Martin Krafft skrev:
Mitt problem är att i min slänt har klipparen inga problem att klippa uppför men när den kommer nedför slänten tvärnitar den, glider ett par dm och säger "upside down". Där stannar den till man startar om den.
Han kunde ju stoppat kniven, försökt köra sig loss och startat kniven igen när han träffar slingan igen, annars avbryta helt
 
peternicklas skrev:
Alarm, förslagen framförda och de ska ha en diskussion internt. Henke2s förslag är framfört för då det bara är ett fåtal siffror i koden så kan det gå genom att prova sig fram. Det blir mycket frågor och svar kring dessa frågor. En ny undertråd bara för denna typ av frågor?
Det skulle väl vara bra med en egen tråd för förbättringar. Skulle du kunna ställa frågan hur zonerna är tänkta att fungera som finns i ver 0.61. Jag har inte fått det att fungera enligt instruktionerna alls, det har nog ingen här inne heller som har den versionen.Skulle vara bra med både en förklaring och att de ser till att det fungerar enligt instruktionen. Jag har provat ett antal gånger utan att lyckas.
 
Angående registrering, dels för garantin, men även för kommande uppdateringar.
Jag reggade mig inom 30 dagar, med pinkod osv, men jag kan inte hitta något bekräftelsemail ang detta.
Skulle man ha fått det?
Har letat runt lite här men kan inte hitta infon.
 
  • Gilla
magnus_vtr
  • Laddar…
eran skrev:
Angående registrering, dels för garantin, men även för kommande uppdateringar.
Jag reggade mig inom 30 dagar, med pinkod osv, men jag kan inte hitta något bekräftelsemail ang detta.
Skulle man ha fått det?
Har letat runt lite här men kan inte hitta infon.
Jag har inte heller fått någon bekräftelse ;(
 
Jag fick i alla fall ett bekräftelsemail på registreringen. Har du kollat i skräpposten så det inte hamnat där?

Det står "registrations" som avsändare.
 
Redigerat:
A Haddock skrev:
Jag fick i alla fall ett bekräftelsemail på registreringen. Har du kollat i skräpposten så det inte hamnat där?
Jag har sökt i skräpposten
 
Vi håller på att bygga hus, och skall senare anlägga trädgård. Frugan visste precis vad jag ville ha och köpte en Landroid till mig i födelsedagspresent :D:wow:

Eftersom vi inte börjat på trädgården innu (vi skall rulla ut gräset), finns det några tips eller förberedelser vi kan göra som underlättar när det sen är dax att börja använda Landroiden?
 
peternicklas
Kingcool skrev:
Vi håller på att bygga hus, och skall senare anlägga trädgård. Frugan visste precis vad jag ville ha och köpte en Landroid till mig i födelsedagspresent :D:wow:

Eftersom vi inte börjat på trädgården innu (vi skall rulla ut gräset), finns det några tips eller förberedelser vi kan göra som underlättar när det sen är dax att börja använda Landroiden?
Lättast, eller kanske inte, men det finns 210 sidor med info.
Skummar du igenom de sista 100 så är du nog fullärd sedan.
Mycket beror på hur din tomt ser ut, öar , hinder, form ..
 
Är det någom liten lysdiod på transformatorn? Jag får inte fram någon ström efter en åskknall.
 
Ja transformatorn lyser rött och grönt precis som lampan på laddstationen.
 
peternicklas
Ja det sitter en lysdiod på laddaren.

Kan informera att det har gått sönder väldigt många laddare den gångna veckan. Rekommenderar att man har ett överspänningsskydd.
 
Tack för ett snabbt svar. Vet ni även var jag hittar en ny?
 
patrikke skrev:
Tack för ett snabbt svar. Vet ni även var jag hittar en ny?
Ring supporten. HP Verktyg.
 
Nu är jag inte alls vän med vår Landroid. Gissar och hoppas att det beror på mig och inte på roboten.

Jag hoppas att få lite hjälp här.

1. När den ska hem och ladda så går den ibland bananas och kör "jungfru, jungfru, jungfru skär, här e karusellen som ska gå till kvällen" runt någon av de öade buskarna. Den kör runt, runt tills det blir en krater med massa jord på gräsmattan. Har en radie på 25 cm på alla öarna. Läste här i tråden att det skulle räcka. Är det för litet ändå?

2. Den klipper bra men speciellt en hörna blir sällan klippt, där är det riktigt tovigt. Roboten svänger ganska kraftigt och jag upplever att den går i samma mönster hela tiden vilket gör att den vissa ytor inte alls blir klippta så ofta som andra.
Att roboten inte kör rakt utan hela tiden kör i bågar bryr jag mig inte så mycket om. Har även sett den köra en "S" båge en gång. Men om det påverkar huruvida min gräsmatta blir klippt på alla ytor eller ej så är det ju ett problem. Om det nu är det som är problemet. Varför blir inte hela min gräsmatta klippt?

Hur ser ming gräsmatta ut då? Den är rektangulär på ca 330 kvm. Mycket plan med en mycket svag lutning från ena långsidan till den andra. Sex öar för buskar varvid två är i kombination. Laddplattan är placerad lite speciellt men det funkar faktiskt bra. Mattan gränsar till plattor till viss del och där är begränsningstrådens avstånd till plattorn 5 cm. Bifogar en en enkel bild som visar hur det ser ut. Sträck i hörnet visar var den klipper dåligt. Blå sträck visar stråk som den ofta tar. Tunn linje är begränsningskabel.

Tack på förhand!

Min_klippyta.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.