verkar kunna detta!

Funderar på att istället för att köra auto, på 600m2 +50% extra. Så hade jag nog velat ändra så att min klippare går på eftermiddag/kvällen... så jag kan ha lite uppsikt. Strävar efter att ta fram den perfekta linjen runt gården!.

Hur skall jag då lägga upp mina tider? Samma som auto(tidsmässigt)? Bara att jag ändrar till 16-2100 istället för 7-13?

Tror du att det kan börja krångla mot att köra auto programmen?
 
peternicklas
Predrag Kumanov skrev:
peternicklas min worx-guru!

Du som verkar kunna detta!

Funderar på att istället för att köra auto, på 600m2 +50% extra. Så hade jag nog velat ändra så att min klippare går på eftermiddag/kvällen... så jag kan ha lite uppsikt. Strävar efter att ta fram den perfekta linjen runt gården!.

Hur skall jag då lägga upp mina tider? Samma som auto(tidsmässigt)? Bara att jag ändrar till 16-2100 istället för 7-13?

Tror du att det kan börja krångla mot att köra auto programmen?
Jag kör helt på auto + 100%, har slängt ut mycket gödning.
Det lättaste är att ändra klockan, flytta tillbaks tiden 9 timmar så behöver du inte ändra något mer.
 
  • Gilla
Predrag Kumanov
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Prova med ett annat USB minne.
Har äntligen lyckats tanka ner den senaste uppdatering nu får vi se om den håller vad den lovat.
Felet jag gjorde innan var att när jag laddade ner senaste versionen så kopierade jag hela som komprimerad mapp till Stickan, när jag nu öppna mappen och kopierade endast filen till roboten då lyckades uppdatering men som sagt nu får vi se om det håller. Väntar med spänning
 
  • Gilla
Predrag Kumanov
  • Laddar…
Okej okej, tackar! Skall testa mig fram.

Men om jag förstått det rätt med gräsklipparen. Så skall man låta den vila lite till och från. Tydligen bra för batteriet att han står stilla 2dagar? Någon som har mer information om detta?
 
peternicklas
Predrag Kumanov skrev:
Okej okej, tackar! Skall testa mig fram.

Men om jag förstått det rätt med gräsklipparen. Så skall man låta den vila lite till och från. Tydligen bra för batteriet att han står stilla 2dagar? Någon som har mer information om detta?
Den vilar, helst på helgen, för att gräset ska få vila. Batteriet klarar sig ändå.
 
  • Gilla
Predrag Kumanov och 1 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Den vilar, helst på helgen, för att gräset ska få vila. Batteriet klarar sig ändå.
Nog för att man börjar bli gammal, och att vi människor börjar bli riktigt avancerade däggdjur.

Men när fick gräset för sig att det va gött med helg? ;)
 
peternicklas
Predrag Kumanov skrev:
Nog för att man börjar bli gammal, och att vi människor börjar bli riktigt avancerade däggdjur.

Men när fick gräset för sig att det va gött med helg? ;)
Jo det är så. Tittar du noga i manualen så står det även där.
Gräset viker sig när klipparen klipper, är väl för att de ska kunna räta på sig.
Dock så gillar även mossan att klipparen vilar:(
Även på autoläget så lägger den in fria dagar lite beroende på hur många timmar den ska klippa.
 
Redigerat:
  • Gilla
Predrag Kumanov
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Jag kör helt på auto + 100%, har slängt ut mycket gödning.
Det lättaste är att ändra klockan, flytta tillbaks tiden 9 timmar så behöver du inte ändra något mer.
Det är väl bara att först köra en autoinställning ( för att få fram föreslagen drifttid ) och sedan justera starttiden på resp dag, istället för att hålla på och ställa om klockan!?
Eller går inte detta på 2015-hårdvaran? Funkar iaf på en 2014 WG794E med 0.72.
 
peternicklas
eran skrev:
Det är väl bara att först köra en autoinställning ( för att få fram föreslagen drifttid ) och sedan justera starttiden på resp dag, istället för att hålla på och ställa om klockan!?
Eller går inte detta på 2015-hårdvaran? Funkar iaf på en 2014 WG794E med 0.72.
Fördelen med att ställa klockan är att justeringen i antal timmar kan göras direkt med pilarna.
 
peternicklas skrev:
Fördelen med att ställa klockan är att justeringen i antal timmar kan göras direkt med pilarna.
Men det kan du väl göra med din egna tid sen också? Även om du ställer den manuellt? Eller funkar inte % med pil-upp och ner, om man inte kör auto?
 
En grej som jag inte riktigt förstått, om man sätter igång den och skickar den på klippning, vill sen gå in och ladda, vad händer efter den laddat? Går den ut igen? går den i nån typ av stand by läge? Ska displayen slockna eller ska man alltid kunna se nåt på displayen?
 
Donleo skrev:
En grej som jag inte riktigt förstått, om man sätter igång den och skickar den på klippning, vill sen gå in och ladda, vad händer efter den laddat? Går den ut igen? går den i nån typ av stand by läge? Ska displayen slockna eller ska man alltid kunna se nåt på displayen?
När du öppnar luckan och sätter på den genom att trycka start och sen fälla ner luckan. Då kör den en runda, när den vill hem igen, går den hem och sen stannar den där tills nästa schemalagda tid är... Kan va två dagar bort om schemat säger så. displayen skall aldrig vara helt avstängd.. Utan den skall visa info, även efter 1 dag utan klippning. Så är din display mörk efter säg natten, då är den 'avstängd' och du lider fortfarande av problemet dem försökte lösa med denna update. Det verkar funka för mig, sedan nya iaf!
 
  • Gilla
Donleo
  • Laddar…
Har försökt söka men inte hittat. Men zonindelningen, fungerar den så att den bara följer sig till utmärkt zon och börjar klippa där, sen att den studsar sig in i en helt annan zon kan man inte hindra den ifrån?

Eller går det att få den att stanna i zonen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.