Så här konstig ser min ut när jag startar den efter automatisk avstängning.. Nån som har varit med om samma sak?
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Riggen skrev:
Min har helt plötsligt börjat säga "Utom arbetsområde" fast den helt klart står inom. Gröna lampan lyser på laddstationen så slingan verkar vara ok. Den har också börjat vända lite som den vill mitt på gräsmattan när den väl går...

Vad tror ni? Glapp i nån skarv eller nåt allvarligare?
Det är just det problemet jag tidigare frågat på forat om någon känner igen, dvs. att den vänder lite hur som helst på gräsmattan, inte alltid men då och då. Dessutom hittade jag den i förra veckan mitt på gräsmattan med meddelandet "utanför arbetsområdet". Hittills bara en gång men exakt samma fel som du beskriver alltså.
 
Henke2 skrev:
Hur funkar lifecycle counter i meny 4? Min säger "2" och då har den klippt i en månad....
Undrar vad lifecycle counter är igentligen på min står det 1 och jag har kört den sen ifjol
 
matknu skrev:
Briljant! Har du lust att skriva ner vilket relä och kopplingsur du använder?
Jag använde http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/timers-klockstrombrytare/digital-timer-p50172
och http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/svagstrom/relaer/rela-2-pol-10a-p36101, men det funkar med andra naturligtvis. Går ju att ta ett relä med 12v spole om man har en lämplig kraftkälla hemma. Ovan i tråden visades att det finns en färdig lösning att köpa på blocket, jag var tydligen inte först :( men dyr som sagt.
 
matknu skrev:
Hej.
Jag fastnade för det eminenta tipset om två delar med omkopplingsrelä.
Jag har skissat min tomt nedan och har två lämpliga ställen för laddstationen. Alternativ två tror jag inte på pga att då kan det bli lite strul att komma förbi första tungan till höger och genom midjan på 1 meter så alternativ 1 känns bra fast det blir en 90 graders högersväng genom den en meter smala midjan ganska direkt.

Tror ni att detta skulle fungera? Jag undrar också om 2.0 kantklipper på vägen hem?

Att jag är inne på Worx är pga pris och att den är tyst. Nackdelen kan vara att knivbladen slits snabbt eller rent av går av när det ligger för mycket kottar på marken. Vi kommer aldrig att kunna plocka bort kottarna helt och hållet plus att björkarna släpper småkvistar så fort det blåser.



[bild]
[bild]
Jag tror det ska fungera.
 
peter_sm skrev:
Kan det här kortet fungera. med styrning av ett vecko timer ( 240V) för 2 olika slingor

[länk]
Absolut, 11 och 21 till laddstationen.
 
Hei,

Etter anbefaling på denne siden så har jeg kjøpt en Landroid 2.0 som skal installeres på fredag. Manualen nevner maks 18m i en strekke, men jeg har nesten 40m på det lengste. Hvordan løses dette?
Har også en smal passage mellom hekk og staket som jeg lurer på hvordan jeg skal legge kant tråden for å få klippet denne?
Syns manualen sier veldig lite om slike problemer....

Trærne på tegningen er store, så trenger ikke kanttråd.

Setter stor pris på hjelp!

Se tegningen for forklaring.

plan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bebbe56 skrev:
Absolut, 11 och 21 till laddstationen.
Du kan inte skissa hur de olika slingorna kopplas in ? :) sen funderar jag på om det finns någon timer som skickar ut 12-24 volt istället för 240V? men man får göra en säker koppling och skaffa en bra låda.
 
Thorvalds skrev:
Hei,

Manualen nevner maks 18m i en strekke, men jeg har nesten 40m på det lengste. Hvordan løses dette?

Du får inte ha mer än 18meter till kabeln, inte max raksträcka. Laddstation i mitten av tomten är svårt, den bör stå vid sidan.

Gör sin häck till en Ö och LD studsar alltid åt "rätt håll" och kommer genom passagen. Är den mekaniskt hinder blir det svårt efter som den då slumpar. Se video

[video=youtube;Ihwavp7be2I]https://www.youtube.com/watch?v=Ihwavp7be2I[/video]

plan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det går att ha laddstationen där du vill, men då måste du lämna en flik mellan huset och växthuset. Du kan inte göra en ö av växthuset.
plan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Hej! Går det beställa dom nya hjulen som reservdelar än?
 
peter_sm skrev:
Du kan inte skissa hur de olika slingorna kopplas in ? :) sen funderar jag på om det finns någon timer som skickar ut 12-24 volt istället för 240V? men man får göra en säker koppling och skaffa en bra låda.
Visa bilaga 5Relä.bmp

Vet ej om det finns timer som skickar ut 12-24 volt. Men det går ju att använda någon nätadapter emellan. En bra låda behövs i alla fall.
 
Tack, beställde timer och relä kortet från conrad, får försöka hitta en bra låda...

Då borde kopplingen bli så här ?
2014-05-26 10-59-23_Untitled - Paint.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Peter
 
Redigerat:
Jeck skrev:
Hej! Går det beställa dom nya hjulen som reservdelar än?
för två veckor seden gick det inte, meddela gärna pris och tillgång om du frågar också.
 
peternicklas
peternicklas skrev:
Provade på min men den går fortfarande i S mönster. Ska ringa till supporten i morgon. Kan inte vara meningen att den ska gå som en skadeskjuten anka!
Pratade med supporten innan och det är något som inte stämmer. Dock så har jag valt att vänta ett tag till för att se om den ändrar sig. 2 på meny sedan 5 nollställer värdena. Dock så ska dessa värde fortfarande vara 0 eller väldigt låga om man kollar värdena igen efter några dagar. Finns nog ingen direkt lösning just nu, återkommer.
 
  • Gilla
gees
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.