Körd en File Compare på den som Clas Olsson skickade ut för 792 och den jag laddade ner från hemdisan till min 791:a, både filerna var identiska.

Någon som vet något mer om vilken hårdvara (Processor) det sitter i Worx, samt om det finns någon som utvecklat egen mjukvara ?
 
david gustafsson skrev:
796an har dom bara haft i sitt reklamblad och skylt i butik(beställningsvara). Ej i det ordinarie sortimentet på hemsidan. Sista dagen idag, enl reklambladet. 8000kr
[bild]
Nu var detta inlägg menat som ett svar till NickeNyfikens fråga: 796 & Jem&Fix.
 
Nicke Nyfiken
david gustafsson skrev:
796an har dom bara haft i sitt reklamblad och skylt i butik(beställningsvara). Ej i det ordinarie sortimentet på hemsidan. Sista dagen idag, enl reklambladet. 8000kr
[bild]
Tack för info!

Har inte varit i någon Jem&Fix på månader så jag har inte sett detta erbjudande.

Lite typiskt J&F att maskinen på bilden inte är den modellen som annonsen avser:surprised:
 
Nicke Nyfiken skrev:
Eftersom jag citerade Mathias Carlzon, så var frågan riktad till honom. Och min första fråga rörde den "Magic box" han skriver om.

WG790E finns i Jem&Fix sortiment, men nu var det inte en sådan Mathias Carlzon köpt.

Ber om ursäkt ifall jag uttryckte mig otydlig i mitt förra inlägg.
Jem & fix sålde 796e för 7995:- denna veckan. Var beställningsvara så får den i veckan. Det jag läst om magic boxen är att man kan dela upp klippytan i 2 olika ytor med ett litet överlapp. I mitt fall tror jag det kan lösa problemet jag har med att ha gräsmattan i olika platåer/terasser. Tänkte om någon här på forumet testat.
 
Edit
 
Redigerat:
Deas_82 skrev:
Så du menar att nergrävd fiberkabel rätt över gräsmattan inte påverkar klipparen?
Det är absolut ingen störningsrisk med fiber. Att säga att fiber stör ut klipparen är lite som att drunkna i squashhallen, alltså inte så det funkar :)
 
dajjes skrev:
Min Wg 790e fw 0.50 har betet sig lite konstigt senaste dagarna. Smitit utanför gräsmattan 2ggr och stannat på väg hem till laddstationen flera gånger med felmeddelandet utanför arbetsområdet. Har fungerat klockrent sen inköp juli 2014. Tips?
Har exakt samma problem, ägnat snart en arbetsvecka åt olika åtgärder. Har försökt koppla på alla dom 200m kabel som följde med men aldrig fått det att funka. Sporadiskt har det fungerat med upp till 150m kabel. Alla skarvar är lödda men det gör ingen skillnad.

Haft många olika teorier om varför den inte klarar av att följa kabeln hem, bla ett elstängsel som bonden till granne satte upp. Flyttade slingan 2m längre bort från elstängslet och då gick maskinen bra efter slingan...ett tag. Igårkväll ballade den ur igen. Det som händer är att den kör utanför slingan vid vänstersväng och sedan följer slingan på utsidan ca 50cm utanför. Till slut kör den antingen för långt ut å stannar med meddelande "utanför arbetsområde" eller så krockar den med något/kör fast.

Kollar man givarstatus så visas kryss både 40cm innanför och utanför slingan. dvs den vet inte alls vart den är. Är extremt nära ett nervöst sammanbrott och ett rejält släggslag tvärs över maskinen kommer definitivt inträffa inom kort om jag inte hittar nån lösning på detta.

Rent generellt en extremt dålig produkt både hårdvaru och mjukvarumässigt, men jag har fan inte degen att köpa en husqvarna för 25k. Jag har en WG792E.
 
Har rengjort stiften i laddaren och under klipparen. Har uppdaterat den till fw 0.72 och nu går den bättre tycker jag! Den startar enligt chemat.
WG 794
 
En granne som köpt en WG792E(?) (iaf det chassit) hade massor med problem initialt att klipparen inte kom tillbaka till laddstationen, stannat med tomt batteri och missade svängar osv. Efter kontakt med supporten fick han nytt elektronikkort till laddstationen. Detta hade varit ett känt problem enligt svar han fått. Signalen i slingan var problem.
 
emilny84 skrev:
Har exakt samma problem, ägnat snart en arbetsvecka åt olika åtgärder. Har försökt koppla på alla dom 200m kabel som följde med men aldrig fått det att funka. Sporadiskt har det fungerat med upp till 150m kabel. Alla skarvar är lödda men det gör ingen skillnad.

Haft många olika teorier om varför den inte klarar av att följa kabeln hem, bla ett elstängsel som bonden till granne satte upp. Flyttade slingan 2m längre bort från elstängslet och då gick maskinen bra efter slingan...ett tag. Igårkväll ballade
den ur igen. Det som händer är att den kör utanför slingan vid vänstersväng och sedan följer slingan på utsidan ca 50cm utanför. Till slut kör den antingen för långt ut å stannar med meddelande "utanför arbetsområde" eller så krockar den med något/kör fast.

Kollar man givarstatus så visas kryss både 40cm innanför och utanför slingan. dvs den vet inte alls vart den är. Är extremt nära ett nervöst sammanbrott och ett rejält släggslag tvärs över maskinen kommer definitivt inträffa inom kort om jag inte hittar nån lösning på detta.

Rent generellt en extremt dålig produkt både hårdvaru och mjukvarumässigt, men jag har fan inte degen att köpa en husqvarna för 25k. Jag har en WG792E.
Har du uppdaterat/uppgraderat till den senaste versionen? V0.92 tror jag senaste heter! Införskaffade en Wg790E inför denna säsong, har liknande problem iaf att den plötslig stannar under klippning och att den inte laddar när den åker tillbaka till dockstation, för vissa verkar det som att det funkar efter uppdatering men inte för mig! Tänk,nu på att du har 3års garanti innan du använder slägga, men förstår dig en hel jävla vecka minst har man lagt efter olika tips men den vill inte fungera iaf som den borde
 
Installerade 0.92 på min 792E igår kväll utan problem. I samma veva började jag plocka isär laddstationen för att uppgradera till den nya enheten jag fått från HP Schou - blev dock inte klar. Så nu står den isärplockad och roboten vilar.

Hoppas det ordnar sig med problemen efter detta. Annars kanske det blir en avslutning som när T1000 "dödar" T800 i T2: ett järnspett rakt igenom tills den röda lampan sakta slocknar :D

Närå, mitt dåliga tålamod har faktiskt förbättrats under dessa två månader med diverse strul. Inget ont utan att det har nåt gott med sig (y)
 
  • Gilla
henced
  • Laddar…
eran skrev:
En granne som köpt en WG792E(?) (iaf det chassit) hade massor med problem initialt att klipparen inte kom tillbaka till laddstationen, stannat med tomt batteri och missade svängar osv. Efter kontakt med supporten fick han nytt elektronikkort till laddstationen. Detta hade varit ett känt problem enligt svar han fått. Signalen i slingan var problem.
jag har länge misstänkt att problemet ligger i laddaren ,skall kontakta supporten om problem kvarstår
 
Finns det någon bra sammanfattning på vad som skiljer alla modeller åt, mer än slutsiffra och wifi?
 
Sammanfattning har jag inte, men det är ju små skillnader mellan modellerna och de beskrivs ju på Worx hemsida.
 
davidgp skrev:
Finns det någon bra sammanfattning på vad som skiljer alla modeller åt, mer än slutsiffra och wifi?
Jag köpte ju wg796e (wifi) efter att jag läst följande beskrivning på hemsidan:

" Sköt om din gräsmatta på tåget, jobbet och till och med på semestern! "

Men saken är den att jag aldrig kan koppla upp mig mot klipparen om man inte befinner sig på samma wifi-nät.

Frågan är om beskrivningen är fel och att det endast ska fungera om man är inom samma wifi? För jag som sagt ej komma åt den på någon annan plats.

Någon annan som fått detta att fungera?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.