1 734 125 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Det går utmärkt, LD behöver bara komma in från ett håll längs begränsningslinan. Det förebygger ju också att den "rammar" laddstationen oavsiktligt under klippning vilket händer vissa ibland. Finns en del exempel på den gamla Worx tråden vet jag.Kalasclas skrev:
Det är samma felmeddelande som jag får varje gång min stannar.MBygga skrev:
Om ni som fått detta problem simulerar en sådan sned krock, vad händer då? Går den rätt mot och försöker trycka sig vidare tills den ger upp och skriver felmeddelandet så är ju krocksensorn för okänslig mot dessa sneda krockar.
En annan fråga är också om det händer under klippning när den håller högre hastighet eller under letandet av begränsningstråden då den går betydligt långsammare och därmed kanske inte krocksensorn reagerar för en sådan sned krock.
En annan fråga är också om det händer under klippning när den håller högre hastighet eller under letandet av begränsningstråden då den går betydligt långsammare och därmed kanske inte krocksensorn reagerar för en sådan sned krock.
Jag tippar på att det händer när den letar tråd. min, dom ggr som jag hittat den har haft låg batt nivå...MBygga skrev:Om ni som fått detta problem simulerar en sådan sned krock, vad händer då? Går den rätt mot och försöker trycka sig vidare tills den ger upp och skriver felmeddelandet så är ju krocksensorn för okänslig mot dessa sneda krockar.
En annan fråga är också om det händer under klippning när den håller högre hastighet eller under letandet av begränsningstråden då den går betydligt långsammare och därmed kanske inte krocksensorn reagerar för en sådan sned krock.
Jag har upplevt samma sak som många av er andra rapporterar, dvs. att den ofta blir stående mot fasta hinder utan någon uppenbar orsak. I vissa fall klarar den av att köra mot hindren och fortsätta i annan riktning utan problem och andra gånger verkar den inte klara av det. Har inte lyckats förstå varför än så länge. Jag tror mig ha fått olika meddelanden vid olika tillfällen, men oftast är det "Hjulmotor blockerad". Ibland verkar den dessutom ha stängt av sig, så att jag är tvungen att starta den igen (och ange pin-kod) och sedan trycka på Start för att få den att börja klippa igen. När detta händer brukar jag dock aldrig behöva flytta på den eller göra något annat, det räcker med att starta den igen så kör den igång som om ingenting hade hänt.
Min plan nu är att börja föra anteckningar över alla stopp som inträffar, och dessutom ta kort på hur den är placerad vid respektive tillfälle, för att på det sättet eventuellt kunna hitta något mönster i beteendet. Jag återkommer med mer resultat längre fram.
Min plan nu är att börja föra anteckningar över alla stopp som inträffar, och dessutom ta kort på hur den är placerad vid respektive tillfälle, för att på det sättet eventuellt kunna hitta något mönster i beteendet. Jag återkommer med mer resultat längre fram.
Min har alltid batteri och fastnar under klippning. Detta händer varje dag för min del på olika hinder.
Hyzer: om klipparen står still tillräckligt länge med något felmeddelande så stänger den av sig och man måste tryckain PIN koden igen, det är normalt.
Däremot är det inte normalt beteende som er klippare visar utan jag tycker ni skall ringa supporten och fråga om det finns något känt problem med krocksensorn ger detta problem. Min LD (L) från förra året har aldrig haft något liknande problem och det borde in M versioonen ha heller.
Däremot är det inte normalt beteende som er klippare visar utan jag tycker ni skall ringa supporten och fråga om det finns något känt problem med krocksensorn ger detta problem. Min LD (L) från förra året har aldrig haft något liknande problem och det borde in M versioonen ha heller.
Nu har den slagit av sitt första klippblad. Helt mitt fel eftersom jag vid ett ställe hade sten som den stötte emot som det verkar 99% av gånger och 1% körde upp på. Hittade den avslagna halvan av bladet där i alla fall och stenen är omhändertagen.
Min fundering nu är att jag bytte det trasiga bladet och vände de två övriga. Nu efter så läste jag i manualen att det var viktigt att byta alla tre bladen samtidigt. Men jag har bara kört den i två veckor så det känns lite onödigt. Och jag kan inte höra något ljud från någon eventuell obalans heller. Kommer det att ställa till med problem länger fram om jag inte byter de två som är hela också?
Min fundering nu är att jag bytte det trasiga bladet och vände de två övriga. Nu efter så läste jag i manualen att det var viktigt att byta alla tre bladen samtidigt. Men jag har bara kört den i två veckor så det känns lite onödigt. Och jag kan inte höra något ljud från någon eventuell obalans heller. Kommer det att ställa till med problem länger fram om jag inte byter de två som är hela också?