peternicklas
Maver1ck skrev:
Såg något inlägg om att lägga ut en extraslinga om man har problem för att en granne har en robot. Skulle vilja vet hur den lösningen fungerar.

Undrar också om någon har koll på om worx kommer med en lösning för störning.

Grannen har en Hq 220
Har du en Landroid 2.0 tillsammans med din grannes HQ?
http://www.byggahus.se/forum/robotg...obotmodeller-stor-varandra-5.html#post1750855
 
Redigerat:
peternicklas
Maver1ck skrev:
Har Coop börjat sälja den igen? Någon som vet om den finns på Ullared, fanns förut.
Jag kunde inte se någon när vi var där den 4/6 men de har ändrat så mycket så vi kan ha missat den.
 
Tackar för tipsen. 2:an är det man trycker på för att få upp "info displayen". Bifogar en bild på den. T gissar jag är batteritemperatur.

ImageUploadedByByggahus.se1370775058.948732.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas
solvalla skrev:
Tackar för tipsen. 2:an är det man trycker på för att få upp "info displayen". Bifogar en bild på den. T gissar jag är batteritemperatur.

[bild]
Men vad är Z för något. Verkar vara ett mått eller avstånd. Kan det vara så att den ska stanna 122,6 mm. innan slingan???
 
När min står på laddaren och inte ska ut direkt (läs på helgen) så går laddningsprocenten ner. Har stått både på 85% och 70% efter att den kommit upp till 100%. Gör era så med?
 
min gör så i a f.
 
Min med, har också undrat över detta.
Klockan borde ju inte dra nån ström alls knappt.
Kunde köpa att det går ner till typ 95%, men inte 70-80%.
 
Riggen skrev:
När min står på laddaren och inte ska ut direkt (läs på helgen) så går laddningsprocenten ner. Har stått både på 85% och 70% efter att den kommit upp till 100%. Gör era så med?
Det fungerar samma på alla Landroider, laddindikatorn speglar spänningen i batteriet och spannet 0-100% motsvarar läget från urladdat batteri till toppspänningen då laddaren slår av. När den väl slagit av normaliseras spänningen på ungefär 50% vilket innebär att när batteriet är fulladdat men i viloläge ligger indikatorn på 45-50% för LD ver 1.0 som har nominell spänning 24 V. För LD 2.0 kanske den siffran är högre då nominell spänning är 28 V enligt uppgift. Vet inte varför man gjort så men det är ju ett sätt att ändå kunna utläsa hur mycket av laddningscykeln som återstår eftersom den slår av på 100%.
 
Redigerat:
matspeter skrev:
Jag har idag kört ut 2 kubik matjord för att plana ut en slänt som hade för brant lutning. Landroiden ville inte ta sig upp,utan stannade halvvägs för att backa ner igen. Stod i duschen efter många skottkärror samt krattande.
Tittar ut, och vad får jag se. Jag har visst glömt stänga av den schemalagda klipptiden.
Nu kan man åtminstone tydligt se att Landroiden tagit sig upp för slänten. Dock med väldigt mycke lera i däcksmönstret.
Den lille gynnaren fick lydigt följa med husse o tvätta tassarna.
Får väl kratta i ordning imorron när ytan är lite torrare[bild][bild]
Hur har det gått med din slänt? Klipper den bra där nu? Min slänt är nog både större och brantare så jag har lite att bita i för att få till det...
 
Har parkerat Landroiden i garaget under tiden gräsfröerna gror. Om jag släpper ut den nu, så river den bara upp matjorden.
Jag provkörde innan jag sådde gräset, och då gick den fint upp för backen. Se även en annan slänt jag har i post 216.
Läser nu i väderprognosen att vi ska få 45mm regn torsdag-söndag. Dags att gödsla det nysådda gräset.
 
Redigerat:
Är det normalt att den tappar tid och datum när man stänger av den?
 
Siles skrev:
Är det normalt att den tappar tid och datum när man stänger av den?
Nej det är nog inte normalt, min från förra året gör i alla fall inte det.
 
MBygga skrev:
Nej det är nog inte normalt, min från förra året gör i alla fall inte det.
Suck, självklart att det ska hända mig. :-S
 
Börjar bli less på min LD nu. Varje dag så fastnar den på olika ställen. Den står mot något och har spår i gräset efter att den slirat, krocksensorn fungerar ibland dåligt eller något. Vid 3 tillfällen har den kört över laddstationen och står liksom snett över den. Skall man ringa och felanmäla den igen eller är det fler som har detta problem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.