Gärna ett kopplings schema :) funderar även på ett manuell switsh, nån som har tipps på en sådan?
 
Henke2 skrev:
Jaga priser på prisgarantin, är jem o fix billigast så vänta. Jag köpte min på Jem o fix för 5096kr med hjälp av deras prisgaranti :)
Men då måste man hitta någon som är billigare än vad de är och det har jag inte gjort varken nu eller innan de sänkt till 6995:-
Därför är det bra med tipps här av de som vet något billigare, fast man får antagligen vänta tills de återgår till sitt ordinarie pris?
 
Hej.
Jag fastnade för det eminenta tipset om två delar med omkopplingsrelä.
Jag har skissat min tomt nedan och har två lämpliga ställen för laddstationen. Alternativ två tror jag inte på pga att då kan det bli lite strul att komma förbi första tungan till höger och genom midjan på 1 meter så alternativ 1 känns bra fast det blir en 90 graders högersväng genom den en meter smala midjan ganska direkt.

Tror ni att detta skulle fungera? Jag undrar också om 2.0 kantklipper på vägen hem?

Att jag är inne på Worx är pga pris och att den är tyst. Nackdelen kan vara att knivbladen slits snabbt eller rent av går av när det ligger för mycket kottar på marken. Vi kommer aldrig att kunna plocka bort kottarna helt och hållet plus att björkarna släpper småkvistar så fort det blåser.



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Även jag har fått tummen ur äntligen och köpt mig en 2.0:) Den har gått hemma i 3 dagar nu och än så länge är jag riktigt imponerad! (y) 180m slinga räckte inte så jag förlängde med 30m vanlig rk 0.75 från biltema, funkar kanon!
 
  • Gilla
Tollarn
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Men då måste man hitta någon som är billigare än vad de är och det har jag inte gjort varken nu eller innan de sänkt till 6995:-
Därför är det bra med tipps här av de som vet något billigare, fast man får antagligen vänta tills de återgår till sitt ordinarie pris?
Ja precis. Det är poängen jag viftar med och inte exakta summorna :) Jag vart ju själv hjälpt av forumet att köpa för 5096 istället för 7xxxKr nånting, så jag hjälper gärna till också och tjatar lite, alltid hjälper det nån :)
 
  • Gilla
Mickebus och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
martin43 och 8 till
  • Laddar…
peternicklas
eleson skrev:
Hej,

Några (inkl jag) har rapporterat att den inte går helt rakt.

Tipset är att
1. Placera klipparen plant.
2. Tryck STOP för att få bort felmeddelandet att den är lyft.
3. Ta fram denna bild: (Tryck 2)
[länk]

4. Tryck och håll ned 5 tills de tre värdena till vänster nollas. Då är lutningssensorn kalibrerad och förhoppningsvis går den rakare.

/E
Provade på min men den går fortfarande i S mönster. Ska ringa till supporten i morgon. Kan inte vara meningen att den ska gå som en skadeskjuten anka!
 
peternicklas skrev:
Provade på min men den går fortfarande i S mönster. Ska ringa till supporten i morgon. Kan inte vara meningen att den ska gå som en skadeskjuten anka!
Verkar som om de drar vänster överlag, så det blir ju intressant för fler här på forumet vad du får för svar från supporten.
Nån typ av kalibrering skulle ju vara bra....har dock inte provat det som "eleson" skrev, än....avvaktar ett intressant inlägg imorgon...... :)

/Anders
 
peternicklas skrev:
Provade på min men den går fortfarande i S mönster. Ska ringa till supporten i morgon. Kan inte vara meningen att den ska gå som en skadeskjuten anka!
Min går inte heller absolut spikrakt, utan den varierar beroende på hur brant tomten är. Ibland håller den upp lite för mycket, ibland faller den av litegrann.
Beroende på fukt , gräs-sort, gräsets längd etc. så kan ju avdriften variera, och klipparen har inget gyro, så jag förväntar mig inte att den är en Bosch helt plötsligt.
Men jag uppskattar att den är så mycket bättre än förra året!

Jag vet inte hur stora svängar du menar med S ...
 
Redigerat:
peternicklas
eleson skrev:
Min går inte heller absolut spikrakt, utan den varierar beroende på hur brant tomten är. Ibland håller den upp lite för mycket, ibland faller den av litegrann.
Beroende på fukt , gräs-sort, gräsets längd etc. så kan ju avdriften varier, och klipparen har inget gyro, så jag förväntar mig inte att den är en Bosch helt plötsligt.
Men jag uppskattar att den är så mycket bättre än förra året!

Jag vet inte hur stora svängar du menar med S ...
Har inte mätt mer än med ögonmåttet och det är inget bra mått, men klipparens bredd, på ett ungefär.
 
peternicklas skrev:
Har inte mätt mer än med ögonmåttet och det är inget bra mått, men klipparens bredd, på ett ungefär.
Ungefär samma då.
 
El_-micke skrev:
kikade på blocket o där hittade jag följande...[länk]
verkar vara nåt liknade som presenterades här nyligen
Säkert nåt för alla som vill ha nåt färdigt att bara koppla in. Men va dyrt!
 
Hur funkar lifecycle counter i meny 4? Min säger "2" och då har den klippt i en månad....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.