Kalasclas skrev:
Går det att bygga ett litet hus/carport till Worxen? eller plattan måste stå helt öppet?
Det går utmärkt, LD behöver bara komma in från ett håll längs begränsningslinan. Det förebygger ju också att den "rammar" laddstationen oavsiktligt under klippning vilket händer vissa ibland. Finns en del exempel på den gamla Worx tråden vet jag.
 
  • Gilla
Kalasclas
  • Laddar…
Perfekt! Tack för snabbt och bra svar!
 
MBygga skrev:
Då tror jag du har något fel på krocksensorn, därmed trycker den sig mot kragen till den anser att den inte kan rulla och sätter den felkoden. Normalt skall den ju backa ut och vrida sig även om den krockar offset som på bilden. Ring Hasse på supporten t.0451-381987 och rådgör är mitt tips.
Det är samma felmeddelande som jag får varje gång min stannar.
 
slaskankan skrev:
Det är samma felmeddelande som jag får varje gång min stannar.
ImageUploadedByByggahus.se1371196787.625666.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så hittade jag min nyss, med samma felmeddelande.
 
slaskankan skrev:
[bild]

Så hittade jag min nyss, med samma felmeddelande.
Verkar vara ett vanligt problem, har fått samma ett antal ggr.
Blir nog till att ringa supporten och höra vad de har att säga om det.
 
slaskankan skrev:
[bild]

Så hittade jag min nyss, med samma felmeddelande.
Yes, min stannar på samma sätt och samma felmeddelande, mot ett träd eller en sten eller en studsmatteben med helt slätt mark, långt ifrån slingan.
 
Har hittat min så några ggr med..... :-/
 
Om ni som fått detta problem simulerar en sådan sned krock, vad händer då? Går den rätt mot och försöker trycka sig vidare tills den ger upp och skriver felmeddelandet så är ju krocksensorn för okänslig mot dessa sneda krockar.
En annan fråga är också om det händer under klippning när den håller högre hastighet eller under letandet av begränsningstråden då den går betydligt långsammare och därmed kanske inte krocksensorn reagerar för en sådan sned krock.
 
MBygga skrev:
Om ni som fått detta problem simulerar en sådan sned krock, vad händer då? Går den rätt mot och försöker trycka sig vidare tills den ger upp och skriver felmeddelandet så är ju krocksensorn för okänslig mot dessa sneda krockar.
En annan fråga är också om det händer under klippning när den håller högre hastighet eller under letandet av begränsningstråden då den går betydligt långsammare och därmed kanske inte krocksensorn reagerar för en sådan sned krock.
Jag tippar på att det händer när den letar tråd. min, dom ggr som jag hittat den har haft låg batt nivå...
 
Allt för att slippa extra klippjobb. :p
 
  • uploadfromtaptalk1371228721256.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Siles skrev:
Jag tippar på att det händer när den letar tråd. min, dom ggr som jag hittat den har haft låg batt nivå...
För mig har den inte haft låg batterinivå. Min gissning för mitt fall är att pallkragen har flyttat lite på sig och det samtidigt varit halt i gräset.
 
Jag har upplevt samma sak som många av er andra rapporterar, dvs. att den ofta blir stående mot fasta hinder utan någon uppenbar orsak. I vissa fall klarar den av att köra mot hindren och fortsätta i annan riktning utan problem och andra gånger verkar den inte klara av det. Har inte lyckats förstå varför än så länge. Jag tror mig ha fått olika meddelanden vid olika tillfällen, men oftast är det "Hjulmotor blockerad". Ibland verkar den dessutom ha stängt av sig, så att jag är tvungen att starta den igen (och ange pin-kod) och sedan trycka på Start för att få den att börja klippa igen. När detta händer brukar jag dock aldrig behöva flytta på den eller göra något annat, det räcker med att starta den igen så kör den igång som om ingenting hade hänt.

Min plan nu är att börja föra anteckningar över alla stopp som inträffar, och dessutom ta kort på hur den är placerad vid respektive tillfälle, för att på det sättet eventuellt kunna hitta något mönster i beteendet. Jag återkommer med mer resultat längre fram.
 
Min har alltid batteri och fastnar under klippning. Detta händer varje dag för min del på olika hinder.
 
Hyzer: om klipparen står still tillräckligt länge med något felmeddelande så stänger den av sig och man måste tryckain PIN koden igen, det är normalt.
Däremot är det inte normalt beteende som er klippare visar utan jag tycker ni skall ringa supporten och fråga om det finns något känt problem med krocksensorn ger detta problem. Min LD (L) från förra året har aldrig haft något liknande problem och det borde in M versioonen ha heller.
 
Nu har den slagit av sitt första klippblad. Helt mitt fel eftersom jag vid ett ställe hade sten som den stötte emot som det verkar 99% av gånger och 1% körde upp på. Hittade den avslagna halvan av bladet där i alla fall och stenen är omhändertagen.

Min fundering nu är att jag bytte det trasiga bladet och vände de två övriga. Nu efter så läste jag i manualen att det var viktigt att byta alla tre bladen samtidigt. Men jag har bara kört den i två veckor så det känns lite onödigt. Och jag kan inte höra något ljud från någon eventuell obalans heller. Kommer det att ställa till med problem länger fram om jag inte byter de två som är hela också?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.