Lutar lite åt det hållet just nu men ska man behöva gräva upp den kabeln och packa ner allt i lådan, uppskattar dom det med skiten använd material?�� vad rekommenderar du isf?
 
buregatan skrev:
Lämna tillbaka maskinen och köp någon annat märke! Det är inte kul att köpa något som inte fungerar!!
Lutar lite åt det hållet just nu men ska man behöva gräva upp den kabeln och packa ner allt i lådan, uppskattar dom det med skiten använd material?�� vad rekommenderar du isf?
 
Nyfiken-41 skrev:
Frank har slutat att vänstra. Lade under vänster hjul till 1,5 och nollade i meny 2. Nu önskar jag bara man kunde justera känsligheten på regnsensorn.
Menar du att du lade under (höjde upp) vänster hjul med 1,5 cm ?
Efter min 072 mjukvara så går min också riktigt mycket åt vänster, det problemet hade jag inte innan heller med v 050.
 
Donleo skrev:
Lutar lite åt det hållet just nu men ska man behöva gräva upp den kabeln och packa ner allt i lådan, uppskattar dom det med skiten använd material?�� vad rekommenderar du isf?
Jag har läst att andra har fått lämna tillbaka utan att gräva upp tråden, du får väl kontakta den som du köpte maskinen av.

Jag vet inte vad man ska köpa, men köper man en ny maskin och så mycket krånglar, så är det inte mycket att ha!! Släpper man ut en ny maskin och inte har bättre koll på vad som fungerar och inte fungerar, så bör man inte få ut dom på marknaden.
 
buregatan skrev:
Jag har läst att andra har fått lämna tillbaka utan att gräva upp tråden, du får väl kontakta den som du köpte maskinen av.

Jag vet inte vad man ska köpa, men köper man en ny maskin och så mycket krånglar, så är det inte mycket att ha!! Släpper man ut en ny maskin och inte har bättre koll på vad som fungerar och inte fungerar, så bör man inte få ut dom på marknaden.
Håller med dig, ska kontakta återförsäljaren först
 
Tjenna! Läst det mesta i denna tråd, då jag är en av alla Worx 2.0 användare som inte får den att funka smärtfritt.

Laddade ner 0.92 till min W790E(Snålvarianten, men vet inte varför man skulle vilja ha mer till 500m2??) och installera det igår, satte den på auto 600m2 och 50% extra klippning på det + så skulle han få testa gå ut idag lördag kl 08.00.

Men inte fan var han vaken idag när jag vakna... Har fått en riktig trött robot :(.

Han är precis som mig, står chefen nära, då jobbar jag ;)

Blir nog att kontakta gekås angående återköp nu :(
 
buregatan skrev:
Menar du att du lade under (höjde upp) vänster hjul med 1,5 cm ?
Efter min 072 mjukvara så går min också riktigt mycket åt vänster, det problemet hade jag inte innan heller med v 050.
Det är lutningssensorn som visar 1,5. Jag lade under en skiva ca 8 mm. Tänk på att lägga skivan under både fram och bakhjul. Se även till att framhjulet är riktat åt det håll som när maskinen kör framåt.
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Donleo skrev:
Hej!

Köpt en Landroid den lilla modellen som klarar upp till 800 m, nu till mina problem.
Den ger sig inte ut trots programmering om att börja klippa kl 10 (exempel)
Går in i meny för att ställa in auto då går det inte att välja 800m endast Upp till 600m (kvadratmeter).
När man starta efter den är fulladdat för klippning går den ut utan problem MEN går ca 30-40min sen dör den bara så får man starta om den, trodde först det var batteri som la av men efter omstart visar den inga tecken på låg batteri, och den borde väl "känna" efter själv om batteri börjar bli låg och isf återvända till laddning, vilket den inte gör.
När jag sen tvingar hem den till laddning borde den då inte ge sig efter den är fulladdat?
Känns som man köpt nån måndags exemplar.
Grymt besviken
Har du uppgraderat till den nya SW som kom igår?
 
Frågan är vad man skall gå på för robot(om man inte får ordning på worx´en inom kort..

Har ni några förslag på andra robotar som är bra/relativt buggfria? Har som sagt bara 500m2.
Och nej, kommer inte klippa gräset för hand mer än nödvändigt då det finns 1000 andra saker att göra varje dag ;).
 
Hej! Nollade min gyro på plant underlag, lyfte sen vänster bakhjul så det stod 1,2 nollade i det läget, nu går klipparen spikrakt.
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Nyfiken-41 skrev:
Det är lutningssensorn som visar 1,5. Jag lade under en skiva ca 8 mm. Tänk på att lägga skivan under både fram och bakhjul. Se även till att framhjulet är riktat åt det håll som när maskinen kör framåt.
Hur exakt går man tillväga för att kalibrera den? Kan du förklara stepp-by-stepp vore jag tacksam?
Tänker på i vilket skede du gör det? Vilka meny-tryck gör man för att få fram / godkänna osv?
 
nissenhj skrev:
Har du uppgraderat till den nya SW som kom igår?
, visste inte att det kommit en uppgradering, men om vi leker med tanken att den inte skulle fungera iaf, (trot uppdatering) kan jag fortfarande lämna tillbaka den? Var hittar jag den uppgradering?
 
peternicklas
Predrag Kumanov skrev:
Tjenna! Läst det mesta i denna tråd, då jag är en av alla Worx 2.0 användare som inte får den att funka smärtfritt.

Laddade ner 0.92 till min W790E(Snålvarianten, men vet inte varför man skulle vilja ha mer till 500m2??) och installera det igår, satte den på auto 600m2 och 50% extra klippning på det + så skulle han få testa gå ut idag lördag kl 08.00.

Men inte fan var han vaken idag när jag vakna... Har fått en riktig trött robot :(.

Han är precis som mig, står chefen nära, då jobbar jag ;)

Blir nog att kontakta gekås angående återköp nu :(
Lördag och söndag är arbetsfri dag för Landroid. Enligt ditt schema ska den arbeta må-ons samt fredag.
Har den inte stängt av sig så väntar den bara på schema.
 
peternicklas
Donleo skrev:
, visste inte att det kommit en uppgradering, men om vi leker med tanken att den inte skulle fungera iaf, (trot uppdatering) kan jag fortfarande lämna tillbaka den? Var hittar jag den uppgradering?
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update
 
Ok! Här kommer en utförlig beskrivning hur man nollställer gyron. Ställ klipparen på ett plant underlag. Det kommer att stå i displayen att den är utanför sitt arbetsområde om den är utanför, själv lyfte jag in min på hallgolvet som är garanterat plant. Tryck in siffra 2 då kommer en bild på klipparen med lite siffror runt om, för att nolla håll in siffra 5 tills det står noll på båda sidorna på bilden i displayen. När det är gjort lyft klipparen i vänster bakhjul om problemet var att den drog sig åt det hållet, eller höger om problemet var att den drog sig till höger. Lyft upp bakhjulet på den sida det gäller till det står 1,2 i samma ögonblick håll in 5 :an. Nu har du ställt om gyron. Det ska stå 1.2 på ena sidan när ni ställt klipparen plant. Om det är för lite, gör om och höj lite till, till 1.4 eller vad som behövs.
Lycka till!
 
Redigerat:
  • Gilla
Jockejo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.