Både stift och plattor är rena och fina. Det jag kan göra är förstås att rugga upp dem med stålull eller liknande, men det känns inte rätt.

Om det vore kontaktfel är det konstigt att det försvann direkt efter en omstart. Tror nog mer på mjukvaran, alltså att man litar mer på krocksensorn än på laddindikationen eller inte är snabb nog att upptäcka denna.
 
peternicklas
Den som ska hända är att när den går till laddstationen så ska det stå fångad i displayen. Den har en viss tid på sig att känna efter om den har kontakt med stiften. Har den inte det så går den ut igen. Men det kan även vara en bugg i mjukvaran då det hjälper med en omstart. Fick tipset från supporten men kan höra med Italien om de känner till detta.
 
Jag har sett min stå snett inne i hans hus och det står fångad. Vad tror ni?
 
peternicklas
Martin84 skrev:
Jag har sett min stå snett inne i hans hus och det står fångad. Vad tror ni?
Fångad är den när den påbörjar laddningen, helt korrekt alltså.
 
Nej men den står snett som om den har misslyckats att backa ut frpn garaget...dock har jag väldigt liten öppning, så det kan ju vara en andledning?
 
Nja det står ju bara "fångad" i några sekunder sen går displayen över till "laddar". Jag tror snarare att den gått in snett i laddaren och inte tagit sig ut.

Själv har jag hittat min stående helt på tvären i laddaren med nosen ut mot kanten en gång.
 
peternicklas skrev:
Den som ska hända är att när den går till laddstationen så ska det stå fångad i displayen. Den har en viss tid på sig att känna efter om den har kontakt med stiften. Har den inte det så går den ut igen. Men det kan även vara en bugg i mjukvaran då det hjälper med en omstart. Fick tipset från supporten men kan höra med Italien om de känner till detta.
Ja, det vore bra att kolla om de är detta på spåren.
 
Hm. Med klipparen avstängd i stationen satte jag på den igårkväll. Undrade imorse varför den intr var ute. Skiten står där i laddstationen, avstängd!
Jag vet att man inte kan köra hem den till basen för den då stänger av sig IBLAND. Men är det så att man verkligen måste trycka på start och låta den gå för att vara säker på att den inte dör till nästa körning?

Nu ska den väl följa schemat i alla fall?
Dvs fortstätta till schemat idag är slut?

Måste ha klippt till imorgon :)
Köra över midnatt verkar ju också opålitligt.
 
peternicklas
martin43: Har svårt att se ditt problem. Stod den avstängd innan du satte på den?
Jag kör min på automatiskt schema 700 kvm + 40%. Den arbetar då t.ex. inte helgen och lite mindre andra dagar. Den står alltid på i laddstationen och det är minst 2 gånger/vecka, då den står i laddstationen och väntar på schema, som jag trycker stop och sedan start. Låter den gå ut och starta med klippningen. Trycker stop igen, riktar den mot slingan och trycker start för att påbörja kantklippning. Den går varvet och ställer sig snällt och väntar på nästa arbetspass. Aldrig några problem med det.
 
Har nu haft min Worx 2.0 aktiv i 2,5vecka.
Klippning 6dagar á 5tim dag.

Än så länge har den inte strulat så att jag har måsta ingripa för att den skall fortsätta klippningen.
Det jag har haft som störde mig var att gyron var inte nollställd men efter att jag nollställde den så har det funkat bra.
Den har klättrat upp och fastnat 3ggr på gungställningen, men det är mitt eget fel, efter att ha höjt upp den 5cm så har den inte fastnat där.

Min laddstation är inte riktigt horizontalt men den har aldrig fastnat där eller missat laddningen.

Så fram till idag så är jag nöjd.
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
martin43 skrev:
Hm. Med klipparen avstängd i stationen satte jag på den igårkväll. Undrade imorse varför den intr var ute. Skiten står där i laddstationen, avstängd!
Om du har den avstängd i stationen måste du dra ut den, sätta på den och sen låta den köra in igen för att den ska aktivera schemat igen. Annars står den bara där och väntar och stänger av sig efter ett tag. Eller skicka ut den manuellt en gång, det ger ju samma resultat när den väl letar sig tillbaka hem för laddning.
Jag vet inte om det kanske kan gå att aktivera den utan att ta ut den ur laddaren (nån kombination av stopp, start och hem kanske?), men att bara sätta på den när den är avstängd funkar inte.
En väldigt puckad "feature" i mitt tycke men det är så den funkar.
 
peternicklas skrev:
. Låter den gå ut och starta med klippningen. Trycker stop igen, riktar den mot slingan och trycker start för att påbörja kantklippning. Den går varvet och ställer sig snällt och väntar på nästa arbetspass. Aldrig några problem med det.
Du menar att du trycker på hemknappen för kantklippningen?

Jag har hittat den avstängd när jag kört hem den med hemknappen ja.
 
A Haddock skrev:
Om du har den avstängd i stationen måste du dra ut den, sätta på den och sen låta den köra in igen för att den ska aktivera schemat igen. Annars står den bara där och väntar och stänger av sig efter ett tag. Eller skicka ut den manuellt en gång, det ger ju samma resultat när den väl letar sig tillbaka hem för laddning.
Hm, det har jag nog läst i tråden tidigare när jag tänker efter. Synd att det är så.

Är det bara att sätta på den medan den står i stationen som gör att den slår av? (samma som man sätter på den ute på gräsmattan utan att ge mer kommando).
Jag måste skriva upp exakt hur jag gjort men enligt er ska den alltså definivt inte stänga av sig om jag låter den köra hem med hemknappen.

Jag har nog flera gånger bara tryckt på hemknappen med klipparen redan i laddaren eftersom den då rycker till o börjar ladda. Samma sak tänkte jag men kanske inte.
 
martin43 skrev:
Jag måste skriva upp exakt hur jag gjort men enligt er ska den alltså definivt inte stänga av sig om jag låter den köra hem med hemknappen.
Min har iaf aldrig stängt av sig när jag skickar hem den på det viset.
Däremot stänger den av sig efter en kort stund om laddstationen blir strömlös (strömavbrott, dragit ur sladden etc), det kan inte vara det som hänt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.