Nirran skrev:
Hejsan, har haft min worx landroid m 2.0 i drygt två veckor och allt har fungerat perfekt.. De senaste dagarna har den dock börjat stänga av sig själv när den har laddat upp sig i stationen vilket leder till att den inte går ut på nästa schemalagda tid. Någon som vet vad som kan ha hänt och hur man kan börja felsöka?
Går den in själv pga att den behöver ladda eller att schematiden är slut, eller trycker du på Home knappen t.ex.
 
Det sker vid alla typer av hemgång, tog ur batteriet och i natt fungerade den som den ska. Men det lär väl återkomma.
 
Min har helt plötsligt börjat säga "Utom arbetsområde" fast den helt klart står inom. Gröna lampan lyser på laddstationen så slingan verkar vara ok. Den har också börjat vända lite som den vill mitt på gräsmattan när den väl går...

Vad tror ni? Glapp i nån skarv eller nåt allvarligare?
 
Vad tror ni om att worx landroid m 2.0 tar sig igenom mitt gatt?
 
  • IMG_3409.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
peternicklas
nissenhj skrev:
Vad tror ni om att worx landroid m 2.0 tar sig igenom mitt gatt?
Utan problem.
 
nissenhj skrev:
Vad tror ni om att worx landroid m 2.0 tar sig igenom mitt gatt?
Gatt no2 som du specar 85cm är ju i själva verkat 110cm eller så, inget som hindrar att den kör på plattorna/gruset ju. Det är ju så man gör får att får automatiskt kantklippt, låter den gå halvvägs in på plattorna :)
 
peternicklas skrev:
Utan problem.
Men instruktionsboken hänvisar ju till 2 meter och jag var noggrann med att ta ut avståndet just pga av detta?
 
Min nya landroid har också haft problem med att den stängts av när den varit i laddstationen och det kunde hända flera gånger på en dag. Ringde kundservice och har nu fått en ny transformator. Nu verkar allt ok.
 
peternicklas
Elsklingstuna skrev:
Men instruktionsboken hänvisar ju till 2 meter och jag var noggrann med att ta ut avståndet just pga av detta?
Jo. Worx är lite försiktiga i boken. Jag har ett flertal passager som är mellan 70 - 200 cm. utan några problem. Man behöver ha klipparens bredd(34 cm.) sedan kanske 15 cm/sida ger totalt 64 cm. Men här får man prova sig fram.
 
jem & fix 6995:- är det bästa priset just nu?
 
Nicke Nyfiken
Elsklingstuna skrev:
Men instruktionsboken hänvisar ju till 2 meter och jag var noggrann med att ta ut avståndet just pga av detta?
Jag har en passage som bara är 0,8 meter bred och ca 3 meter lång och Landy letar sig igenom den många gånger vid varje klippning. Och eftersom Landroiden alltid svänger på "rätt håll" så vänder den inte heller när den är halvvägs igenom utan fortsätter alltid igenom även om det är en lång smal passage.
 
Redigerat:
nissenhj skrev:
jem & fix 6995:- är det bästa priset just nu?
I Örebro kan man skaffa ett kuponghäfte som heter restaurangchansen. En av kupongerna ger 20% rabatt på valfri vara på Clas Ohlson så jag köpte min för 6396kr :)
 
  • Gilla
sakora
  • Laddar…
nissenhj skrev:
jem & fix 6995:- är det bästa priset just nu?
Jaga priser på prisgarantin, är jem o fix billigast så vänta. Jag köpte min på Jem o fix för 5096kr med hjälp av deras prisgaranti :)
 
Davil skrev:
I Örebro kan man skaffa ett kuponghäfte som heter restaurangchansen. En av kupongerna ger 20% rabatt på valfri vara på Clas Ohlson så jag köpte min för 6396kr :)
Då ska jem o fix gå 20% under ;) Så länge "alla kan ta del av det". Visst du får skaffa/köpa häftet, men alla kan göra det(!)
 
  • Gilla
Davil
  • Laddar…
Bebbe56 skrev:
Eller så gör du som jag gjort.
Jag har delat upp tomten i 2 sektioner, en framsida och en baksida, med lite överlappning. Kör varannan dag på resp. yta och styr med kopplingur som är kopplat till ett relä. Det blir efektivare klippt när den slipper yra runt på hela tomten.
Briljant! Har du lust att skriva ner vilket relä och kopplingsur du använder?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.