82 017 läst · 653 svar
82k läst
653 svar
VVS-faktura huvudkran rimlig?
….det är väl såhär att hantverkare de senaste åren har tjänat lite för bra. Inte konstigt med tanke på att deras lön till viss del har betalats av det gemensamma.
Vi får väl bara hoppas att lågkonjunkturen för med sig att hantverkarna börjar komma i tid, informerar i förväg om prissättningen osv.
Vi får väl bara hoppas att lågkonjunkturen för med sig att hantverkarna börjar komma i tid, informerar i förväg om prissättningen osv.
Tycker nog att det är rätt skapliga marginaler på priserna på fakturan, orkade inte lägga i alla produkterna från TS faktura men här är mina priser på Ahlsell och jag har bara bra rabatt på el och verktygs sortimentet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 573 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 573 inlägg
Det är väl ingen som tvingar dig att anlita en hantverkare? Gör allt själv så slipper du krångel.D Derbyboy skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Ser helt ok ut. Men jag ser inget rotavdrag?ejvegard skrev:En rörmokare var förbi för att titta på kommande badrumsrenovering. Visade då även huvudkranen som jag märkt inte stänger inkommande vatten helt. Det droppar några droppar i minuten när vattnet är avstängt. Rörmokaren var förbi en dag när jag inte var där och bytte de två kranarna, den innan och den efter där mätare brukar sitta. Här finns ingen mätare. Värmekabeln fanns sedan tidigare och isoleringen runt är nu bytt. Tidigare kulventiler och kopplingar var 30+ år. Vill höra om detta är en rimlig faktura?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Ja, en massa rabatt på listpriset, ett listpris ingen betalar.B Boan skrev:
Ett listpris som på något konstigt sätt ska vara riktmärket mot vad kunden ska betala, trots att kunden kan köpa det till ett helt annat pris själv.
Jag betvivlar starkt att dessa småjobb förbeställs, utan man kör in om Ahlsell på vägen dit. Tid som debiteras kunden...
Verkar Ok vad jag kan se! 👍ejvegard skrev:En rörmokare var förbi för att titta på kommande badrumsrenovering. Visade då även huvudkranen som jag märkt inte stänger inkommande vatten helt. Det droppar några droppar i minuten när vattnet är avstängt. Rörmokaren var förbi en dag när jag inte var där och bytte de två kranarna, den innan och den efter där mätare brukar sitta. Här finns ingen mätare. Värmekabeln fanns sedan tidigare och isoleringen runt är nu bytt. Tidigare kulventiler och kopplingar var 30+ år. Vill höra om detta är en rimlig faktura?