LtdRichard skrev:
Kan man verkligen med gott samvete rekomendera någon att köpa en Landroid i dagens läge?
det tycker jag man kan det verkar komma förbättringar framöver
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Elkludde skrev:
det tycker jag man kan det verkar komma förbättringar framöver
Håller med förgående talar, min blev dessutom bättre när jag snyggade till kablarna bakom laddstationen och drog strömkabeln på säkert avstånd från tråden som var överskottet.( Överskottet har jag drag i en slinga bakom laddstationen.)Efter att jag hade gjort det har den rullat på. En av förbättringarna jag har märkt är att den ibland viker av ca 135-140 grader istället för 90 grader när den gått emot ett hinder. En stor fördel under studsmattan eller under gungställningen... ;-)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Max R70 skrev:
En Gardena R50 så bör du bli nöjd!
Dock ska man vara medveten om att en R50 i princip behöver gå dygnet runt för att klara av att hålla en 500m2 stor gräsmatta på en jämn nivå. Och det är en omöjlighet i kombination med barn eller djur.

Men det är en diskussion som hör hemma i en annan tråd ;)
 
Får jag min Worx att bara gå som den är tillsagd, med andra ord att den inte stänger av sig av sig självt, så kommer jag va supernöjd!

Strömkabeln från laddstationen till eluttaget, den får inte vara ihoprullad? eller hur va det?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
Predrag Kumanov skrev:
Får jag min Worx att bara gå som den är tillsagd, med andra ord att den inte stänger av sig av sig självt, så kommer jag va supernöjd!

Strömkabeln från laddstationen till eluttaget, den får inte vara ihoprullad? eller hur va det?
Jo den får vara ihoprullad MEN på avstånd från laddstationen. Kolla även så att kablarna till slingan inte korsar varandra eller att du har mycket kabel bakom laddstationen.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Okej, då skulle jag som elektronik/elinstallatör påstå att min installation är PERFEKT ;).

Min sladd från laddstationen är ihopsnurrad precis innan den är satt i eluttaget, men det är 10meter bort från själva robotladdstationen.

Slingan är perfekt, inte 1cm över. Går kabeln av får jag klippa/skarva till en ny..
 
  • Gilla
HasseTeknik och 2 till
  • Laddar…
Det låter som att man ska behålla den gamla mjukvaran på sin gamla maskin, eller är det hårdvaran i årets modeller som är känsligare?
Jag körde hela förra sommaren med ett ormbo av 3-4 meter slinga liggandes alldeles bakom laddstationen, samt på ett ställe i trädgården har jag runt 5 meter slinga över och den har jag bara "kastat ut" i ytterligare ett ormbo som ligger alldeles utanför gräsmattan och slingan utan att vara fastmärlad. Funkar perfekt :-D

Synd på det fina rykte Worx byggt upp med fjolårens maskiner, det verkar ha fått sig en rejäl törn med allt strul som varit i år.
 
PatriQ skrev:
Sökte uppdatering för min 796E
Får en popup som säger att den är Up to date.

Förut har det stått något om att serienummer inte fanns.

Kan det vara så att de skickar uppdatering via Wifi till den?

Går det att kalibrera gyro i 796 också?
Min är lite vänstarvriden
Hej! Titta några sidor bakåt så har jag skrivit utförligt hur du går till Vega 😀
 
Hej,
Köpte min WG791E igår på blomsterlandet för 6300:- väldigt prisvärt.

Tips för dom som inte köpt ännu - Blomsterlandet tar 6995 för sin maskin men är man medlem i villaägarna så får man 10% på allting så blev bara 6300:- för maskinen. Den står nu på laddning och skall bli spännande och se hur den funkar
 
Redigerat:
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Hejsan alla där ute.
Jag har en 794e. När jag ska skicka hem den till laddningsstationen går den mot kabeln och där efter snurrar den ett och ett halvt varv sen ger den sig ut på gräset igen. Det hände nu för någon vecka sen och pågått sen dess? Påverkar fiber genom gräsmattan klipparen eller vad tror ni det kan vara?
 
peternicklas
Deas_82 skrev:
Hejsan alla där ute.
Jag har en 794e. När jag ska skicka hem den till laddningsstationen går den mot kabeln och där efter snurrar den ett och ett halvt varv sen ger den sig ut på gräset igen. Det hände nu för någon vecka sen och pågått sen dess? Påverkar fiber genom gräsmattan klipparen eller vad tror ni det kan vara?
Kolla dina sensorer, finns i tråden hur man gör. Annars ring till supporten, verkar som 1 sensor inte mår bra.
 
Så du menar att nergrävd fiberkabel rätt över gräsmattan inte påverkar klipparen?
 
peternicklas
Deas_82 skrev:
Så du menar att nergrävd fiberkabel rätt över gräsmattan inte påverkar klipparen?
I fibern gå ett ljus, ingen ström. OM de har lagt en markering ovanför och den är jordad så kanske men inte troligt.
Jag har fiber nedgrävd på en sträcka av 20 m. där klipparen går, inga problem.
 
MichaelD skrev:
Hej,
Köpte min WG791E igår på blomsterlandet för 6300:- väldigt prisvärt.

Tips för dom som inte köpt ännu - Blomsterlandet tar 6995 för sin maskin men är man medlem i villaägarna så får man 10% på allting så blev bara 6300:- för maskinen. Den står nu på laddning och skall bli spännande och se hur den funkar
Du måste mena 790E, den avsedd för 800m2?
 
Ja dom har även lagt en grön söklina under fibern. Får väl försöka hitta hur man kollar upp sensorerna då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.