Hur länge brukar man få vänta på att få tillbaks klipparen då man lämnat in den på service?
 
Tog två och en halv vecka inklusive frakttid, när jag skickade in min för ca 2 månader sedan.
 
  • Gilla
Patrik Lundberg
  • Laddar…
Gick ju med Summerfunktionen på multimetern också och kabeln är hel ! Antar att laddstation är paj då gröna lampan lyser konstant trots att man kopplar ur slingan. Någon som har tips eller är det reklamera som gäller ?
 
Ska smacka på någon tyngd på maskinen, vilket är det smidigaste sättet?
 
Ganska tidigt i tråden (vill jag minnas) finns några exempel på några som har satt tyngder i den bakre delen. Tror till och med att det finns någon film på det.
 
Jag har efter tips från någon här, stoppat 25 och 15 grams balanseringsvikter för plåtfälg från biltema i hjulen. blir 435 gram per hjul.
Klipparen har gått ca 5 veckor med detta nu, och har inte stannat en enda gång av någon anledning alls, sedan dess.
Mycket nöjd med det resultatet. Helt osynlig modd som är lätt att återställa, dess utom.
Total kostnad för detta ca 115:-
 
Oj får man i så många vikter?
 
peternicklas
xayide skrev:
Är det någon som fått någon koll på hur det där med working areas fungerar?
Man ställer ju in meter samt en procentsats per styck. Detta verkar dock inte påverka klipparen på något vis för min del. Har en smal passage som begränsar hur ofta den klipper på ett område och tänkte väl att om jag kan ställa in att den klipper där mer så kan jag minska totaltiden. Jag har dock inte lyckats se något förändrat beteende trots att jag testat funktionen under 14 dagar.

Jag har alltså satt två working areas med 20% på första och 5m då jag antod att detta var avstånd från laddstationen. Sen satte jag area två till 80% och 10m.
Står i manualen hur detta ställs in. När sedan ska gå ut och klippa ska den följa slingan ut det antal m. som den aktuella zonen ligger vid. Ska begära ut mer info då ingen har fått detta att fungera.
 
Var till Biltema och köpte balanseringsvikter. Funkar klockrent. 435 g på varje sida..
 
rickjung skrev:
Gick ju med Summerfunktionen på multimetern också och kabeln är hel ! Antar att laddstation är paj då gröna lampan lyser konstant trots att man kopplar ur slingan. Någon som har tips eller är det reklamera som gäller ?
Så gör min laddstation med och det hände efter ett blixtnedslag som även drog med sig nätadaptern.
Ska byta kretskortet i laddstationen och se om det blir bättre.
Supporten föreslog det och jag får det troligen i morgon.
 
Belzhadar skrev:
Det är 12 st plastekrar som man kan hänga dem på, går i 12 st 25 grams och 9 st 15 grams vikter i varje bakhjul.
Se bild i inlägg nr 1554 av "_dalkarl_", tack till honom för detta.
[länk]

Jag använde dock inte 30 grams blyvikter som han gjorde, utan biltemas 25 grams zink vikter.
Satte in dessa idag. Jisses, första gången på över ett år (sedan inköp) som klipparen går två hela laddningar utan avbrott av att den åkt ut i häcken eller fastnat nånstans. Går som aldrig förr!
 
Inget nytt om uppdatering?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.