peternicklas
Donleo skrev:
Så ser det ut på min också, har testat och tanka ner vid 2 olika tillfälle men ingen förändring fortfarande gamal versionen kvar. Har följt installations guiden slavisk trots det funkar det inte orkar inte längre lägga nån energi på det. Ska höra vad återförsäljaren säger...
Prova med ett annat USB minne.
 
peternicklas skrev:
Prova med ett annat USB minne.
Ska göra så fort jag orkar titta på den för just nu vill jag hålla mig borta från den, har kontaktat återförsäljaren som i sin tur gav min telnr till nån typ av support som inte har öppet på helgerna, gör ett nytt försök med USB funkar inte det då testar jag support på måndag
 
peternicklas
Predrag Kumanov skrev:
Peternicklas är någon typ av support mot worx-räkning?
Nej, helt ideelt arbete. Har lyckats att få kontakt med utvecklings och marknadschefen.
Försöker hjälpa de som har problem, det är supporten som sköter det.
De har telefonnummer, 0451-381987, tror dock att de får en jobbig måndag:(
 
  • Gilla
Donleo och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
Donleo skrev:
Ska göra så fort jag orkar titta på den för just nu vill jag hålla mig borta från den, har kontaktat återförsäljaren som i sin tur gav min telnr till nån typ av support som inte har öppet på helgerna, gör ett nytt försök med USB funkar inte det då testar jag support på måndag
Ja prova att ringa till supporten på måndag, de är mycket kunniga och trevliga.
 
De som jag tycker är tråkigt med supporten, det är att de ALLTID antar att du är helt efterbliven. Och det tycker jag att man skall passa sig för att göra som en "support"
 
Donleo skrev:
Så ser det ut på min också, har testat och tanka ner vid 2 olika tillfälle men ingen förändring fortfarande gamal versionen kvar. Har följt installations guiden slavisk trots det funkar det inte orkar inte längre lägga nån energi på det. Ska höra vad återförsäljaren säger...
Fick du med denna filen,tror att jag missade något sparandet på usb,men nu funkar det ,den lämnar iaf laddaren o går ut o klipper,får se om det håller i sig på måndag man får hålla ganska länge på onoff så den hinner överföra filen

DB 275_ GRAF.PNG
 
Provade med Fat32 först. Fungerade inte. Formaterade sen i Fat. Ut och testade igen. Fick hålla ner on/off knappen ett tag, men då jäklar fungerade det. :)
Nu kl. 14 startade den som jag ställt in den.
Vet inte om spelar någon roll, men har inte mer timmar i manuellt schema än det är på det automatiska.
Men nu får det vara så, för nu fungerar den som jag vill i alla fall.
Gäller WG791E 2015
 
Redigerat:
Sökte uppdatering för min 796E
Får en popup som säger att den är Up to date.

Förut har det stått något om att serienummer inte fanns.

Kan det vara så att de skickar uppdatering via Wifi till den?

Går det att kalibrera gyro i 796 också?
Min är lite vänstarvriden
 
Predrag Kumanov skrev:
Frågan är vad man skall gå på för robot(om man inte får ordning på worx´en inom kort..

Har ni några förslag på andra robotar som är bra/relativt buggfria? Har som sagt bara 500m2.
Och nej, kommer inte klippa gräset för hand mer än nödvändigt då det finns 1000 andra saker att göra varje dag ;).
En Gardena R50 så bör du bli nöjd!
 
  • Gilla
Predrag Kumanov
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Fick du med denna filen,tror att jag missade något sparandet på usb,men nu funkar det ,den lämnar iaf laddaren o går ut o klipper,får se om det håller i sig på måndag man får hålla ganska länge på onoff så den hinner överföra filen

[bild]
Har laddat ner det som gick från worx hemsida, på 2 st olika USB minne men roboten läser inte av, den tankar inte ner något, nu får jag köra som det är, ut o kolla till den när den lägger av och starta om, sen får vi se om supporten har bättre tips på måndag
 
Jag formaterade till fat32 på ett minne som är 5-6 år gammalt och flyttade över filen, efter att jag packat upp den. Fick hålla in on-knappen på klipparen ca 5 sek för att det skulle fungera. (Första gången gick det dock inte.)
 
Kan man verkligen med gott samvete rekomendera någon att köpa en Landroid i dagens läge?
 
Vad som är märkligt är att när jag slutade pilla på olika inställningar hela tiden, bara tryckte igång den på morgonen när den var avstängd har problemet blivit bättre. Hela helgen och nästan alla dagarna förra veckan var den påslagen på morgonen. Får väl prova att uppdatera ändå.
 
Danlars skrev:
Jag formaterade till fat32 på ett minne som är 5-6 år gammalt och flyttade över filen, efter att jag packat upp den. Fick hålla in on-knappen på klipparen ca 5 sek för att det skulle fungera. (Första gången gick det dock inte.)
man måste hålla inne on knappen tills den antingen tar den nya v eller ignorerar ock den gamla kommer upp igen
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.